Pratade med mitt ex häromdagen....

Helt sjukt att folk inte förstår när de blir raggade på. Nu tog cheyen det garanterat som en diss. :fakta

Annars är det jag som är helt kass på att uppfatta inviter.

Folk omkring mig påpekar "den där tjejen stötte på dig" och jag säger, "näääe, tror du, jag tror bara att hon var trevlig"

Det är illa, mycket illa att jag inte uppfattar sånt, jag är så jävla gammal att jag borde hugga på varje chans som ges.
Och jag inbillar mig att det kan inte var speciellt många, även om jag missar dom få som är... :huvet

Det är illa, mycket illa att jag inte uppfattar sånt, jag är så jävla gammal att jag borde hugga på varje chans som ges.
Och jag inbillar mig att det kan inte var speciellt många, även om jag missar dom få som är... :huvet
Du kan ju trösta dig med att du inte är ensam i alla fall, finkänsliga antydningar funkar sällan på mig. Varför kan de inte börja med "du, jag stöter på dig nu" då skulle man få nån sportslig chans i alla fall. :gnissla

On topic igen, man kan kan visst både äta tacos och kräftor själv. :fakta

Jo, jag satt o pratade med exet för några dagar sen, och hon säger att tacos är nåt som man äter när man är en par stycken, för det blir godare då.

Är det bara jag som sätter mig o äter tacos helt själv bara för att det är gott :confused:

Har jag gjort fel som inte bjudit in hela vänskapskretsen varje gång jag vill äta lite kladdig mat med ost i :va

funkar bra när man är 2 st men har inga probs o äta det själv :tummenupp

Du kan ju trösta dig med att du inte är ensam i alla fall, finkänsliga antydningar funkar sällan på mig. Varför kan de inte börja med "du, jag stöter på dig nu" då skulle man få nån sportslig chans i alla fall. :gnissla

On topic igen, man kan kan visst både äta tacos och kräftor själv. :fakta

Samt helst ta en på kewken så man förstår på riktigt.

Och ja, klart som innihelvete att man kan äta tacos själv.

Man Kan äta All Mat Själv, Va Fan, Inte Ska Någon Annan äta Min Mat. Den Ska Ju Jag äta.

X pratar man inte med, möjligen mailar om det gäller åtgärder om gemensamma barn. Pratar bara om det är AKUT.
Dom är X av en enda anledning. X förblir X PUNGT:rolleyes:

Om man har barn ihop ska man tusan prata med sitt ex och man ska göra det på ett bra sätt och inte ta avstånd från dem. Barn känner av rätt hårfina saker och det skapar oro inom dem om ni ständigt är i lite konflikt och verkligen ogillar varandra. Om man älskar sina barn tillräckligt mycket ser man till att hålla sams och kunna prata utan att det blir besvärat eller konstlat. Har man barn så handlar det inte längre bara om vad man själv tycker och hur man själv känner OAVSETT hur sårad eller utnyttjad eller vad som helst som man nu anser sig blivit.

Om man har barn ihop ska man tusan prata med sitt ex och man ska göra det på ett bra sätt och inte ta avstånd från dem. Barn känner av rätt hårfina saker och det skapar oro inom dem om ni ständigt är i lite konflikt och verkligen ogillar varandra. Om man älskar sina barn tillräckligt mycket ser man till att hålla sams och kunna prata utan att det blir besvärat eller konstlat. Har man barn så handlar det inte längre bara om vad man själv tycker och hur man själv känner OAVSETT hur sårad eller utnyttjad eller vad som helst som man nu anser sig blivit.

Yepp, även om det inte är så lätt alltid:tummenupp

2770417 Om man har barn ihop ska man tusan prata med sitt ex och man ska göra det på ett bra sätt och inte ta avstånd från dem. Barn känner av rätt hårfina saker och det skapar oro inom dem om ni ständigt är i lite konflikt och verkligen ogillar varandra. Om man älskar sina barn tillräckligt mycket ser man till att hålla sams och kunna prata utan att det blir besvärat eller konstlat. Har man barn så handlar det inte längre bara om vad man själv tycker och hur man själv känner OAVSETT hur sårad eller utnyttjad eller vad som helst som man nu anser sig blivit.
FÖR FAN! Om du och din partner upptäker att ni inte passar ihop när ni har fått barn SKILJE ER! det blir inte bättre av hålla ihop.. Tro mig jag vet mina päron har tjaffsat med varandra under hela min uppväxt och jag önskar verkligen dom hade skiljt sig för 10-15 år sen..

Jag skulle tro att det är mellan 5 och 10 miljoner Mexare som äter tacos ensamma varje dag.. Så du behöver inte känna dig ensam..

2770437 Jag skulle tro att det är mellan 5 och 10 miljoner Mexare som äter tacos ensamma varje dag.. Så du behöver inte känna dig ensam..
Sant, det var väldigt insiktsfullt av dig att komma fram till den slutsatsen.

Du måste ha en utbildning i värdelöst vetande :hihi

Men, skulle dom tycka att det var godare om dom hade nån att dela sina tacos med? :D

Men lägg av.. Nu börjar du ju blanda in medmänsklighet, empati, sunt förnuft och annat vettigt.. Det kommer aldrig att fungera att afterfråga det här...

Antar att du har 3 tonårsbarn med en xpartner som du levt 23 år med.
Lovar , ju mindre man har att göra med en som lider av det mesta, som inte tar sig för med något mer än gnäller, så är det bättre att ha så lite som möjligt att göra med den människan. Min erfarenhet, men vad vet jag, jag är ju bara kille...:rolleyes:

FÖR FAN! Om du och din partner upptäker att ni inte passar ihop när ni har fått barn SKILJE ER! det blir inte bättre av hålla ihop.. Tro mig jag vet mina päron har tjaffsat med varandra under hela min uppväxt och jag önskar verkligen dom hade skiljt sig för 10-15 år sen..

Nu sa hon ju inte att man skulle hålla ihop till varje pris...

Hon sa att man måste kunna prata med sina barns andra förälder utan att skrika åt varandra, utan att kalla varandra fula saker och utan att slänga på luren med en smäll...

DET är en jävla skillnad.

Jag kan prata med alla mina ex, men jag gör det väl inte...
Jag pratar med mina barns mor ofta, senast i dag hade hon bakat åt oss (barnen är här nu) och på alla hjärtans dag lämmnade hon en hjärte-tårta åt barnen (som även jag åt utav).
I morgon kommer jag troligtvis att vara hundvakt åt henne.

Det betyder inte att vi skulle kunna bo ihop igen, eller att vi inte har sårat varandra jävligt illa tidigare, det betyder bara att vi är vuxna nog att inse att vi aldrig kommer att slippa varandra helt, eftersom vi har barn ihop.

Antar att du har 3 tonårsbarn med en xpartner som du levt 23 år med.
Lovar , ju mindre man har att göra med en som lider av det mesta, som inte tar sig för med något mer än gnäller, så är det bättre att ha så lite som möjligt att göra med den människan. Min erfarenhet, men vad vet jag, jag är ju bara kille...:rolleyes:

Eller så biter du i det sura äpplet och står ut med den häxa som du en gång var tillsammans med. Barnen borde väl stå i centrum? Det var ju faktiskt du (ni) som knullade fram dom.

Mina föräldrar höll ihop ett tag trots att dom inte gillade varandra längre. Till slut flyttade dom ifrån varann, efter flera år av att bo tillsammans bara för barnens skull.
I början var dom arga som fan på varandra, och fy fan, det fan inte roligt att stå ut med som barn. Nu är dom däremot bra vänner och brukar träffas över kaffe och sånt vuxet tjaffs.

Min erfarenhet, men vad vet jag. Jag är ju bara barn....

2770457 Nu sa hon ju inte att man skulle hålla ihop till varje pris...

Hon sa att man måste kunna prata med sina barns andra förälder utan att skrika åt varandra, utan att kalla varandra fula saker och utan att slänga på luren med en smäll...

DET är en jävla skillnad.

Jag kan prata med alla mina ex, men jag gör det väl inte...
Jag pratar med mina barns mor ofta, senast i dag hade hon bakat åt oss (barnen är här nu) och på alla hjärtans dag lämmnade hon en hjärte-tårta åt barnen (som även jag åt utav).
I morgon kommer jag troligtvis att vara hundvakt åt henne.

Det betyder inte att vi skulle kunna bo ihop igen, eller att vi inte har sårat varandra jävligt illa tidigare, det betyder bara att vi är vuxna nog att inse att vi aldrig kommer att slippa varandra helt, eftersom vi har barn ihop.
Ja det är det, missuppfatta det lite.

Eller så biter du i det sura äpplet och står ut med den häxa som du en gång var tillsammans med. Barnen borde väl stå i centrum? Det var ju faktiskt du (ni) som knullade fram dom.

Mina föräldrar höll ihop ett tag trots att dom inte gillade varandra längre. Till slut flyttade dom ifrån varann, efter flera år av att bo tillsammans bara för barnens skull.
I början var dom arga som fan på varandra, och fy fan, det fan inte roligt att stå ut med som barn. Nu är dom däremot bra vänner och brukar träffas över kaffe och sånt vuxet tjaffs.

Min erfarenhet, men vad vet jag. Jag är ju bara barn....

Helt rätt, vi gjorde det som förälskade gör å önskar barn. Inget snacka om det. Sen så sket det sig på vägen efteråt kan man säga. Bådas fel, ingen hade rätt.
Vi höll åxå ihop i flera år för barnens skull, tyckte vi. Med facit i hand skulle vi ha skillt oss tidigare. det är alltid rätt för utomstående att säga både det ena och det andra. teori och praktik fungerar ICKE i alla fall.

Låg profil å så lite som möjligt när det gäller kontakt är det bästa för oss som X i alla fall. Det har barnen mått bäst av, det är vi helt på det klara med.
Ungarna har inte farit illa av att vi gjorde som vi gjorde, men det vet man aldrig vad framtiden visar sn, finns inget facit på sådant.

Vi har alltid satt barnen i centrum , å så kommer det alltid a att vara. :D

Det har jag gjort. :fakta

Iofs var det när man lallat hem igen efter kräftskivan och absolut blev tvungen att smaska upp det sista i brist på annan fyllemat.

Dessutom luktar man mumma i munnen på söndag morgon. Fyllefrilla, öl-prit-kräft-andedräkt och stukad hjärnhalva. :yeay :tummenupp :hihi

Möjligen kan det bli värre om man lyckats få i sig Tequila, då är den andra hjärnhalvan också trasig.

Tequila köper man inte förresten. Man hyr den. :näsblod

Jag har aldrig påstått att jag tycker man ska hålla ihop om man verkligen inte trivs ihop, jag pratar om att hålla sams, det är ganska stor skillnad.

Jo, jag satt o pratade med exet för några dagar sen, och hon säger att tacos är nåt som man äter när man är en par stycken, för det blir godare då.

Är det bara jag som sätter mig o äter tacos helt själv bara för att det är gott :confused:

Har jag gjort fel som inte bjudit in hela vänskapskretsen varje gång jag vill äta lite kladdig mat med ost i :va

Jag äter bara tacos med sånna jag älskar. Och jag älskar mig själv! Så det kan gott å väl bli en och annan tacos i min ensamhet, men oftas så sitter tanten och glufsar i sig bredvid.

Och ja, jag har ätit kräftor både själv och ensam oxå!
Samma sak gäller räkor och hummer. Krabba gillar jag inte pga att det är så pillrigt, smaken är OK.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg