Praktik lön?

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Visa sig att två på det företaget fick lön för sin praktik, jag har inte skrivigt något kontrakt än så det vill jag gärna få med...

Har ni några bra argument som jag kan använda?

Hade tänkt och söka lärlingsplats därmed så jag antränger mig så mycket jag kan för att vara duktig och hittils har jag bara fått beröm för att vara väldigt flitig och snabblärd. Nog tycker jag att jag är värd dom 25-30 kronerna/timme som det rör sig om :hihi

prulle skrev:
2489707 Visa sig att två på det företaget fick lön för sin praktik, jag har inte skrivigt något kontrakt än så det vill jag gärna få med...

Hade tänkt och söka lärlingsplats därmed så jag antränger mig så mycket jag kan för att vara duktig och hittils har jag bara fått beröm för att vara väldigt flitig och snabblärd. Nog tycker jag att jag är värd dom 25-30 kronerna/timme som det rör sig om :hihi

om det är genom skolan har jag för mig att du fortsätter med studiebidraget.
är det praktik genom arbetsförmedlingen eller dyl. så är det väll normalt 3500 man får

prulle skrev:
2489707 Visa sig att två på det företaget fick lön för sin praktik, jag har inte skrivigt något kontrakt än så det vill jag gärna få med...

Praktikplats medans man går på gymnasiet menar du? Det ska man inte få, för man är inte anställd av företaget.

förmodligen bara en goodwill grej från företaget, vill minnas att jag fick lite deg + gratis lack av toppkåpan på NSR:en på stället jag praktiserade sist, mest som ett tack för hjälpen.

Matersättning från skolan får du ju då men nån lön tror jag knappast att de e tal om

MRJaggu skrev:
2489966 förmodligen bara en goodwill grej från företaget, vill minnas att jag fick lite deg + gratis lack av toppkåpan på NSR:en på stället jag praktiserade sist, mest som ett tack för hjälpen.

Matersättning från skolan får du ju då men nån lön tror jag knappast att de e tal om
niet matersätning.. okej ja men då vet jag.

MRJaggu skrev:
2489966 Matersättning från skolan får du ju då

Vill minnas att det endast gäller om man inte har en skola låg/mellan/hög/gymnasium i närheten som man kan äta på.

prulle skrev:
2489982 niet matersätning.. okej ja men då vet jag.

Kan ju hända att du får en slant efter att du har fullgjort din praktik.
Själv så fick jag gratis lunch och 4 000:- när jag hade gjort ett projektarbete för ett företag, det var iof när jag läste på Högskolan. men sköter man sig väl så brukar man ju få ngn lön för mödan, en present eller nåt ialla fall :)

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg