Powercommander utan slipon?

Fick du med USB-kabeln till Power Commandern...? Du borde ladda ner mjukvaran från Power Commanders hemsida (den är gratis) och sedan tanka ner mappen som finns i just din Power Commander. Bara för att veta om den är justerad eller om du åker omkring och lurar dig själv med en "nollmapp".

Och följer det inte med USB-kabel, köp själv. Med rätt anslutning för din barbara dator i ena änden.
Och rätt anslutning för Power Commander i andra änden (troligen USB-micro, passar till PC V)
Jag tog 3 meter kabel för ha möjlighet ha datorn på ett bord bredvid hojen.

Sedan är det bara koppla ihop PC och datorn. Starta datorn, starta programmet hemladdat från Dynojet, kolla ännu en gång i instruktionerna du skrivit ut.
Starta hojen och datorn hittat Power Commandern och du kan ladda hem och spara mappen i datorn.

Det finns två möjligheter. Inget är gjort, det ligger den sk Noll-mappen i PC. Bara 000000000 överallt.
Så var det i en kamrats 1800cc Honda MC. När vi kollade.
Han tog senare och laddade hem en mapp anpassad för hans hoj och den gick bättre.

Jag tog min hoj till en van bänkare här i trakten av Göteborg. Och den går riktigt bra. Inga ryck när jag gasar utan mjukt och fint.
 
Last edited:
Och följer det inte med USB-kabel, köp själv. Med rätt anslutning för din barbara dator i ena änden.
Och rätt anslutning för Power Commander i andra änden (troligen USB-micro, passar till PC V)
Jag tog 3 meter kabel för ha möjlighet ha datorn på ett bord bredvid hojen.

Sedan är det bara koppla ihop PC och datorn. Starta datorn, starta programmet hemladdat från Dynojet, kolla ännu en gång i instruktionerna du skrivit ut.
Starta hojen och datorn hittat Power Commandern och du kan ladda hem och spara mappen i datorn.

Det finns två möjligheter. Inget är gjort, det ligger den sk Noll-mappen i PC. Bara 000000000 överallt.
Så var det i en kamrats 1800cc Honda MC. När vi kollade.
Han tog senare och laddade hem en mapp anpassad för hans hoj och den gick bättre.

Jag tog min hoj till en van bänkare här i trakten av Göteborg. Och den går riktigt bra. Inga ryck när jag gasar utan mjukt och fint.
Bra förklarat, du behöver dock inte ha tändning på när det gäller PCV, den drivs via USB kabeln.

PC3 USB däremot måste ha ström, antingen via tändning (motor igång då matningen oftast bryts efter några sek vid bara tändning på) eller ett extra 9v batteri anslutet till multikontakten.. :tummenupp
 
Bra förklarat, du behöver dock inte ha tändning på när det gäller PCV, den drivs via USB kabeln.

PC3 USB däremot måste ha ström, antingen via tändning (motor igång då matningen oftast bryts efter några sek vid bara tändning på) eller ett extra 9v batteri anslutet till multikontakten.. :tummenupp

Tack för den fina kompletteringen.
Jag har PC III så det var att starta motorn för att Power Commander programmet i datorn skulle hitta PC III i hojen.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top