Powercommander MAP Suzuki

SirBarret

Medlem
Gick med
13 Aug 2004
Hoj
BMW R 1250R -21
Har läst för ett bra tag sedan att Dynojets egna mappar till PC inte ska vara bra att lägga in, varför vet jag inte. Någon som har något argument?

Iaf så tänkte jag lägga in en mapp som heter
m305-007.map

2000-2001 GSXR 750
Akropovic full race exhaust
Stock air filter (can be used with K&N)

Caution:
Timing Modified!
This map must be used with 93 octane or higher fuel!
Using this map with lower octane fuel may result in engine damage.

96 octan eller högre altså ska det inte var någon fara att köra på 98 eller? :confused:

SirBarret skrev:
2366977 Har läst för ett bra tag sedan att Dynojets egna mappar till PC inte ska vara bra att lägga in, varför vet jag inte. Någon som har något argument?

m305-007.map

2000-2001 GSXR 750

Caution:
Timing Modified!

96 octan eller högre altså ska det inte var någon fara att köra på 98 eller? :confused:
Varför lägga pengar på en PC om du inte ska mappa DIN hoj??

Eftersom tändningen verkar ändrad förutsätter det en PC3R eller tändmodul. En vanlig PC3USB kan inte ändra tändningen.
Ändrar du tändningen bör du tanka 98a annars funkar 95a lika bra (eller tom bättre).

Mapparna på PCs hemsida är inte optimala dvs gjorda efter din hoj. Motorer är aldrig identiska, olika höjd över havet etc etc. Bästa är alltid en mapp gjord med hojen i bromsbänken.

Först och främst: Har för mig att de hojar som säljs i USA har en annan grundinställning på insprutningen (för att klara hårdare avgaskrav). De mappar man kan ladda ner från dynojet är normalt gjorda för USA-hojjar. För R1000 var det i alla fall så, att det fanns Europeiska och Amerikanska mappar.

Ang. timingen: Man bör nog ha rätt bra koll om man ska börja mixtra med detta. Man kan pajja motorn (vilket man iofs kan göra med fel mängd soppa som sprutas in oxo).

Kolla på www.gixxer.com . Det står spaltmeter om detta där.

SirBarret skrev:
2366977 Har läst för ett bra tag sedan att Dynojets egna mappar till PC inte ska vara bra att lägga in, varför vet jag inte. Någon som har något argument?

m305-007.map

2000-2001 GSXR 750

Caution:
Timing Modified!

"Timingen" blir bara ändrad om du kör en "Ignition Module" ihop med din PCIIIusb. Frågan är om din "timing" är ändrad genom en "IM" eller med en annan tändplatta. Om du ska köra med den mappen kör åtminstånde på 98 oktan så märker du om det funkar.

Min lilla erfarenhet säger mig att ditt bränsletryck är nyckeln till vilka värden du ska ha i din map till din PCIII. Bränsletrycket är "fast" med en icke justerbar regulator men det finns toleranser inom detta. Har din regulator "max" tolerans så blir dina "mapvärden" olika från om din regulator har "min" tolerans.

J

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...