Premiär i Stockholm!

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Tog just hem hojjen till Sthlm från vinterförvaringen i Åkersberga 40 km norr om stan. Trodde det skulle vara svinkallt så jag hade bulsat på mig ordentligt. Torra vägar. Lite vattenfläckar här och där.

FÖRUTOM den första 20 meter långa vattenfläcken i en svag vänsterkurva, 50 km/h. Det var visst ingen vattenfläck, utan is.

Fifaan vad nära ögat det var, men jag lyckades hålla mig på benen som tur var. Hade blivit en trist premiärdag annars. Aja. Resten av vägen höll man tungan rätt i mun kan jag lova. Kanske bra att få sig en tankeställare i början av säsongen!?

Nu är det bara att köra! Det lär ju inte bli kallare än såhär iaf!

Last edited:
Starstriker skrev:
Tog just hem hojjen till Sthlm från vinterförvaringen i Åkersberga 40 km norr om stan. Trodde det skulle vara svinkallt så jag hade bulsat på mig ordentligt. Torra vägar. Lite vattenfläckar här och där.

FÖRUTOM den första 20 meter långa vattenfläcken i en svag vänsterkurva, 50 km/h. Fifaan vad nära ögat det var, men jag lyckades hålla mig på benen som tur var. Hade blivit en trist premiärdag annars. Aja. Resten av vägen höll man tungan rätt i mun kan jag lova. Kanske bra att få sig en tankeställare i början av säsongen!?

Nu är det bara att köra! Det lär ju inte bli kallare än såhär iaf!

Kuuul! Var ute o körde massor imorse :) Det är så skönt :tummenupp

Var ute och "körde in" mina nymonterade kolfiber slip-ons på supersporten på eftermiddagen idag i Västerås :)

Inte så kallt, men blött och grusigt på vägarna i stan. Bannad massa salt i det vattnet också :( Spolade MYCKET noggrannt efteråt.

Men attans vad gött det kändes :)

ksann skrev:
Ni e fan GALNA!!!! :3freak

Mycket möjligt, antagligen även högst sannolikt!
Men jag körde 7,5 mil idag, utåt Ekerö/Drottningholm, skitfina vägar! :tummenupp Mötte en customhoj vars förare vinkade högst förvånat! :)
På vägen hem åkte jag tillsammans med några armé-hojar, dom glodde storögt, men hejade glatt :tummenupp

Jag kör varje dag [jävla tjatande].
Det största problemet för de som INTE kör året runt är nog;
A) OVANAN av att köra överhuvudtaget!
B) OVANAN av halkan!

Det är nog lätt att tänka "Fan, vad kul! Här ska gasas!" och ryggmärgen har senaste turen som referens...

Plötslig halka är inte så plötslig om säsongens senste fem månader varit halkiga HELA TIDEN!

Last edited:
Tog en liten tur idag ja med :) men bra vägar är det då inte änn :näsblod

XRV-Henning skrev:
Jag kör varje dag [jävla tjatande].
Det största problemet för de som INTE kör året runt är nog;
A) OVANAN av att köra överhuvudtaget!
B) OVANAN av halkan!

Det är nog lätt att tänka "Fan, vad kul! Här ska gasas!" och ryggmärgen har senste turen som referens...

Plötslig halka är inte så plötslig om säsongens senste fem månader varit halkiga HELA TIDEN!

Näe, men måste vara våldsamt mjuk i kroppen, och bara följa med när/om det vill bära iväg nånstans, mjuka rörelser!

Kör du bud förresten?

Fan va ni är tidiga med hoj körning.
En annan har ej ens skottat fram garage dörren. :lol
Vem vinner imorgon tror ni?
Rossi eller?

Är det nån som vet när tröjorna kommer som man har beställt på sporthoj?
Satte man in pengarna på blåskontot eller. :huvet

Ronnie_69 skrev:
Rossi eller?

Capirossi vinner tror jag.

Skulle inte ens drömma om att ta ut hojen så här års med sand, snö, is och knappa plusgrader.
Ska man köra ska man köra :mattias

sandstream skrev:
Skulle inte ens drömma om att ta ut hojen så här års med sand, snö, is och knappa plusgrader.
Ska man köra ska man köra :mattias
Håller med dig - har ingen riktig lust att köra omkull och riskerna är enormt mycket större när det är låg temperaturer, is, och grus på vägarna... MEN, jag är ändå imponerad av de sjuka människorna som varit ut och åkt! :fyllisar

Ronnie_69 skrev:
Rossi eller?

Rossi, you wish ;)
Han hade ju inte direkt blixtrande tider idag. Två duccar i topp efter kvalificeringarna. Skall kanske i rättvisans namn nämnas att Rossi fick köra på sin andracykel sedan Hoffman (Ducati) blåst sin motor och drällt olja på banan, vilket ledde till mindre massavåkning av efterkommande cyklar och skrotad förstacykel för Rossi.

Om Bridgestonedäcken kan hålla ett helt race i år så vinner Capirossi, det är mitt tips.

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D