Precis börjat leta en första hoj!

jawohl skrev:
Kollat lite på GSX 750, den nakna modellen som gjorde 98-02 eller nått sånt.

Någon här som har erfarenhet av en sådan?

jodå, en sådan övningskörde man ju på.. hyfsad hoj, tillräckligt pigg som första hoj. billig i försäkring & inköp.

om du är händig & inte rädd för att meka, så kan du ju alltid köpe en som gått som övningshoj, såg en på blocket för inte så länge sedan, men motorbågar & allt.. repad o klar för en struntsumma.

jag blev själv erbjuden att löpa loss min övningshoj efter avslutad utbildning.
skulle ge 20' har jag för mig & 7000 mil iofs

jawohl skrev:
Tja,

Precis som topicen, i sommar tänkte jag åka runt på min egen hoj!
Hade helst kört en Honda Hornet 900 men min ekonomi tycker nått annat så det får vänta ett par år.

Är ute efter en street-hoj, kring 600cc. Kan lägga ut kring 35.000:-
Vill inte ha någon jätteglidare eller tankliggare utan nånting däremellan.

Funderat på om man kan köpa nån med kåpa och sen montera bort den, dålig idé? Såg en Yamaha Fazer 600 utan kåpa, såg helt ok ut!

De flesta hojar i annonserna är just antignen tankliggare eller gyn-stolar, finns det inget emellan i min prisklass?

Peter

Köp min;
http://www.sporthoj.com/annonser/?id=16736
//Destiny

Elgasen skrev:
Ja 600 är inte mycket att hänga i granen när det gäller effekten.
Bandit1200S är väl en sporttouring, men en nerdrevad Bandit1200N med crosstyre och tailrisers är även rolig i stan.

www.streetfighters.nl finns det många fina banditer.
Bara ett alternativ iaf...

jaja...nu ska jag ut och gasa, tjohej! :tummenupp

Ja, det var ju rätt balla förstås :tummenupp :tummenupp

enchanter skrev:
Tyvärr är dom ganska så dyra att försäkra jämfört med en hornet 600 :(
Är en Hornet billigare att försäkra än en Fazer, är inte de också på närmare 100 kusar ? Borde inte vara någon stötte skillnad, eller ?

Kika på TRX, mer power än Monster 600, skojig och billig att köpa och äga! Och nej, min är inte till salu...

Innan du köper en MC, kolla försäkrings premier...... Det kan bli dyrt om det råkar stå sport =)..... Honda cyklar har ett avtal med IF. Jag kör en Fireblade 900-97... Ger 11000:- helåret/helförsäkrat..... & det är billigt !!!!..... Kollade med några andra bolag... Dom kunde lika gärna bett mig att dra åt helvete.. Typ 130000:- om året.... Billligt =)..... Kolla på Honda =).....

Mr D skrev:
Är en Hornet billigare att försäkra än en Fazer, är inte de också på närmare 100 kusar ? Borde inte vara någon stötte skillnad, eller ?
´
Sedan IF och Honda gjorde gemensam sak tror jag Horneten är klart billigare.

Anledningen är att honda har ett avtal med IF, så försäkrar man hojen där så blir det riktigt billigt. 2500 helförsäkring/helår för en ´98 hornet är ju nästan gratis :tuttar

Mr D skrev:

enchanter skrev:
Anledningen är att honda har ett avtal med IF, så försäkrar man hojen där så blir det riktigt billigt. 2500 helförsäkring/helår för en ´98 hornet är ju nästan gratis :tuttar

2500:- låter helt ok ...... Nästan värt att köpa en sån hoj i stället....

jawohl skrev:
Tja,

Precis som topicen, i sommar tänkte jag åka runt på min egen hoj!
Hade helst kört en Honda Hornet 900 men min ekonomi tycker nått annat så det får vänta ett par år.

Är ute efter en street-hoj, kring 600cc. Kan lägga ut kring 35.000:-
Vill inte ha någon jätteglidare eller tankliggare utan nånting däremellan.

Funderat på om man kan köpa nån med kåpa och sen montera bort den, dålig idé? Såg en Yamaha Fazer 600 utan kåpa, såg helt ok ut!

De flesta hojar i annonserna är just antignen tankliggare eller gyn-stolar, finns det inget emellan i min prisklass?

Peter

Kan rekomendera fazern. man sitter jäkligt bra på den och så är den lättkörd. hade själv en sådan förra sommarn :tummenupp

Det är ju det, var faktiskt inne på en fazer först men efter jag kollade vad en sån kostade att försäkra så kändes det inte lika intressant längre. Som billigast var den "bara" 5 ggr dyrare, som dyrast var den ungefär 10 ggr dyrare. Som student så har man ju tyvärr inte råd men alltför stora utgifter.

snurbo skrev:
2500:- låter helt ok ...... Nästan värt att köpa en sån hoj i stället....

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park