PowerCommander R1 02-03 erfarenheter?

Canoli

Leave the gun, take the cannolis
Gick med
6 Jun 2004
Hoj
R1 2003
Hej,

Jag har bokat tid för montering av PC samt bänkning. Dessutom har jag beställt ett DNA Race filter vilket jag tänkte få på innan. Bör nämna osså på cykeln finns idag ett Akrapovic Slip on med härligt muller. Och nu till min fråga, har någon liknande setup? vad fick ni för effekt samt vad vart bättre osv.

Skicka gärna med grafer.

Mycket nyfiken

/C

Canoli skrev:
Hej,

Jag har bokat tid för montering av PC samt bänkning. Dessutom har jag beställt ett DNA Race filter vilket jag tänkte få på innan. Bör nämna osså på cykeln finns idag ett Akrapovic Slip on med härligt muller. Och nu till min fråga, har någon liknande setup? vad fick ni för effekt samt vad vart bättre osv.

Skicka gärna med grafer.

Mycket nyfiken

/C

Ingen ? Halåååå ??

:7peta

Orelevant fråga men vart har du bokat tid och om man får fråga hur mkt kostar det ungefär?

MCVaruhuset vill ha hutlöst mkt pengar, FLR var billiga och trevliga men väntar på en ny bromsbänk.

Generellt sätt får du 3-4 hp på toppen enbart av en mappning. Dock ger den klart bättre vrid längs hela kurvan och "blacksports" kan justeras bort. Överlag jämnare gång och effektivare besninförbrukning. Nu har jag dock ingen erfarenhet av just denna hoj.

ape skrev:
Orelevant fråga men vart har du bokat tid och om man får fråga hur mkt kostar det ungefär?

MCVaruhuset vill ha hutlöst mkt pengar, FLR var billiga och trevliga men väntar på en ny bromsbänk.

Generellt sätt får du 3-4 hp på toppen enbart av en mappning. Dock ger den klart bättre vrid längs hela kurvan och "blacksports" kan justeras bort. Överlag jämnare gång och effektivare besninförbrukning. Nu har jag dock ingen erfarenhet av just denna hoj.

Jag bokade tid hos Schneiders MC, de är inte mycket billigare men jag har bara bra erfarenhet från tidigare bänkningar. Fredrik är en hejare på klämma fram bra resultat o inte bara på papper.

Priset blev ca 6000 dvs några hundralappar billigare än MC-Varuhuset. Fan gör man när det blir några lusentappar över.

Nästa investering blir väl ett Spyball larm.

/C

:tummenupp

Nyheter
Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda