Prövotid !!!

Fogel99

www.ducceklubben.org
Gick med
23 Mar 2004
Hoj
Yamaha R1 -98 röd, vit, svart och ett ART slipon - - - - Ducce 748 (854 cc) ,Ducati performance trimchip ,kemnarace koppling ,Termignoni pipor
Tjena på er !

När man får tillbaka sitt kk efter att man vart av med det ett par
månader ,får man då ta om kortet om man kör över 30 km/h för fort
nästa gång ???

I så fall lär ju jag ALDRIG stanna för Farbror Blå !!!!!

Fogel99 skrev:
Tjena på er !

När man får tillbaka sitt kk efter att man vart av med det ett par
månader ,får man då ta om kortet om man kör över 30 km/h för fort
nästa gång ???

I så fall lär ju jag ALDRIG stanna för Farbror Blå !!!!!

Kortet dras ALLTID ifall Du kör 30km/h över utsatt tillåten max fart.
Har Du prövotid så måste Du ta om kortet när spärrtiden gått ut. Alla behörigheter måste isåfall tas om, ALLA! Spelar ingen roll ifall Du bara lekt Djävul på hojen och skjutsat Mormor Agda i bilen, Du måste ändå ta om B kortet också.
Har Du INTE prövotid så kommer kortet automatiskt på Posten när spärrtiden går ut.

Jorrd skrev:
Har Du prövotid så måste Du ta om kortet när spärrtiden gått ut. Alla behörigheter måste isåfall tas om, ALLA! Spelar ingen roll ifall Du bara lekt Djävul på hojen och skjutsat Mormor Agda i bilen, Du måste ändå ta om B kortet också.
Har Du INTE prövotid så kommer kortet automatiskt på Posten när spärrtiden går ut.
om det inte är indraget mer än 12 månader :hihi

Jorrd skrev:

FEL

Kortet kommer inte automatiskt på posten.
Jag vet då jag blivit av med kortet 3 gånger på 4 år.
Varje gång man blir av med kortet förstörs det kortet å du får göra ett helt nytt.
Det kommer automatiskt papper från VV som man får fylla i å skicka till dem om körkorts tillverkning kostar ca 200 spänn varje gång.
Bara för att tjäna pengar eller :va

// TOK :fyllisar

Jorrd skrev:
,,,,,,,,,Har Du INTE prövotid så kommer kortet automatiskt på Posten när spärrtiden går ut.

FEL!!! ,,jag sitter o väntar på att jag själv ska skicka iväg bild o underskrift
för nytt körkort. Så du får en inbetalningslapp för körkortstillverkning sedan får
du hem som när du tog kortet första gången = Klistra fast en bild och skriv under.

,,, eller så är det för mig iaf!

Nehe,,, var som vanligt lite långsam.

TokJohan skrev:
FEL

Kortet kommer inte automatiskt på posten.
Jag vet då jag blivit av med kortet 3 gånger på 4 år.
Varje gång man blir av med kortet förstörs det kortet å du får göra ett helt nytt.
Det kommer automatiskt papper från VV som man får fylla i å skicka till dem om körkorts tillverkning kostar ca 200 spänn varje gång.
Bara för att tjäna pengar eller :va

// TOK :fyllisar

Åkaj det var vad jag hade hört iaf :rolleyes: Har själv aldrig förlorat kortet :hihi

Och man behöver inte ens ta om alla behörighet om du haft CE tidigare. Då räcker det med en uppkörning för det tyngsta du haft sedan tidigare så kommer de andra med på köpet :) (dock är jag osäker på om du får tillbaka ditt a-kort)

Avelin skrev:
FEL!!! ,,jag sitter o väntar på att jag själv ska skicka iväg bild o underskrift
för nytt körkort. Så du får en inbetalningslapp för körkortstillverkning sedan får
du hem som när du tog kortet första gången = Klistra fast en bild och skriv under.

,,, eller så är det för mig iaf!

Nehe,,, var som vanligt lite långsam.

Så kortet är äntligen tillbaka då!
Har du kvar Hondan? haft några problem med den? Förutom attd en gått för fort uppenbarligen..

Casca skrev:
Och man behöver inte ens ta om alla behörighet om du haft CE tidigare. Då räcker det med en uppkörning för det tyngsta du haft sedan tidigare så kommer de andra med på köpet :) (dock är jag osäker på om du får tillbaka ditt a-kort)
ursäkta att jag en sekund avviker från ämnet... men hur arbetar din motor på avataren? :3freak e ingen kung på motorer men går inte den lite fel?
bara nyfiken

bagerah skrev:
ursäkta att jag en sekund avviker från ämnet... men hur arbetar din motor på avataren? :3freak e ingen kung på motorer men går inte den lite fel?
bara nyfiken
glöm det!!! jag e ju för fan dum i hövve... f´låt att jag störde

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien