Powercommander på nya 1000cc!

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Finns det någon som har en av dom nya literhojarna med powercommander??? Märkte ni någon skillnad på före och efter? Ärligt!

PCIII endast och inte tillsammans med någon annan uppgradering (t.ex slipon, helsystem, luftfilter m.m)?

Skulle vara kul o veta skillnaden i praktiken, Papper bryr jag mig inte om längre!

2Wheeldrive skrev:
Skulle vara kul o veta skillnaden i praktiken, Papper bryr jag mig inte om längre!
Problemet är väl som med allt annat att vill man tro att det ger något så ger det något.
Den som lagt x antal tusen kronor på en PC kommer nog knappast att säga att det inte gav ett skit.
Bänkning är det enda som kan ge svart på vitt.

sandstream skrev:
Problemet är väl som med allt annat att vill man tro att det ger något så ger det något.
Den som lagt x antal tusen kronor på en PC kommer nog knappast att säga att det inte gav ett skit.
Bänkning är det enda som kan ge svart på vitt.
Sandstream... har du PCIII på din?

Det är klart man märker skillnad,men jag har funderat om försäkringsbolagen skulle kunna bli jobbiga för dom uppgraderingarna? måste man inte besikta om hojen för att försäkringen ska gälla? många som får brottom med att plocka bort powercommandern så fort dom har krachat, nån som vet?

R-1000 skrev:
Det är klart man märker skillnad,men jag har funderat om försäkringsbolagen skulle kunna bli jobbiga för dom uppgraderingarna? måste man inte besikta om hojen för att försäkringen ska gälla? många som får brottom med att plocka bort powercommandern så fort dom har krachat, nån som vet?
Du får höja effekten med 20% innan du måste åka till bilprovningen å registrera effekthöjningen

2Wheeldrive skrev:

En bänkmappning är det optimala, då får du maximal nytta av din pcIII,a
på min k3,a gav det 8hk på toppen ,men den blev grymt starkare genom
hela regisert!!!

Det satt redan halvsystem och sportfilter på innan mappningen, så i mitt
fall blev det STOR skillnad när pcIII,an kom på samt Mappning :tummenupp

Ja just det utan däck har man ingen större nytta powercommander :hihi

Och med en rätt insjusterad pc sliter det ännu mer däck :( eller :banana

Sniper skrev:
Ja just det utan däck har man ingen större nytta powercommander :hihi

Och med en rätt insjusterad pc sliter det ännu mer däck :( eller :banana
Sniper... med all respekt så tror jag inte att det blir en GRYM skillnad med PCIII, Den kommer ju garanterat att gå bättre, men jag tror inte att vi vanliga dödliga märker någon skillnad. Möjligtvis lite på vridet! Förresten så tycker jag att du har en kanonhoj :tummenupp

Man måste öppna andningsvägarna för att överhuvudtaget tro att det ska göra skillnad,som att ge en astmapatient joggingskor men inte astmamedikament,
min åsikt.

Swedie skrev:
PCIII endast och inte tillsammans med någon annan uppgradering (t.ex slipon, helsystem, luftfilter m.m)?

JAG märker skillnad iaf. Men många gör inte det. Inte för att jag klassar mig bättre än andra för det. Utan jag märker helt enkelt skillnad.

Swedie skrev:
JAG märker skillnad iaf. Men många gör inte det. Inte för att jag klassar mig bättre än andra för det. Utan jag märker helt enkelt skillnad.

Det är väl också så att det inte bara är effekten på topp utan också registret och svaret på gasen som kan bli bättre? Att den får en rakare effektkurva och svarar bättre på gasen kan märkas mer än 3hk extra på topp.

Det kan nog variera ganska mycket mellan olika hojar också tror jag.

//Eric

Har inte du som många andra varit till jörgen o tunat in din cykel o märkt skillnad både på pappret o på slangen efteråt ?
jag för min del måste våga säga att hela mellan o bottenregistret blev
starkare efter en tuning.

Swedie skrev:

Nyheter
Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda