Powercommander V för -09:or...

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
...är tydligen på väg att släppas i USA. Det finns lite intressant info på http://www.powercommander.com/powercommander_iii_usb/powercommander_v_information.aspx

Nya funktioner är tydligen autotuning om Du gör Dig besväret att ansluta en bredbandslambda (closed-loop tuning), analog ingång för t ex temp eller MAP-sensor, justering för individuella växlar samt mapp-växling under drift. Quickshift är naturligtvis med precis som tidigare.

Vem av Er med -09:or blir först med att testa?

Vad hände med PC IV? Har den ens funnits?? För svårt för jänkarna att tyda kanske? :)

Undra vad priset kommer hamna på femman? 400 US$ typ...

Ser bra ut med tanke på justering av bränslemapp m.a.p laddtryck, bara att köpa turbo nu då & ladda satan:tummenupp

Ställer mig VÄLDIGT skeptisk till Autotuning under färd

Inte ens dom riktigt stora aftermarketsystemen brukar funka i dessa lägen

Accpumpen förstör denna funktion och även med den avstängd ( möjligt på aftermarketsprut) så brukar mappen bli förstörd vid autotuning på väg

I bänken på givna trottellägen så lär resultatet bli annorlunda men då förstår jag inte vitsen med det hela , Då dom flesta tuningcenter redan har tuninglinken

Accpumpen förstör denna funktion och även med den avstängd ( möjligt på aftermarketsprut) så brukar mappen bli förstörd vid autotuning på väg

I bänken på givna trottellägen så lär resultatet bli annorlunda men då förstår jag inte vitsen med det hela , Då dom flesta tuningcenter redan har tuninglinken
Om man inte ständigt kommer på nya, coola saker, alldeles oavsett om det funkar eller inte, så är man snart ute ur leken... Thats why!

Ställer mig VÄLDIGT skeptisk till Autotuning under färd...

Mmm - jag läste någon artikel om Bazazz system där en race-kille använde sig av autotuning-funktionen för att kompensera mappen mellan olika banor/höjdförhållanden. Han hade även tillgång till en bänk för att kunna verifiera resultatet. Vad jag kunde förstå så fanns det någon "vanvettsjustering" i någon del av mappen men i stort sett fungerade det som avsett.

Jag förmodar att de flesta kommer att använda funktionen så att Du kör hojen i bänk för att få en grundmapp. Sedan begränsar Du auto-tuningens max påverkan på denna grundmapp till säg +/- 10%? Jag förmodar att Du också kan använda Din PCV enbart som logger för att själv analysera och göra de förändringar Du anser lämpliga.

jag har fått en jäkligt hyffad mapp på soppan på autronic sm4 på autotune,när jag körde den sedan i bänken så kunde vi gå ner ytterst lite på laddmappen över 1,5 bar så jag är faktiskt rätt näöjd med autotune funktionen.på nira:t däremot är jag allt annat än nöjd...

jag har fått en jäkligt hyffad mapp på soppan på autronic sm4 på autotune,när jag körde den sedan i bänken så kunde vi gå ner ytterst lite på laddmappen över 1,5 bar så jag är faktiskt rätt näöjd med autotune funktionen.på nira:t däremot är jag allt annat än nöjd...

Körde du autotuning eller den halvmanuella där du godkänner ändringarna själv

Körde du trottelstyrt eller Map? ( tryck)

Antar att du pratar bil och inte monterat på mc

Väldigt svårt på hoj att få långa å jämna gaspådrag att låta sonden läsa imot

Jag kör själv Sm4 på min hoj och är väldigt nöjd med den halvmanuella
" autotuningen" har även provat full autotuning men då räcker inte tiden den befinner sig på lastpunkterna för att få bra resultat

Diskuterar gärna mer Autronic kanske i annan tråd eller via pm då denna gällde ny powercomander

Peter

för 09 säger dem då menar dem de mc som har gjorts om till 09 tex. r1 o gixxer? :P

Har testet ut MOTTY AFR Tuner på min B-King 1500 og den fungerer som fan.
Klart at Acc funksjonen påvirker men man kan etterpå gå inn og forandre mapet manuelt og stenge av autotuningen når man vil. Kan egentlig ikke se en eneste negativ ting annet enn at den ikke er Plug and Play.

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla