Praktik på mc-firma?

kraschpuck

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2004
Hoj
Yamaha R6, KTM 450sxf
hej!! jag ska snart mucka :yoparty och vill ha något kul att göra innan jag söker till en mc-mekaniker utbildning i motala till hösten!! jag har funderat på att skriva ihop ett brev o skicka iväg till några firmor (ganska många tror jag) o typ fråga om jag får göra lite praktik där i deras verkstad o kanske få lära mig en hel del!! va tror nii ?? någon som provat?? dom kanske bara tycker man är i vägen men kan man bistå med något så borde dom kanske vara intresserade? har jag skruvat med motorcyklar sen jag var liten, även fast de vart mest 2-takt då jag endas ägt 4 takt dom senaste åren! men borde juh finnas mkt småå jobb o sånt man kan göra!! för ta isär en växellåda är väl inte inom min kompetens, än :tummenupp

kraschpuck skrev:
hej!! jag ska snart mucka :yoparty och vill ha något kul att göra innan jag söker till en mc-mekaniker utbildning i motala till hösten!! jag har funderat på att skriva ihop ett brev o skicka iväg till några firmor (ganska många tror jag) o typ fråga om jag får göra lite praktik där i deras verkstad o kanske få lära mig en hel del!! va tror nii ?? någon som provat?? dom kanske bara tycker man är i vägen men kan man bistå med något så borde dom kanske vara intresserade? har jag skruvat med motorcyklar sen jag var liten, även fast de vart mest 2-takt då jag endas ägt 4 takt dom senaste åren! men borde juh finnas mkt småå jobb o sånt man kan göra!! för ta isär en växellåda är väl inte inom min kompetens, än :tummenupp

jag tycker att du ska söka....du kan inte få mer än ett nej.
Kör på bara o lycka till :tummenupp
Alltid bra o skaffa sig kontakter innan utbildning...då e chansen stor
att du får ett jobb när du går ut MC-utbildningen :)

Jag pryade på Huddinge MC som mekaniker, dock långt innan lumpen så jag var bara i vägen.

Jag förstår inte riktigt frågan, du får väl skicka intresseanmälan var som helst? Skicka dit det verkar roligt. Förvänta dig minst sagt svalt intresse från deras sida.

kraschpuck skrev:

Du har pm.

Skicka brev, vänta max en vecka och åk sedan dit och prata med dom och säg: "Hej, det var jag som skrev till er om...". Ett personligt möte och att du åker dit och visar intresse ger garanterat större chans till en praktikplats!

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D