Premie på FZ6?

Wellcraft

Ny medlem
Gick med
12 May 2005
Hoj
Bandit 1250 -08, Bandit1200s -05 såld,WR 426 -01 såld, XT660X -05 såld, KLR 650 -01 Såld, VTR1000 -97, TRX 850 -97 såld, ZX9R -95 Såld, ZX400R Såld, FZ600 -88 såld, RD350 -84 såld, RM 400 -80 Skrotad, DT 50 -90 såld, KX 80 -82 såld
Funderar på att ev byta till en ny Yamaha FZ6, någon som vet premien och vilket FB som är billigast? Jag är snart 30 boendes i Sthlm.

Betalar idag 4500:- helf helår med möjlighet att ställa av för min TRX, men jag antar att det inte är att tänka på... :va

länsförsäkringar har Yamaha power insurance och har bra priser. Tänk på att tala med en som kan Y.P.I bara annars kan premien skena iväg!

Hobbe skrev:
länsförsäkringar har Yamaha power insurance och har bra priser. Tänk på att tala med en som kan Y.P.I bara annars kan premien skena iväg!

Jag är 30 år bor i sth och kollade på samma hoj idag på Länsförsäkringar och de ska ha 10.000:- hel/helår. Men då måste man ha garage på natten.

4500:- låter lagom... :tummenupp vilket FB, är det ngn tjej special variant?

knut skrev:
Min sambo har en Fazer 600 (2004) och betalar 4500:- helf. och helår.
Har haft KK i 5 år och bor i stax utanför GBG.

//Knut

Wellcraft skrev:
4500:- låter lagom... :tummenupp vilket FB, är det ngn tjej special variant?

När ni pratar med försäkringsbolagen idag (är kille) fråga om det har någon tjejförsäkring som din fru sambo kan stå på.
Säger de ja och den vissar sig vara billigare så skall vi män få samma pris.
Nu lag sedan i våras som gör att de inte för vara någon skillnad mellan män och kvinnor.
Lagen är framtagen för kvinnor vid löneförhandling mm så varför inte dra nytta av den vi män dåvi är utsatta i denna situation.

Jag har gjort det fick 2400:- FZ6S bor utanför malmö Länsförsäkringar.

Trevlig hoj sommar

Wellcraft skrev:
Funderar på att ev byta till en ny Yamaha FZ6, någon som vet premien och vilket FB som är billigast? Jag är snart 30 boendes i Sthlm.

Betalar idag 4500:- helf helår med möjlighet att ställa av för min TRX, men jag antar att det inte är att tänka på... :va

Tjena!
Jag har en fz6-04 och är 29 år boende i skövde har tennant (gamla susab)
betalar 4700:- helårs försäkring behöver inget garage mm endast 2 godkända lås har kört skadefritt i 10 år.....OBS: Du måste ha hemförsäkringen hos dem!!!
Mvh Fredrik

Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma