Prejades när han körde om mc-gäng

Självklart, men med tanke på hur det beskrivs så kanske han var på väg att tvinga ut några hojar mot ett mitträcke t.ex... Han lär ju knappast bara ha glidit in lite smidigt eftersom dom tog sig besväret att preja han och sedan spöa idioten, vad tror du...

Jo, något är skumt... hur kör man om ett gäng hojar på högersida om dom ska köra om en lastbil... eller fanns det 3 filer :confused:
Det låter som om dom lagt sig i vänster filen men då det var HA så ansåg dom inte att dom behövde flytta tillbaka till högerfilen. Efter ett tag tröttnade gubben och körde om på höger sida.... men som sagt infon är ju begränsad.

Men nöt och nötter verkar fortfarande gälla :D

Eller om filerna tydligt har olika destinationer.

Den är jag lite osäker på eftersom min arbetskamrat fick böter för att ha
"kört om" på höger sida (90 km/h), den filen gick ingen annanstans än upp på avfarten. (Tre filer innan avfarten, två filer efter avfarten.)

Såg ett gäng av dom(20tal) på e18 fred. morgon,bemödade sig inte att gå tillbaka till högerfilen efter omkörning förrän filen tog slut(2+1 väg)kan man ju tröttna på efter ett tag om man har lite mer bråttom än dom kör fort.

Att sen defakto göra så när det sitter västar på gänget skulle inte jag göra iaf,är lite mer rädd om(både deras och mitt)liv än så.

Henrik

3099850 Såg ett gäng av dom(20tal) på e18 fred. morgon,bemödade sig inte att gå tillbaka till högerfilen efter omkörning förrän filen tog slut(2+1 väg)kan man ju tröttna på efter ett tag om man har lite mer bråttom än dom kör fort.

Att sen defakto göra så när det sitter västar på gänget skulle inte jag göra iaf,är lite mer rädd om(både deras och mitt)liv än så.

Henrik
Om så är fallet tycker man ju att han som körde bilen kunde ha växlat ner och klivit på lite så han kommer om, skulle ju jag ha gjort iaf om jag prompt hade varit tvungen att köra om. Jag ligger iofs alltid i vänsterfilen när jag kör på motorvägen och jag har aldrig blivit omkörd på insidan.... (ok nån gång då men då körde han fan 250!)

Det märks att en del här inte har erfarenhet av kolonnkörning på motorväg.

För att hålla ihop kolonnen är det lämpligt att den som är längst bak går ut i omkörning när de första i kolonnen kommer ikapp ett långsammare fordon. De täcker upp bakåt så ingen bakomvarande inleder en omkörning av kolonnen under kolonnens filbyte.

Sedan ligger kolonnen i omkörningsfil och går enskilt in åt höger, framifrån i kolonnen, allteftersom det långsammare fordonet passeras.

Min tolkning av beskrivningen av händelseförloppet är att de låg i omköringsfil och höll på att passera ett långsammare fordon medan vårt universalgeni glatt passerar kön i högerfil, för att sedan tränga sig in mitt i kolonnen. Därefter gav de honom stryk. Det hade han i så fall förtjänat.

Det märks att en del här inte har erfarenhet av kolonnkörning på motorväg.

För att hålla ihop kolonnen är det lämpligt att den som är längst bak går ut i omkörning när de första i kolonnen kommer ikapp ett långsammare fordon. De täcker upp bakåt så ingen bakomvarande inleder en omkörning av kolonnen under kolonnens filbyte.

Sedan ligger kolonnen i omkörningsfil och går enskilt in åt höger, framifrån i kolonnen, allteftersom det långsammare fordonet passeras.

Min tolkning av beskrivningen av händelseförloppet är att de låg i omköringsfil och höll på att passera ett långsammare fordon medan vårt universalgeni glatt passerar kön i högerfil, för att sedan tränga sig in mitt i kolonnen. Därefter gav de honom stryk. Det hade han i så fall förtjänat.

Nope, det försvarar inte alls stryk..... även om det var extremt klantigt gjort. Lika lite som det försvarar bilister att leka låtsas polis när folk kör hoj, lika lite ger det hojåkare rätt att agera låtsas polis.

3102305 Nope, det försvarar inte alls stryk..... även om det var extremt klantigt gjort. Lika lite som det försvarar bilister att leka låtsas polis när folk kör hoj, lika lite ger det hojåkare rätt att agera låtsas polis.
Så vad du vill ha sagt är att poliser i Sverige brukar övervåld mest hela tiden? Speciellt mot trafiksyndare? :D:D:D

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti