Prövotid?

Conrad

Troligen sporthoj.com medlem
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
cbr600
Hur lång är prövotiden? Jag har alltid trott att den är två år, men nu har jag hört att den är på fem år. Har dom ändrat det nyligen?

Det står på ditt körkort. På baksidan... Under alla kategorier.

Stämmer det? För mitt bilkorts prövotid gick ut den sista maj i år. Har jag ingen prövotid på mitt mckort som jag tog fredagen den 13:e juni i år?

Tar man kort fredagen den 13:e så brukar det vara upp till 10 års prövotid... ;)

Nää... Du har ingen prövotid på ditt MC kort då...

- Johan

Julgran skrev:
Stämmer det? För mitt bilkorts prövotid gick ut den sista maj i år. Har jag ingen prövotid på mitt mckort som jag tog fredagen den 13:e juni i år?

Det är ju helt lysande! Då får man köra hur man vill direkt :) Fredagen den 13:e är den bästa dagen i mitt liv så det kan omöjligt vara en otursdag!

Julgran skrev:
Det är ju helt lysande! Då får man köra hur man vill direkt :) Fredagen den 13:e är den bästa dagen i mitt liv så det kan omöjligt vara en otursdag!

Fin hoj du har :)

MIN PRÖVOTID ÄR UTE NU SEN 3 DAGAR TILLBAKA OCH JAG GJORDE ALLT UNDER DE 2 ÅREN FÖR ATT FÅ KÖRA UPP IGEN MEN ORDNINGSMAKTEN VILLE ANNORLUNDA!!

750RR - kör lagligt var dag nu

Jo jag kör lagligt plus några kilometer hit eller dit ;) Min cykel är min ögonsten som det säkert är för alla andra :) Nu ska jag bara vänta tills jag får ta bort strypningen på den när jag får köra tung. Så jag har två års prövotid ändå. Jag vet att man kan ta bort strypningen och att chansen är mikroskopisk att nån kollar en men jag vill inte ta den chansen och dessutom är den nog lättare att hantera nu.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman