Premiär Supermoto SM Örebro 5/6

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Hej,
nu går det bra att anmäla sig till årets första tävling på Örebro Supermoto Race Park 5:e juni 2011. Preliminärt tidsschema, tilläggsregler och anmälan hittar ni på www.supermotosweden.se
Det var riktigt många som gick licenskurs på Valborgslägret här så jag ser fram emot många nya förare i Open-klassen! :tummenupp

Nästa helg 28-29/5 öppnar vi för träning, lördag 9-14 och söndag 9-13.

Info för publik: Första heat kl.13, 100kr i inträde, gratis under 16 år. Banan ligger på Täby Motorstadion vid Örebro Flygplats.

image003.jpg

Last edited:
Bra att du påminner. Med det antal anmälda förare i nuläget så är det väl knappt idé att vi kör något SM.

Jag har full förståelse till att det inte är så många anmälda än då säkert många missat att TR finns och anmälan är öppen, jag tror det blir skitbra med massor av förare! :)

Det är nåt knas med mitt konto på supermotosweden, jag har mailat Fredrik Palm om det!

Ska köra givetvis.. =)

Jag har full förståelse till att det inte är så många anmälda än då säkert många missat att TR finns och anmälan är öppen, jag tror det blir skitbra med massor av förare! :)

Jag ser inte ditt namn i anmälan Marcus, jag hoppas verkligen du har möjlighet att köra.
Vore ju trevligt med någon som hittar runt banan, har ju aldrig kört där :)

Jag ser inte ditt namn i anmälan Marcus, jag hoppas verkligen du har möjlighet att köra.
Vore ju trevligt med någon som hittar runt banan, har ju aldrig kört där :)

Det hade varit kul, speciellt med årets nya upplägg, mycket körtid :tummenupp men jag har fullt upp med allt runtomkring men om du kör all träning fram till tävlingen kommer du upp i 15 timmar, ca 1000 varv, du ska nog hitta runt, annars tar du rygg på brorsan bara, då har du en säker topplacering. :)

verkar bli bra uppslutning i open iaf :)

Såg att sista betalning var 29 april.... stämmer det eller är det 29 maj som gäller?

Hur är upplägget med kvalheat och grejer? Vad händer vi fler startande än 26?

edit: Måste tillfällig licens lösas på svemos hemsida innan?

verkar bli bra uppslutning i open iaf :)

Såg att sista betalning var 29 april.... stämmer det eller är det 29 maj som gäller?

Hur är upplägget med kvalheat och grejer? Vad händer vi fler startande än 26?

edit: Måste tillfällig licens lösas på svemos hemsida innan?

Det kommer ramla in fler i SM också, saknar flera namn på folk jag vet kommer, är inte orolig. :)

29 maj självklart.

Upplägget är väl lite förenklat att det körs kvalheat mellan tidsträning och finaler som ger startpositionen i final 1 samt att några flyttas upp i SM. Om det blir fler än banlicensen tillåter delar vi in i A och B, alla som kommer hit får vara med och köra. :tummenupp

Licens går att lösa på plats men du får gärna skaffa det innan för att förenkla anmälan.

Det kommer ramla in fler i SM också, saknar flera namn på folk jag vet kommer, är inte orolig. :)

29 maj självklart.

Upplägget är väl lite förenklat att det körs kvalheat mellan tidsträning och finaler som ger startpositionen i final 1 samt att några flyttas upp i SM. Om det blir fler än banlicensen tillåter delar vi in i A och B, alla som kommer hit får vara med och köra. :tummenupp

Licens går att lösa på plats men du får gärna skaffa det innan för att förenkla anmälan.

kvalet ger med andra ord startposition i kvalheatet. och resultat av kvalheat ger startposition till final 1?

Vart startar du i final 2? med resultat från kvalheat eller från final 1?

Internetlicensen är fortfarande skum. När man väljer supermoto så står det bara om 85... dock står det nationell, senior och kostar 400 så det borde vara rätt?

kvalet ger med andra ord startposition i kvalheatet. och resultat av kvalheat ger startposition till final 1?

Internetlicensen är fortfarande skum. När man väljer supermoto så står det bara om 85... dock står det nationell, senior och kostar 400 så det borde vara rätt?

När vi var på kursen på valborg så pratade barret och att licens via nätet inte va helt up and running , det låter som att det stämmer med det tapper säger , kan någon bekräfta ?

Rätt uppfattat. :) Final 2 startar du efter resultatet från final 1. Det kommer att släppas en schematisk bild sen för att förenkla förståelsen.

Jag kollade också och det ser skumt ut men det låter rätt det du fick ut iaf. :)

Rätt uppfattat. :) Final 2 startar du efter resultatet från final 1. Det kommer att släppas en schematisk bild sen för att förenkla förståelsen.

Jag kollade också och det ser skumt ut men det låter rätt det du fick ut iaf. :)

Fan va gött. Jag kvalar alltid helt värdelöst så detta kanske kan bli något :)

kommer hela säsongen köras såhär eller bara örebro?

Är det fri träning på lördan? Om så är fallet är det okej om man kommer upp fredag kväll/ natt?

Hej,
träning lördag 10-16. Det går bra att komma fredag kväll, vad som händer om du kommer mitt i natten kan jag inte lova just nu, grindarna kan bli låsta av medlemmar vid någon av de andra anläggningarna som lämnar området.

Det saknas fortfarande många namn i anmälan.

Hej! Det har blivit nån fel med min anmälnings avgift till er har betalat två gånger till er :va är det nån av er som har lust att kolla upp och bekräfta? :D

Fredrik Oden heter ja kanske kan va bra info och ha:D

Last edited:
TR och betalning

Tja

Jag har inte lyckats hitta tilläggsregler eller betalningsinfo. Vänligen lägg ut en länk så att jag kan betala. Hittade, letade på fel ställe ligger under tävlingar på supermotosweden.

/Peter

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey