Prövnings tid

Impact

P.i.t.A
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
1090r -17, 990SMT -09
Måste man ta om Mc-kortet om man blir tagen med trimmad moppe under de 2år man har som prövnings tid?
Funderar på att köpa mig en moppe å köra å leka lite i samhället me dom andra moppe polarna men vill inte ta körkort sen igen (när jag nu fått det, gäsp).

Lånar tråden och frågar om det är ok att köra en trimmad epatraktor.
Jag har B-körkort men vill väldigt gärna köra med de andra epatraktor-förarna

Sorry :va :confused: :näsblod

Det blir väl körning med oregistrerat fordon om man åker fast med trimmad moppe, men har MC-kort. Såvitt jag vet blir det oftast bara böter, men med prövotid kvar kanske det är lite lurigt.

Trimmad moppe räknas som icke legal körning. Tror det är enbart böter på det. Prövotiden avser alla fordon du blir ertappad med. Kör du moped på grovt vårdslöst sätt dras troligen kortet. Enbart olaglig moped ger dig nog böter samt en varning.

Krävs du får kortet återkallat av något skäl. När den vanliga får det tillbaka eftr en tid måste den med prövotid ta om det helt.

För att...

JO, för att nära mina gamla polare va ute å körde hade jag bara data-nörds fasoner i huvet:P Men sen skaffade man sig flickvän å fick andra polare, som kör moppe..Å då vill jag oxå^^ Men inte säkret att jag har råd iaf:P

Att köra trimmad moppe räknas väl som 125a?

Palla iaf, dom tar inte mig, dom tog mig inte idag;) Fast lite dumt å va ute å köra^^ Men fan, det va kul!:P

JO, för att nära mina gamla polare va ute å körde hade jag bara data-nörds fasoner i huvet:P Men sen skaffade man sig flickvän å fick andra polare, som kör moppe..Å då vill jag oxå^^ Men inte säkret att jag har råd iaf:P

Att köra trimmad moppe räknas väl som 125a?

Palla iaf, dom tar inte mig, dom tog mig inte idag;) Fast lite dumt å va ute å köra^^ Men fan, det va kul!:P

Frågan kvarstår varför i helvete du ska köra moppe när du har hoj?!

x) Me njag har ju inte hoj kort än, :P Å sen palla ligga å dra runt me 600cc MC i lilla samhället. Dessutom är man (lr jag iaf) lite räddare om min mc än om en sketen moppe. Den kan man köra sönder;)

MEN, blir det ny prövotid om man blir tagen me moppen?

Du riskerar att inte få ta MC-kort. I ärlighetens namn, varför riskera det? Få arslet ur vagnen och ta kortet ist..

Men som sagt jag kan ju inte ta det förens 8mars!^^ Har ju hela vintern å köra;) Sen som jag sa, skulle jag velat köra me mina nya polare, som bara har moppe^^ Får se kanske köper en polares Mt;P Fick den rätt billigt..

Nyheter
Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard