Prejad MC på Bergshamra leden (sthlm) Söndag25/5 kl ca 18.30!

LeWaN

Ny medlem
Gick med
26 May 2003
Hoj
Nopp!
Tjena!

Kommer åkandes(lila/rosa Porsche 911) och ser en mc ligga väldigt nära en bil.
Sen trycker bilen in mc:en i räcket!!
Som tur är håller han sig uppe, men fan!

Var det någon här ifrån?
Och hur gick det?
Och varför??

Jag kan ställa upp som vittne om dom i bilen bråkar!

har själv råkat ut för samma sak med skjuts och på valhalla vägen..en taxi försökte prejja mig av vägen för jag åkte igenom kön till rödljuset

Thundercat skrev:
körde hojåkaren om bilen??

Det såg jag inte eftersom att jag mötte dom, så jag vet inte om han körde om på utsidan eller om bilen byter fil.
Men mosad blev han...

Men med tanke på allt som man råkar ut för ute i trafiken så blir jag inte förvånad om bilen byter fil å bara vill mosa honom för skoj skull...

För det änder väldigt ofta när man är ute med 911:an att bilar kastar sig in framför å tvärnitar, å det måste vara ihopp om att man inte ska hinna stanna och köra in i dom...

*suck*

Det va så jag krashade min nya hoj..snubben framför låste alla 4 hjulen precis när jag påbörjade en omkörning..grr

har också varit med om att en taxi har prejat mig. Bev så förbannad att jag följde efter honom tills han stannade, vad som hände med taxibilen kan ni tänka er :mad:

Tolf

har jälv blivit prejad av nån tok som inte gillade att jag glömt lyset(så sa personen iaf).
Tokfan körde upp vid sidan och slängde om ratten åt itt håll, bara ren tur att jag inte fick bilfan i sidan och blev ihjälkörd.

Det är då man ska gripa dom för mordförsök. För det är exakt det dom gör.
Dom använder bilen som vapen och försöker medvetet skada eller döda dig.

jo men saken är att jag har försökt fått en pundare gripen för det..polisen vet vem han är och allt..men dom gör inget dom jävla råttorna..det fanns vittnen på att killen försökte mejja ner mig med bilen när jag jagade bort honom från en bil han försökte sno..jag har hans personnr och allt men polisen agerar inte..grrr

Samma sak hände mig. Åkte i bussfilen (tillåten för mc) på E18 in mot Roslagstull, sedan var det en taxi som tyckte att den skulle in framför mig vilket resulterade i att jag fick ca. 48 cm att åka på mellan taxin & räcket. Nu gick det bra den här gången men fan vad man blir förbannad.
Kan dom jävla idioterna börja använda sina huvuden!!!!! :mad:

jo, jag väjde upp på vägrenen. Sen kom jag ikapp bilen i ett samhälle och körde upp bredvid. Typen skrek då genom sidorutan att jag fick väl för fan se till att ha lyset på.
Jag gjorde dock inget, personen verkade inte riktigt frisk ändå.
Bara en jävulsk tur att jag reagerade när han slängde bilen mot mig, jag trodde det ju var frågan om en vanlig omkörning så jag var inet beredd på en attack.

SimonJ skrev:
Samma sak hände mig. Åkte i bussfilen (tillåten för mc) på E18 in mot Roslagstull...

Kanske dum fråga, men får man köra i bussfilen eller var det bara just i den??

Precis, vissa bussfiler är tillåtna som föregående talar sa & detta gäller denna som jag påpekade.

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti