Premiär tur med nya kärleken ( Factory -04 )

ZejtaN

Fucked for life ^^
Gick med
22 Jun 2003
Hoj
CBR 1000 RR
Dom senaste tre säsongerna så har premiärturen infallit på skärtorsdagen, dock inte detta år, gårdagen var pissväder. Så man fick sitta hemma och gråta och pimpla alkohol haltiga drycker istället...
Dock med starka restriktioner på intaget då stora förhopningar infan sig till att "imorrn blir det fint väder" !.

Och se på fan ! det blev det.

Ny hoj för iår, sålde 929'an på rent djävulskap med mig själv. var så glad i den hojen, superbåge, kan rekomendera den starkt till dom som går i köptankar på en.

Redan när den såldes visste jag som tur va, vad jag skulle leta efter för ersättare.
Valet hadder rammlat på en Aprilia RSV Mille, född året -04.
Efter att härjat land och rike runt så föll en -04 factory i ägorna. Och idag fick den smaka första asfalten !.

Första intrycket. Fy fan va nice !, sjyst vrid, låter helt porrigt med dubbla burkar ala akrapovic eller hur fan det nu stavas...
Brembobromsar som förmodligen tamigfan kan stanna ett godståg, och dämpare runtom från öhlins gör det fan i mig helt underbart att köra.

Att försäkringen sen kan klassas under Svea rikes skatteskuld är en annan femma.

Ni andra med mille kanske har nått inlägg oxå, kanske till och med bra förslag om vart man skall kolla efter försäkring, If har som vanligt fixxat in ett horn i sidan på sig själva ytterligare en gång.

Over and out, klädbyte nu och sen en sväng och parkera så hojen får nanna under natten.

// Zejt

Stopp, tyst, sluta! :4skrika
Jag vill också hitta hojj, istället står man här på jobbet och ser alla knallar runt i mckläder med flin öra till öra :huvet :huvet :huvet

Hoppas man hittar nåt snart, blir kanske en tur och kika nästa vecka :banana

Lam-Kaka skrev:
2085364 LF 24år+ 11000:- Hel/hel"går ej ställa av" Halv = 619:- i månaden

Tjenare Lammis,
Men din är några år äldre om jag inte missminner mig kompis, eller har du kollat på en -04 du oxå ?

Lam-Kaka skrev:
2085364 LF 24år+ 11000:- Hel/hel"går ej ställa av" Halv = 619:- i månaden
Hur i helvete fick du det priset?! Jag fick följande priser ifrån LF (priser gäller 40+): 24.894kr (helf/helår) och 20.459kr (halvf/helår)!!!

Jag har f.n. Folksam halv/helår och betalar 879kr i månad.

ZejtaN skrev:
2085353 Dom senaste tre säsongerna så har premiärturen infallit på skärtorsdagen, dock inte detta år, gårdagen var pissväder. Så man fick sitta hemma och gråta och pimpla alkohol haltiga drycker istället...
Dock med starka restriktioner på intaget då stora förhopningar infan sig till att "imorrn blir det fint väder" !.

Och se på fan ! det blev det.

Ny hoj för iår, sålde 929'an på rent djävulskap med mig själv. var så glad i den hojen, superbåge, kan rekomendera den starkt till dom som går i köptankar på en.

Redan när den såldes visste jag som tur va, vad jag skulle leta efter för ersättare.
Valet hadder rammlat på en Aprilia RSV Mille, född året -04.
Efter att härjat land och rike runt så föll en -04 factory i ägorna. Och idag fick den smaka första asfalten !.

Första intrycket. Fy fan va nice !, sjyst vrid, låter helt porrigt med dubbla burkar ala akrapovic eller hur fan det nu stavas...
Brembobromsar som förmodligen tamigfan kan stanna ett godståg, och dämpare runtom från öhlins gör det fan i mig helt underbart att köra.

Att försäkringen sen kan klassas under Svea rikes skatteskuld är en annan femma.

Ni andra med mille kanske har nått inlägg oxå, kanske till och med bra förslag om vart man skall kolla efter försäkring, If har som vanligt fixxat in ett horn i sidan på sig själva ytterligare en gång.

Over and out, klädbyte nu och sen en sväng och parkera så hojen får nanna under natten.

// Zejt
Grattis!!! Den är en spännande hoj den saken är klar!!! En sak att kolla är om svingbytet har gjorts.

[edit: Bilder!! Vilken färg har du?]

Last edited:
ksann skrev:
2085689 Hur i helvete fick du det priset?! Jag fick följande priser ifrån LF (priser gäller 40+): 24.894kr (helf/helår) och 20.459kr (halvf/helår)!!!

Jag har f.n. Folksam halv/helår och betalar 879kr i månad.

Bor i skogen typ :), innan 24år+ försäkringen så hade jag 33k hel/hel eller 920 i månaden.

(01a´s mille)

Grattis

:tummenupp :tummenupp Millen är jävligt läcker....hojporr!!! :yoparty :yoparty

Hej!

Hoppas du känner dig nöjd med hojen, jag ska ta mig en premiärtur imorgon på min gixxer. Det har varit skit väder här med men imorgon ska det bli bättre.

Mvh Micke.

CustomMicke skrev:
2086015 Hej!

Hoppas du känner dig nöjd med hojen, jag ska ta mig en premiärtur imorgon på min gixxer. Det har varit skit väder här med men imorgon ska det bli bättre.

Mvh Micke.

Dåligt väder här med... :( , hoppas gixxern funkar bättre :)

CustomMicke skrev:
2086015 Hej!

Mvh Micke.

Så köping skall få hoj väder . då skall jag åxå avrosta lite :tummenupp
Ses på gatorna men se upp för de nitiska aspiranterna !
mvh gabor

ksann skrev:
Grattis!!! Den är en spännande hoj den saken är klar!!! En sak att kolla är om svingbytet har gjorts.

Tackar tackar,
Ja, sviingbytet är gjort,
Det blev en svart en ( kommer bild senare under kvällen =), skall ut och snurra ett varv runt stan strax, skall ta med kameran då å se om man kan få en första bild på pärlan :tummenupp

CustomMicke: tackar, ja, det känns som om jag och millen skall kunna bli bra kompisar, lite anorlunda med twin körning, men det släpper nog snart. blir lite vanetid att känna på ljudet när nästa växel skall in, varvstoppet kom ganska oanmält igår må jag säga :huvet

gabor2: Vi har kanon väder här i strömstad oxå, 2 dagar i rad nu, bara att komma !

För eer som har funderingar på en sväng åt detta håll, så finns det web kamera uppe så man kan se hur vädret är. check out the link's !
http://www.stromstad.se/webbtillbehor/kamera.4.738d08fbffd774c17fff953.html

Q:
Är det nån här med mille -04, -05, -06 som gjort "svänghjuls modden ?

Felix skrev:
2085566 LF var billigast, folksam näst billigast.
och ja... det är en jävligt schyyst hoj!!!

När du kollade på LF, fick du också bara trafikförsäkra där då?

Min mille 03 är en "värsting" enligt LF och kan bara trafikförsäkras på LF Göteborg & Bohuslän, jag blev förbannad och bad dem kolla upp att den inte är felklassad hos dem. Vet ju folk som helförsäkrar och halvförsäkrar r1, gsxr 1000 osv där :4skrika :hihi

Ja då har man gjort premiär turen idag! den gick väldigt bra och vad kan man säga om en GSXR 1000-06. Gick väldigt bra tycker jag, men jag har inte så stora referenser mer än Aprilia factory som jag inte nådde ner på.
Kör försiktigt nu alla som ska ut och åka i helgen, det är mycket grus på vägarna.
Mvh Micke.

ksann skrev:

My Bitsh !
minmille2.JPG

körde och hälsade på några kompisar, dom hörde mig hela vägen från lägenheten ( nästan iallafall ) :yoparty

Edit: Soet liten bild det blev :näsblod bra med wide screen :tungan

Lam-Kaka skrev:
2088258 Nice bild illa att den va lite stor för min skärm.. Han själv med en liten tur idag :)

hhee,
ja, bilden blev lite vuxxen =)

Undrade på lite, har för mig att det va nån twinträff förra året, eller har jag drömt det,
menar inte den på åland eller vart det nu va som du nämnde Lam-kaka

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...