Powercommander?

jeber

Medlem
Gick med
28 Jan 2005
Hoj
R1
hejsan!
har en kompis som undrar vilken firma som är bäst på powercommander det gäller till en cbr -04.
billigast och bäst men priset är inte det viktiga :rolleyes:

hejsan!
har en kompis som undrar vilken firma som är bäst på powercommander det gäller till en cbr -04.
billigast och bäst men priset är inte det viktiga :rolleyes:

vart bor din kompis?

Schneiders mc i upplands väsby - stockholm är bra! men beror ju på vart han bor som sagt! :tummenupp

Bäst är om ni får tag på en som har (Dynojet modell 250) som förutom att den mäter effekten på bakhjulet så är den utrustad med en elekromagnetisk broms som gör att man kan belasta motorn på olika sätt genom att t.ex bestämma ett visst varvtal och sedan hålla det oberoende av gasläget, detta tillsammans med en bredbandslamda som visar hur bränsleblandningen är, kan man mappa in motorn väldigt exakt om man har en Power Commander ansluten. Atom Racing har en modell 250

han som frågar bor vid norra vätern (ää hur man nu vill kunna bo där:confused:) men det går bra med kalmar med pga studier där... :D

Triumph Center i Linköping. De lyckades skrämma upp min CBR600rr -05 till 120,9Hp på slangen! Det enda som var gjort i övrigt var avgas och luftfilter... Innan power commandern installerades hade jag 108hp.
De har programvaran sparad i sin dator så det är bara åka o handla och be dem installera med samma mjukvara! (förutsatt att ni kör likadan hoj?)

Triumph Center i Linköping. De lyckades skrämma upp min CBR600rr -05 till 120,9Hp på slangen! Det enda som var gjort i övrigt var avgas och luftfilter... Innan power commandern installerades hade jag 108hp.
De har programvaran sparad i sin dator så det är bara åka o handla och be dem installera med samma mjukvara! (förutsatt att ni kör likadan hoj?)

okej men det låter ju bra vad kostade den installationen då? bra att veta om han ska behöva äta nudlar och så länge hehe :D
jag kör dessvärre R1 så det blir ju inget med det...:huvet

Det där är knappast SAE hästar. Läs i pappret vad du hade för SAE hk. Återkom sen.

Det KAN funka, men det är inte alls säkert att det gör det! Jag flyttade KN-filter, helsystem och PCII från en hoj till en identisk, men den gick som ett lass skit med dom grejerna, det krävdes en ny mappning för att den skulle gå som den skulle igen! :fakta

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back