preliminära datum för Ålandsläger

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Emmi skrev:
:hej
Blev också sugen på att följa med, efter tjat av Yasha... :7peta
Är min touringmotard (ja, jag har nog inte råd att byta i sommar...:gråta) för stor för banan där eller är det lugnt? :3freak

Jag körde BMWn med Dunlop D607 förra året utan problem så det är klart du ska med, tror inte ens jag var långsammast runt.

So far är det nog ingen som ångrat en tur till Vessingsboda (även om Farmerlip kan se lite tveksam ut under överfarten ibland :zpy )
 

Adde DG

Ny medlem
Gick med
16 Feb 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Ska man ha en sån också?
Wheeliegirl skrev:
MORR!

Den hade ff spår av din vurpa! hehe Min nya fina KTM! (då)
När blir d motard igen då??

Ja, du. Jag är faktiskt tveksam till att det någonsin kommer att bli motard igen. OM jag kommer att tjacka en båge igen så blir det förmodligen en cross. Där får man ju något hyffsat för 25-30 papp. Vad får man för motard för den pengen idag?
Fan, har jag blivit kräsen på senare dar? Eller kanske bara snål?
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Adde DG skrev:
...Fick reda på att man tydligen kunde köra hoj på Rörken... första motarderna tror jag bestämt att vi var. Daniel, jag och Smålis har jag för mig att det var. Stod nån snubbe som körde mopperacing och undrade vad fan vi var för ena idioter. Slajda in i kurvorna? Vad fan ska det vara bra för? Jag kör snabbare än er med min mopen. Visst, säkert sa vi......

:rofl Säkert Roffe... Det värsta är väl att han säkert gott och väl matchade era tider runt banan med gunghästarna...

Jo, det var lite lugnare på Rörken på den tiden - inte så mycket tjafs. Det är därför vi sökt oss till Vessingsboda nu.
 

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Hojlös
:hoppa Tom, Tom, Tom... nu måste du snart ge oss besked om Valborg iaf, för de flesta av oss verkar hoppas på just de dagarna! :nicka Helst alla 4 föreslagna vad mig anbelangar. :7peta

Vi DÖÖÖÖÖÖR av längtan, iaf gör JAG det!!! :angel




Får jag bara veta att jag får åka till Åland och brumma i slutet på april, så ska jag inte tjata ett endaste dugg mer... :rolleyes:
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Yasha skrev:
:hoppa Tom, Tom, Tom... nu måste du snart ge oss besked om Valborg iaf, för de flesta av oss verkar hoppas på just de dagarna! :nicka Helst alla 4 föreslagna vad mig anbelangar. :7peta

Vi DÖÖÖÖÖÖR av längtan, iaf gör JAG det!!! :angel

Får jag bara veta att jag får åka till Åland och brumma i slutet på april, så ska jag inte tjata ett endaste dugg mer... :rolleyes:

Jag väntar fortfarande på att Samuel (han som håller i bokningar av banan) ska höra av sig med rapport om vilka helger som är OK. Ska påminna honom igen, men han pluggar och var inne i en tentaperiod nu.

Lite otålig jag med... :gnissla
 

Brodde

Skillnad på åka och köra.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm N
Hoj
525
Väntan e en dygd.... Men våga inte överdriva...
Fasen vad jag vill att Valborg ska passa in. *suck*
 

Wheeliegirl

Sporthojskonverterat
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Brisbane, Australien
Hoj
Yamaha R6-08
Va coolt om d skulle bli lite fler brudar med denna gång oxå!!
Jag å Yasha e på! (beroende på datum då kanske) Kanske Emmi oxå då! :yoparty
 
Last edited:

Brodde

Skillnad på åka och köra.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm N
Hoj
525
Wheeliegirl skrev:
Va coolt om d skulle bli lite fler brudar med denna gång oxå!!
Jag å Yasha e på! (beroend på datum då kanske) Kanske Emmi oxå då! :yoparty

Ja någon avlastning ska väl Akra-Linkan ha! :D
 
Gick med
16 Feb 2004
Ort
Stockholm Ekerö
Hoj
Honda CB1000R 2014
Brodde skrev:
Väntan e en dygd.... Men våga inte överdriva...
Fasen vad jag vill att Valborg ska passa in. *suck*

Ja, VALBORG!!!!!!!!!!!! *håller tummarna*

Det blir perfekt träningsläger inför första racet i Bevikscupen också!!!!!!
:banana
 

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Om det blir något till valborg. Är det någon som kan tänkas ha plats över för en hoj & lite prylar i ett garage runt sthlm? Kunde ju vara något att först träna på Åland & sen stanna i sthlm till tisdagen & ta racet i Linköping på vägen hem :)

I utbyte eller om någon annan har behov av hojtransport till åland kan jag troligtvis erbjuda det isf från sthlms trakten (beror lite på val av transportmedel).
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Nu har jag fått klartecken från banbokningen!! :tummenupp Samtliga datum funkar. I april har vi banan helt för oss själva, i maj är det någon enstaka gruppbokning för karting och i juni är det full verksamhet med uthyrning (vi kör när ingen annan kör, m.a.o.).

Ikväll ska jag ringa angående boende och stämma av att datumen fortfarande är lediga där och bestämma vilka (troligen) tre helger det blir. Om jag själv kan välja och vraka, så blir det över Valborg, mitten av maj (12-15), samt i början av juni - av de alternativ som tidigare givits.

Samuel tryckte väldigt hårt på följande:

1. Kraschpuckar på vassa utstickande delar är ett krav (styrändar, fotpinnefästen, hjulaxlar)
2. Uppsamlingskärl som fungerar även när hojen ligger ner (vi får göra egen besiktning av det)
3. Inget börnande på bana eller i depån
 

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Hojlös
TomK skrev:
Nu har jag fått klartecken från banbokningen!!

Ikväll ska jag ringa angående boende och stämma av att datumen fortfarande är lediga där och bestämma vilka (troligen) tre helger det blir. Om jag själv kan välja och vraka, så blir det över Valborg, mitten av maj (12-15), samt i början av juni - av de alternativ som tidigare givits.
:rock Tant Krascha är fetpå till Valborg!!! :tuttar Passa er för stoppkloss på banan ni som ska träna för Beviks cup... :hihi


Iofs så vet jag ju att Ghost och TwinSucker också är på då, för vi ska åka i samma bil, men just nu var det ju JAG som skulle agera stoppkloss... *s*
 
Last edited:

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
TomK skrev:
Nu har jag fått klartecken från banbokningen!! :tummenupp Samtliga datum funkar. I april har vi banan helt för oss själva, i maj är det någon enstaka gruppbokning för karting och i juni är det full verksamhet med uthyrning (vi kör när ingen annan kör, m.a.o.).

Ikväll ska jag ringa angående boende och stämma av att datumen fortfarande är lediga där och bestämma vilka (troligen) tre helger det blir. Om jag själv kan välja och vraka, så blir det över Valborg, mitten av maj (12-15), samt i början av juni - av de alternativ som tidigare givits.

Samuel tryckte väldigt hårt på följande:

1. Kraschpuckar på vassa utstickande delar är ett krav (styrändar, fotpinnefästen, hjulaxlar)
2. Uppsamlingskärl som fungerar även när hojen ligger ner (vi får göra egen besiktning av det)
3. Inget börnande på bana eller i depån
Antar att vanliga Acerbis RallyPro klarar kravet på att styrändarna ska vara "vadderade"???

Antecknar Valborg i almanackan...
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
TomK skrev:
Samuel tryckte väldigt hårt på följande:

1. Kraschpuckar på vassa utstickande delar är ett krav (styrändar, fotpinnefästen, hjulaxlar)
2. Uppsamlingskärl som fungerar även när hojen ligger ner (vi får göra egen besiktning av det)
3. Inget börnande på bana eller i depån


Jag kan agera besiktningman! :banana
Alla hojar måste provköras av besiktningsmannen själv! :hihi


Ska även prova GHOST,s puckar! :lol
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top