Premiärturen avklarad!

Bischan

Born to be Wild
Gick med
18 Oct 2006
Hoj
Kawasaki GPZ900R -85:a och enHonda XR125L -05:a
Idag tog man ut den nya hojen på premiärtur på 9,1 mil runt Vista kulle, lekeryd, forserum, sund, huskvarna.. många fina små och kurviga vägar... Nu har man ett stort dumt leende på läpparna hela dan.hehe..

Edit: Vädret här runt Huskvarna var soligt med 6,5 till 9 grader i skuggan.

Last edited:
Fan, jag är själv förbannat sugen på att ta ut hojjen från sitt vinteride. Problemet är att jag inte har nån stans att ha den när jag inte kör. Det kostar stålars att ha den på gatan fram tom 1 april när MC-parkeringen börjar gälla.

Fan, jag är själv förbannat sugen på att ta ut hojjen från sitt vinteride. Problemet är att jag inte har nån stans att ha den när jag inte kör. Det kostar stålars att ha den på gatan fram tom 1 april när MC-parkeringen börjar gälla.

Kan tänka mig det!
Vi har som källarförråd i hyreshuset där den har stått fram tills idag. Jag ställde in den där igen efter turen, lika bra att ha den parkerad inomhus där bara boende har nyckel till...

Kan tänka mig det!
Vi har som källarförråd i hyreshuset där den har stått fram tills idag. Jag ställde in den där igen efter turen, lika bra att ha den parkerad inomhus där bara boende har nyckel till...

Det gick bra att ha den på gården här i början, men sen började en av barnfamiljerna gnälla så förbannat så jag blev tvungen att flytta på den.
I nya lyan får vi terass, så då kan jag köra upp hojjen i hissen 15 våningar och parkera på terassen :tummenupp

Det gick bra att ha den på gården här i början, men sen började en av barnfamiljerna gnälla så förbannat så jag blev tvungen att flytta på den.
I nya lyan får vi terass, så då kan jag köra upp hojjen i hissen 15 våningar och parkera på terassen :tummenupp

Grymt att ha den på terassn ju! :tummenupp
Jag bor 3 trappor utan hiss, så det får bli förrådet i markplan/källarplan.

Det är nackdelen med o bo i storstad. Idag såg jag flera som va ute o gled på sina så kallade motorcyklar (läs --> annat än sport hoj ) :D

Själv har jag bara öppnat garaget o startat hojen två gånger idag :D:D Har lite o fixa innan jag kan ta en tur samt att det är lite för kallt för min del. Men man måste ju höra musiken... :D

Det är nackdelen med o bo i storstad. Idag såg jag flera som va ute o gled på sina så kallade motorcyklar (läs --> annat än sport hoj ) :D

Själv har jag bara öppnat garaget o startat hojen två gånger idag :D:D Har lite o fixa innan jag kan ta en tur samt att det är lite för kallt för min del. Men man måste ju höra musiken... :D

Jag såg inte en enda hoj när jag var ute.. bara några trampcyklar :tungan
Ingen sporthoj iallafall... men man fick många nyfikna blickar när man kom körandes...:D

Nu har jag putsat alla fönster här istället. Det är ju en trevlig sysselsättning när vårsolen börjar titta in.

Nix. Nästa helg tar jag ut hojen om det är fint väder. Det är bestämt!

Samma här... nästa helg blir det av!! Eller redan i veckan.. tur man jobbar kväll! :)

Tog årets andra tur idag, 7 mil blev det! Mötte ganska många hojar här i västerås :)

Runt 9-10 grader, lite kyligt om händerna men det funka!

Har i och för sig hunnit med 50 mil i februari men idag vad det lite spännade. Fick till en snygg ofrivillig powerslide ute på byavägarna. En fin grusfri kurva var det men förmodligen räckte halvljumna däck och lite vägdamm till för att få till släppet. Stannade efteråt och noterade att jag slitit ytan på däcket till ca 1mm från kanten. Inga konstigheter men det räckte idag..

Ta det lugnt därute.../D.

Japp, första turen avklarad. Småkyligt om händer och lår men med korta intervaller mellan stoppen (fika på stan - bolaget - hälsa på kompis) så funkar det. Höll dock på att sluta med en high sider på E18 när jag skulle köra om en bil som tänkte byta fil. Jag gasar på lite extra och lägger hojen lite mer som man brukar göra i sådana lägen.
Ligger runt 100 på 3:ans växel och gasar på. Precis när jag kommer om så släpper bakhjulet i nerlägget. Får ett satans vobbel men lyckas återfå kontrollen.
Phew... tat lugnt med dom kalla däcken så ses vi i maj. =)

Har också varit ute idag för första gången i år. Fy fan va härligt det var även om man tog det lugnt. Var endast lite kallt om händerna. Nu är våren på väg! :tummenupp

Låt er inte luras av vädret bara. Bara för att lampan är tänd och det är 7-8 grader varmt så är inte asfalten speciellt varm. Det det i kombination med kalla däck gjorde att jag höll på att göra en riktig high side idag. Dock i låg fart för att det var inne i stan... men fan vad pinsamt det kunde ha blivit om jag inte rett ut den :gnissla

Kör försiktigt, det e inte vår än :)

Riktigt skönt var det, även om jag inte vågade köra som jag ville pga grus och damm. Var en del hojar vid Rosenhill men stannade inte där. Men 15 mil på en dag i slutet på februari är inte helt fel :) :yoparty Hoppas det blir lika varmt i morgon!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT