Precision Quickshifter 8

RR_larsson

Äntligen på pallen:)
Gick med
18 Apr 2004
Hoj
KTM EXC 530 -10, R1 -07 race såld
Hjälp!:näsblod

Har gått och köpt en cordona Precision Quickshifter 8 och det där med kablar är inte min stora talang här i livet. Nån som vet hur man ska koppla?

Det ska monteras på en R1 -07. Det är 4st buntar med kablar som ska bryggas vid varsin cylinder på "spolen eller vad det heter" som sitter ovanpå tändstiften det är 4st färdiga kontakter och på en av dom går en strömkabel tillbaka till boxen.
Vilka kontakter ska på vilken cylinder? Vart ska man plugga in den ovala kontakten med 2 stift som blir över mitt på kabelhärvan när alla cylindrar fått sitt? Får inte boxen att starta.:(

Någon mer som köpt denna och kopplat in?

Mvh /Patrik

Last edited:
Vad e de du inte förstår!? Dubbel kontakten som blir "över" är till växlings lampan som du kan köpa till.... Dom två lösa kontakterna svart å rosa är till GP-switchen....

Vad e de du inte förstår!? Dubbel kontakten som blir "över" är till växlings lampan som du kan köpa till.... Dom två lösa kontakterna svart å rosa är till GP-switchen....

Problemet var att det sitter mitsubishi spolar men jag utgick från att det var Denso eftersom det står Denso på ECU boxen. Fick iaf igång den idag med hjälp av X-adaptrarna:)

Alltså inget fel på PQ8an

Last edited:
Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back