Pratar hon i mobilen i en Charlie Chaplin-film?

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Tja!

Ja, pratar hon i mobilen eller är hon bara knäpp?

[YOUTUBE-ID]Y6a4T2tJaSU[/YOUTUBE-ID]

Filmen är från 1928, och även om hon skulle vara en tidsresenär så känns det ganska meningslöst att prata i en mobil eftersom mobilnätet inte byggdes förrän sisådär 50-60 år senare...

Vad tror ni?

Tja!
Filmen är från 1928, och även om hon skulle vara en tidsresenär så känns det ganska meningslöst att prata i en mobil eftersom mobilnätet inte byggdes förrän sisådär 50-60 år senare...

Vad tror ni?

Jamen det bara MÅSTE ju vara en tidsresenär med en mobiltelefon.
Det tex bara KAN ju "inte vara en AM/FM-radio, eftersom det uppenbarligen är år 1928" (4:35-4:40).
Det skulle iofs kunna ha varit en holoencephavisor.

Tja!

Ja, pratar hon i mobilen eller är hon bara knäpp?

[YOUTUBE-ID]Y6a4T2tJaSU[/YOUTUBE-ID]

Vad tror ni?

Fattar inte mobilnätsargumentet... Om man har tekniken för att resa i tid så har man kanske även teknik för att ringa utan ett mobilnät?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Det är inte större sannolikhet att damen i fråga är en knäppskalle som alltid går med handen så där och snackar för sig själv?
Varje dag åker jag förbi en utvecklingsstörd kille som är på väg hem från sitt "arbete" i en grupp för funktionshindrade och han går omkring och låtsas tala i telefon hela tiden, trots att där inte finns någon. Ibland undrar jag om någon har stelopererat hans arm så...

Killen i filmen är antagligen en sån där fjant som även tror på att någon hade placerat bomber i WTC-tornen :rofl

Varje dag åker jag förbi en utvecklingsstörd kille som är på väg hem från sitt "arbete" i en grupp för funktionshindrade och han går omkring och låtsas tala i telefon hela tiden, trots att där inte finns någon. Ibland undrar jag om någon har stelopererat hans arm så...

JW2.jpg
?

Jag ser inte att hon håller i något alls. Det ser mest ut som att hon kliar sig vid tinningen när hon stannar och rör på fingrarna (syns bäst vid 8:00). Annars tror jag på något litet som hörapparat om hon nu har något i handen.

Och att folk, speciellt äldre, går och pratar för sig själva är knappast ovanligt. Gissar på att det var vanligare på den tiden då det inte var samma brus från omgivningen som det är i dag med högtalare och TV-apparater som hasplar ur sig reklam och annat överallt.

Men det som avgör är ändå att han redan vid 1:07 visar att han blåser tittarna. :mad:

Bifogat

• finger.JPG
    finger.JPG
    31.6 KB · Visningar: 78
Undrar om det inte är en eriksson "hajfena"

Nu när jag flyttade hittade jag några mobiltelefoner från den tiden!

Sedan hade jag några modernare filmtelefoner i samlingen också, bland annat Nokias banan som var med i Matrix och Motorola 008 som är ättling till Star treck comunicatorn...

Alla fungerade fortfarande!

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...