Praga 640??

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
KNOX skrev:
Hej nån som vet nått om dessa hojar !!
http://www.milansweden.se/index.html

Nopp tyvärr. Det enda jag känner till var att de prövade enduro hojarna i kåsan. Detta var ett antal år sedan när de var aktuella, Tror en av förarna var Martin lind som körde kåsan på en av hojarna. Just ja det stämmer nog då jag kollade lite på sidan igen. Men 60 Hk i 640 verkar vara rätt mkt i den spisen. Kommer inte ihåg om det är egen motor de har eller om de kör Rotax?
Men öhlinare både fram/bak är ju inte fy skam för de pengarna. Hoppas nån här kan informera mer om denna hoj som kanske t.o.m har ägt nån!
 

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vedum
Hoj
Superduke och Nikon
Jörgen på JG:s trading har en sådan begagnad hemma fall du är intresserad. Kolla www.jgstrading.com och ring å prata med honom (hälsa från mig, Johan). Calle Carlsson har kört praga och även Robert som körde för Robbans Racing (motard alltså). De som har kört de som jag har hört har sagt att det finns kraft och effekt så det räcker till och blir över iallafall ;)

- Johan
 

mindraper

Här kör vi året runt!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM 690 Power
mr_rockster skrev:
Jörgen på JG:s trading har en sådan begagnad hemma fall du är intresserad. Kolla www.jgstrading.com och ring å prata med honom (hälsa från mig, Johan). Calle Carlsson har kört praga och även Robert som körde för Robbans Racing (motard alltså). De som har kört de som jag har hört har sagt att det finns kraft och effekt så det räcker till och blir över iallafall ;)

- Johan

jupp, men de körde bara Praga ett år :tungan kanske finns anledning till det :gnissla Calle kör 525 i år. själv tycker jag de ser väldigt stora o klumpiga ut jämfört med KTM 525, Husaberg och Japanska 450
men jag har ju inte kört någon...
//m
 

McGee

bikelover
Gick med
1 Apr 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
gsx750 -82, 690enduro -13, RC8R -13
Funderar på att köpa en ny praga nästa år faktiskt.. verkar vara en helt ok maskin.. 59k för en splitt ny 640 är inge pengar alls :näsblod

Gillar den lite grottiga looken.. och när man sitter på en crf 450 eller yz450 eller nått ser man juh ut som en jätte :arsele dom här hojjarna är lite större men spelar det nån roll?

För en amatör som mig borde den duga gott :rolleyes:

Vad tror ni är dom inte alls prisvärda :gnissla
 

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vedum
Hoj
Superduke och Nikon
mindraper skrev:
jupp, men de körde bara Praga ett år :tungan kanske finns anledning till det :gnissla Calle kör 525 i år. själv tycker jag de ser väldigt stora o klumpiga ut jämfört med KTM 525, Husaberg och Japanska 450
men jag har ju inte kört någon...
//m

Japps! De lär ju inte att gå att jämföra smidigheten med en 525:a eller liknande. Men det är som sagt bra med effekt i de och de är billiga. Sen så är det nog inget du vinner några medaljer i om du tävlar...

- Johan
 
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top