Premiärtur och murhpys lag.

Muppi skrev:
2091376 Har ni verkligen hojväder i umeå idag? Isåfall jäkla fusk.. här snöar det igen :brinnerup

Har regnat hela morgonen men nu verkar det slutat...inget vidare hojväder ändå, dimmigt å rått.

mmmmm, det är bara det att jag skulle aldrig chansa med 150 hästar mellan benen... kostar ett nytt däck max 1500 va... verkar ganska mycket bättre tycker jag.. men va fan, det kanske inte du tycker!

fajjerbläjde900 skrev:
2091812 mmmmm, det är bara det att jag skulle aldrig chansa med 150 hästar mellan benen... kostar ett nytt däck max 1500 va... verkar ganska mycket bättre tycker jag.. men va fan, det kanske inte du tycker!

ska på 700mil+ semester om två månader så jag vill gärna ha ett nytt däck då. känns som att det räcket med att plugga det nuvarande däcket och köra så i två månader :)

cbjorkman skrev:
2091722 Har regnat hela morgonen men nu verkar det slutat...inget vidare hojväder ändå, dimmigt å rått.

samma som här då :/ nu då det slutat snöa iafall.. men hey det skulle visst bli bättre till helgen :D

fajjerbläjde900 skrev:
2091812 mmmmm, det är bara det att jag skulle aldrig chansa med 150 hästar mellan benen... kostar ett nytt däck max 1500 va... verkar ganska mycket bättre tycker jag.. men va fan, det kanske inte du tycker!

Givetvis ska man aldrig chansa, men en sån plugg man drar in från insidan ser ut som en svamp och har således en stor platt lapp som limmas mot insidan däcket, det ÄR en fullgod lagning, jag har ALDRIG varit med om att en sådan lagning har misslyckats/släppt.

Självklart ska man byta skadade däck så fort som möjligt, och definitivt innan en långresa, men är man redan ute på en långresa och får punktering kan det ibland handla om att ta sig vidare, det är DÅ man lagar med tveksamma metoder och hoppas på det bästa, givetvis kör man försiktigt med lagningen i åtanke.

Det är kanske inte alltid så lätt att få tag på ett sporthojsdäck i en liten by i dom bulgariska bergen, då kör jag försiktigt med ett lagat däck tills jag hittar en större stad där man kan få problemet åtgärdat på rätt sätt.

Ps, Punkasprej var tidigare giftigt som fan, fick man det på fingrarna och tog sig en snus efteråt kunde man bli rejält illamående.
Vi hade som krav att man skulle använda långa gummihandskar och hålla till under ett utsug när vi jobbade med däck som var lagade med punkasprej.
Dessutom debiterade vi extra för jobbet eftersom det faktiskt tog lite mer tid att göra...

GuW skrev:
2092213
Ps, Punkasprej var tidigare giftigt som fan, fick man det på fingrarna och tog sig en snus efteråt kunde man bli rejält illamående.
Vi hade som krav att man skulle använda långa gummihandskar och hålla till under ett utsug när vi jobbade med däck som var lagade med punkasprej.
Dessutom debiterade vi extra för jobbet eftersom det faktiskt tog lite mer tid att göra...

jag antar att det inte är lika illa idag? Finns det någon punkaspray man bör undvika eller duger t.ex BMW's punkaspray dom har på twowheels inne i umeå?

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman