Powercommander???

FRiLLA

Kalas
Gick med
11 Oct 2004
Hoj
Zx6R/Bana . 2009.
Tjenare!
Av en ren slump blev jag ägare till en splitter ny kawa z750.Och som alla vet så är den ju lite slö (inte sååååå lite =) ).Därför är min fråga : NGN som har erfarenhet av powercommander ,om det är värt det Pengar/effekt ?? Och vad som bör kombineras med det .Eftersom man är gubbe så är man ju inte direkt uppväxt med insprut =) ThX på förhand mvh FRiLLA

Helsystem?
Som enda enhet blir det inte några stora ökningar bara med en powercomander.

FRiLLA skrev:
Tjenare!
Av en ren slump blev jag ägare till en splitter ny kawa z750.Och som alla vet så är den ju lite slö (inte sååååå lite =) ).Därför är min fråga : NGN som har erfarenhet av powercommander ,om det är värt det Pengar/effekt ?? Och vad som bör kombineras med det .Eftersom man är gubbe så är man ju inte direkt uppväxt med insprut =) ThX på förhand mvh FRiLLA

Är du ute efter effekt så stoppar du dit en turbo.

Ska du ha lite bättre körbarhet stoppar du dit powercommander, luftfilter och ett helsystem, eller åtminstone ett slipon. Sen är det en bänkkörning som gäller för att allt ska bli optimalt. Ger väl några hästar men inte så att det är värt pengarna skulle jag säga. Det är körbarhet du betalar för.

Just nu är ett mycket bra tillfälle att handla dyra prylar från USA då dollarn är låg. :banana

Oki då får man väl satsa på ett slipon, powercommander och ett kn antager jag .Läste också att man kan optimera tändningen får väl undersöka det .Finnss ju lite info här om man säger så =) . Ska ge hojen en chans iaf eftersom jag gjorde en sådan bra affär. Thx för svaren mvh FRiLLA. OJ glömde bort ,Har du ngr bra mclänkar i Staterna vore sTiL.Som sagt dollarn är ju sjukt billig.

Last edited:
WestW skrev:
Är du ute efter effekt så stoppar du dit en turbo.

Jag skulle vilja påstå att ska du ha effekt, så kanske du valt fel hoj. Vill du ha en annan hoj, skaffa då en annan hoj... ungefär. Varför försöka ändra förutsättningarna i efterhand, istället för att påverka dom på förhand?

Jo iof du har rätt .Jag kanske skulle satsa på att tjäna en slant på den här o köpa mig det jag vill ha .Men jag var 600 frälst förr så man vet ju aldrig.

Helsystem och en seriös mappning kan ge en del hästar på pappret. Men det är många tusenlappar / hk.

Snackat med firma idag blir helsystem powercommander kn luft,Sedan en bänkning.Som sagt det blev ngr tusenlappar över så man får väl lägga ner lite =)
Tycker inte att det är så dyrt ,inte när man börjar kolla lite på försköningsdetaljer 1500 spänn för en bakspegel hutlöst =) ja ja tack för svaren .FRiLLA

Nån som e kunnig, hur funkar det egentligen med en pc3, är lite nyfiken på om det ger nån extra effekt (utan helsystem dock med bolt-on).
Finns väl även en "strypning" på min hoj på 1:an och 2:an (gsx-r 750 -00), försvinner strypningen om man sätter dit en pc3.

Tacksam för seriösa svar!

Pinky skrev:
Nån som e kunnig, hur funkar det egentligen med en pc3, är lite nyfiken på om det ger nån extra effekt (utan helsystem dock med bolt-on).
Finns väl även en "strypning" på min hoj på 1:an och 2:an (gsx-r 750 -00), försvinner strypningen om man sätter dit en pc3.

Tacksam för seriösa svar!

För att få bort strypningen du talar om köper du en TRE.
Ingen mer effekt men lite annan körbarhet får du.
http://www.bikersneed.se/Prodc/Trem.htm

En PC3 och ett slip-on ger inte mycket. Bättre körbarhet men knappt någon hk effekt. Ska du köpa PC3 så ska du ha ett helssytem och ett luftfilter också. Sen 10.000-15.000kr senare har du kanske 10hk till och ett jämnare register som gör att man kommer längre ut i skogen när man kör av :D

WestW skrev:
För att få bort strypningen du talar om köper du en TRE.
Ingen mer effekt men lite annan körbarhet får du.
http://www.bikersneed.se/Prodc/Trem.htm

En PC3 och ett slip-on ger inte mycket. Bättre körbarhet men knappt någon hk effekt. Ska du köpa PC3 så ska du ha ett helssytem och ett luftfilter också. Sen 10.000-15.000kr senare har du kanske 10hk till och ett jämnare register som gör att man kommer längre ut i skogen när man kör av :D

Tack :tummenupp

Pinky!
Inte för att vara petig och gnällig, till -00 så är det PCII som finns.

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...