Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Dee_cati skrev:2649092Vad är det för bögiga förkortningar?
Malmus skrev:2649171Mer sport att flyga utan motor! Segelflyg är vad som gällerOch betydligt billigare
![]()
Hagster skrev:2648958Är det någon som innehar PPL? Eller läser till det? Eller rent av ATPL? Själv har jag precis börjat gå igenom de 6kg rent A4 som man ska läsa och gjort läkarundersökning! Siktar på att va klar i Juni.![]()
Rohlen skrev:2649880Kommer att börja med det så snart jag är klar med studierna, extra morot med tillgång till flygplan inom familjen. Har även endel polare med CPL.
Hagster skrev:2650512Fett! Vad har ni för flyg? Har också en del polare med CPL. De har hjälpt mig igång, känns skönt att ha stöd!
Dee_cati: du är gay.
Bee skrev:2650524Tja! Jag sitter inne med ett PPL, och är mitt uppe i att ta ATPL.
Så är det något du funderar över så är det bara att fråga på!
MVH/Basse
Hagster skrev:2650579Ofan! Mäktigt! Vart läser du?
Ghey... eller nä. Bara lite homoZee skrev:2650597Jag har inte PPL eller ATPL, men jag kan C, RTL, VHDL, ASIC och FPGA iaf. Även WCDMA, EDGE, EGG, GPRS, DSP, ARM och CITRIX. Är det ghey? Eller bögigt menar jag?
Bee skrev:2650591Läser på flygteoriskolan i Barkarby. Riktigt bra skola om du har tänkt att fortsätta efter PPL. Har du kommit långt med flygningen/teorin? Första Ek-naven gjord? Den är ganska ball![]()
Hagster skrev:2650612Planen är att fortsätta, försöker spara ihop så mycket som möjligt nu så jag slipper lån i framtiden. Har inte hört någonting om Barkaby faktiskt. Är ALLA studier belagda i Barkaby eller är det som i Västerås att man måste dra till San diego i 18 månader för flygningen? Tror knappast att det är negativt att dra till USA att flyga, lär ju sig engelska absolut flytande sen är ju vädret många gånger bättre. Har 2 polare som åkte till Florida och gick på flygskola där, tog frozen ATPL, jobbade som instruktörer och samlade flygtimmar, sen åkte de hem och gjorde JAA-proven och nu jobbar de för West Air.
Nej, jag är ganska grön än så länge... Bara vart i luften någon timme med instruktör, men tycker det är sjukt kul!![]()
Bee skrev:2650625ALLA studier är inte belagda i Barkarby, endast teorin. Flygningen kan jag göra vart jag vill sen. Har faktiskt funderat på att åka till USA men flygningen tar endast ca 10 vackor så det känns lite onödigt!? Sen tror jag inte att det är tills en fördel att bara flyga i "vackert" väder. Det är nog dock lättare att samla flygtimmar där. Kul som f*n är det iaf. Raggningsordet "PILOT" har större effekt än man vågat drömma om!![]()
Hagster skrev:2650641Du har PM!
Ingen som vet något svenskt forum för PPL/ATPL, har hittat en del norska och pprune.com. Men inga svenska.
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick
Foto: Bilprovningen Nu ä... |
|
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman, Transpo... |
![]() |
Idag inleds nationella potthålsveckan
I år äger Nationella Potthå... |
![]() |
Nationella Potthålsveckan 1-7 maj
Det är återigen dags för Na... |
![]() |
Motorcykelns Dag 3 maj
Den 3 maj är det Motorcykel... |
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel
Foto: Bilprovningen Våre... |
|
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning
Den europeiska branschorgan... |
![]() |
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
En liten påminnelse om året... |
![]() |
2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
Nu är det bara två månader ... |
Nya Indian Pursuit Elite
Screenshot Indian Motorc... |