PowercommanderIII bänkning/mappning

Runersten

Yamaha YZF-R1
Gick med
24 Apr 2007
Hoj
R1
Hallå!!
Sökt i forumet utan resultat så jag testar här ist :)

Har en R1:a med Yoshimura Slipon & Akra Ypipe.. Katalysatorersättare..

Går i tankarna att köpa mig en PowercommanderIII och mappa/bänka den för bättre effekt :)

Kan någon rekomendera ngt ställe att lämna in den på där dom moterar PC3'n och bänkar och mappar den till en?
Även ca. prisuppgift hade varit nice? :)

Tänkte även byta till ett K&N Filter.. Är det stor skillnad mot orginal?

Hoppas alla ni kloka här kan hjälpa mig :) :yoparty

Stefan

Har en R1 -05 som MP-Racing bänkade till mig. Mycket nöjd med resultatet. :)
Förutom slip-on och PC3 togs EGR och EXUP bort, KN-filter och andra insugningstrattar monterades. Effektkurvan blev i princip helt rak utan dipp i mellanregistret.
Antar att din har samma karaktär.
Mail honom för prisuppgift. Svår att nå på telefon.

Lycka till! :tummenupp

• Gilla
Reaktioner: B89
Har en R1 -05 som MP-Racing bänkade till mig. Mycket nöjd med resultatet. :)
Förutom slip-on och PC3 togs EGR och EXUP bort, KN-filter och andra insugningstrattar monterades. Effektkurvan blev i princip helt rak utan dipp i mellanregistret.
Antar att din har samma karaktär.
Mail honom för prisuppgift. Svår att nå på telefon.

Lycka till! :tummenupp

Låter fint :) Har slängt iväg ett mail till dom.. Märkte du stor skillnad efter bänkningen/mappningen? :)

Låter fint :) Har slängt iväg ett mail till dom.. Märkte du stor skillnad efter bänkningen/mappningen? :)

Hej,

Vill bara höja en liten varningens finger för MP Racing.

I vintras lämnade en bekant in sin R1a som han kör R1000 med bland annat. Den lämnades in innan jul eftersom han skulle köra försäsongsträning på Cartagena i mars. När vi åkte ner dit hade han fortfarande inte fått tillbaka hojjen utan bara en hel drös med ursäkter på varför den inte var klar. Då hade det gått 4 månader. Det slutade med att han fick ner hojjen till Spanien på torsdagen och detta fick han ordna med delvis själv.

Dessutom så är nu hojjen sämre än när han lämnade den från början och den går fortfarande inte som den ska och han kommer nu att lämna iväg den till annan för att få ordning på den.

Kan vara bra att känna till.

Mvh,

Rickard

Min R1a gjorde oves motor i olofström och jag tycker den funkar bra så har du inget emot att åka 14mil så kanske det kan vara ett alternativ!?

Yamaha-center i hbg finns ju också om du nu inte vill gå över ån efter vatten. Dom gjorde ungefär det du beskriver på min fz1a efter att jag hade kört in den.

Tackar för svar :)

Har snackat lite med MP-Racing och fått lite prisuppuppgifter..
Blir ju inte ngn billig historia direkt när man vill få det ordentligt gjort..

Tänkte på det...
Om man inte bänkar den utan bara installerar PC3'n och löser en mappning till den.. Skadligt eller svårt och få det bra??
Ngn som gjort det??

Rekomendationer skadar juh inte, och var om inte här kan man få det? :D:yoparty

Blir betydligt billigare om inget annant :)

:yoparty:banana

Tackar för svar :)

Har snackat lite med MP-Racing och fått lite prisuppuppgifter..
Blir ju inte ngn billig historia direkt när man vill få det ordentligt gjort..

Tänkte på det...
Om man inte bänkar den utan bara installerar PC3'n och löser en mappning till den.. Skadligt eller svårt och få det bra??
Ngn som gjort det??

Rekomendationer skadar juh inte, och var om inte här kan man få det? :D:yoparty

Blir betydligt billigare om inget annant :)

:yoparty:banana

Jag satte på en del grejor på
min hoj förra vintern (katersättare, Akra-slipon, K&N-filter, andra insugstrattar, PCIII och tändmodul. Jag tankade ner en mapp som skulle passa dessa mods och körde ca 50 mil i väntan på mappning i bänk. Hojen blev starkare på mellanregistret. Men efter baäkmappningen blev det en avsevärd skillnad över hela registret. Det går inte att jämföra tycker jag. Bromsbänk är the shit!

Blir bara mer och mer sugen när man sitter och läser :)

Tycker ni --->11500:-<--- låter rimligt för följande:
PC3USB, Plugga EGR , Mod av Exup , K&N luftfilter , Factory pro trattar , nogrann mappning i vår bromsbänk med ramair..

Sen sitter där redan Yoshimura slipon & Akra Y-Pipe på..

Kan tänka mig att det blir rätt bra skillnad om jag bestämmer mig för detta??

De e som dom säger.... De kostar och ligga på topp :yoparty

Låter lite väl saftigt, RG monterade Ignition-module till PC-3:an som vi redan hade, monterade o justerade in qs, bänkade vår hoj, med o utan db-killer o med två olika tändkurvor (går att justera med ignitionmodulen) alltså 4 olika mappningar för totalt 10440:- kostnaden för delarna var 6300:-

Jag uppskattar priset på grejorna till ca 7000:-. Monteringen är piece of cake på det mesta. PCIII, filtret och trattarna satte jag själv dit på min hoj utan annan hjälp än lappen som medföljde PCIII, och det tog väl max 2 timmar trots att jag aldrig gjort det på någon hoj förut. Om jag skulle göra det igen skulle det gå på under halva tiden. EGR-pluggning och EXUP-moddning vet jag inte vad det innebär i arbete eftersom jag inte gjort det själv. Så med andra ord är det väl möjligen lite saftigt, men inte orimligt heller iom att arbetet för monteringen ingår. Om jag var du så skulle jag kolla vad de tar för själva mappningen i bänk och räkna på vad det skulle kosta att köpa grejorna löst och montera själv. Kanske blir det billigare på det viset, men bekvämligheten kan ju vara värd en del också för vissa.

Blir bara mer och mer sugen när man sitter och läser :)

Tycker ni --->11500:-<--- låter rimligt för följande:
PC3USB, Plugga EGR , Mod av Exup , K&N luftfilter , Factory pro trattar , nogrann mappning i vår bromsbänk med ramair..

Sen sitter där redan Yoshimura slipon & Akra Y-Pipe på..

Kan tänka mig att det blir rätt bra skillnad om jag bestämmer mig för detta??

De e som dom säger.... De kostar och ligga på topp :yoparty

Det var väl lite väl saftigt även om det säkert går att motivera....

Är du inte helt mekaniskt handikappad kan du göra allt utom mappningen själv. EGR och skrot tar en timme att demontera.

PCIII =300USD
Trattar = 250USD
Filter= 50USD

Vilken årsmodell på cykel har du?

Okey, alltså inte helt orimligt.. :)

De e en 05'a..

Får tänka över det lite.. men när man blir sugen så e det svårt och låta bli :D

De e en 05'a..

Fråga honom vad han tar för bara bänkningen. Fråga även andra vad de tar för en bänkning av en cykel där allt annat redan är gjort.

De e en 05'a..

Att bara tanka ner en mapp från nätet är enligt mig meningslöst. När min blev rätt mappad i bänk blev effektkurvan mycket jämnare.
Dessutom har jag 2 mappar, en med och en utan db-killer. Kör jag med fel mapp märks betydlig skillnad.
Jag tror MP tar bra betalt för sin tid, men grejorna är nog ungefär samma överallt.
Jag tror inte du blir missnöjd, men visst kostar det...

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra