Precis köpt en hoj, va detta ett bra köp eller något jag kommer få ångra :O

Hur var köpet?

• Antal röstningar
    0

Ptnov

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2012
Hoj
Yamaha V-max -00
Tjena

Köpte precis igår en usa import v max -00 som såg ut att vara i bra skick.Allt original o allt fungerade. En ägare på tio år, dock inga kvitton på service. Han kunde ange den verkstad han alltid servat den hos. Jag har dock inte hunnit kolla upp detta då jag jobbade och verkstaden stänger tidigt på fredagar.

Jag fick ge 45 000 kr för den. Är detta ett dåligt eller ok köp?

tackar :)

är du nöjd? det är det väl det som är avgörande

Svaret hänger på vad verkstaden säger....

spelar väl egentligen inte någon roll vad verkstan säger, han kanske servade den själv.
sen så kanske han inte servat den på 10 år, vem vet?

Har det sett något som gjort att du tvivlar på att du ska vara nöjd med ditt köp?
Om du inte har det, så tanka upp och kör en sväng istället för att sitta och och fundera om du gjort en bra affär.

Om det verkligen var en bra affär vet du inte först den dagen du säljer och har facit i handen.

Någon som ägt hojjen i 10år, har självklart servat den själv om inte hos verkstad. Kort ägda hojjar har större chans att vara oservade...

Jo men jag har kört runt den en 2 timmar typ :) den fungerar bra, men gnisslar lite vid framgafflarna. Så det känns bra än så länge :)

38.000,- hade vart ett bra köp, nu är det ett vanligt köp. Trösta dig med att just en V-Max inte faller i pris pga USA import i stil med annan hoj i kombination med import från annat land.

38.000,- hade vart ett bra köp, nu är det ett vanligt köp. Trösta dig med att just en V-Max inte faller i pris pga USA import i stil med annan hoj i kombination med import från annat land.

Spännande! Varför? Jag kan övrigt meddela att jag har sålt två egenimporterade hojar och ingen av säljarna brydde sig det minsta att de var importerade.

aha! men det är okej :) de va inget dålig köp iallafall.

Haha.. kul tråd, vad gör du om alla säger att det var ett asdåligt köp? Surar, FB, säljer? :va:tuttar

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti