PowerCommander import / motospeed.com = idiotpriser

Swensson

Ny medlem
Gick med
14 Sep 2004
Hoj
Motard -04
Vill ni veta en sjuk sak, ja blir fan tokig bara ja tänker på saken.

powercommander.com har en enhet till min hojj för 249,95USD
men dom får inte skicka till sverige, dom har en general agent här
som är www.motospeed.se som för det första inte har min hojj i sin lista
och för det andra så tar dom 3995:- (539,54USD @ Forex.se) (för alla andra modeller så man får anta samma spris om dom skakar fram en till min hojj)

Så för denna enkla tjänst att fixa en Power Commander till oss hojj åkare i sverige tar motospeed.se blygsamma 289,59USD Dyr frakt? Vill tjäna lite på affären givetvis?...... !!!!!290$!!!!! fan ge er... av en general agent...

:kocko​

Så om nån vet vart man kan få tag på en billigare får ni gärna höra av er!

Swensson

ps. Har en XT660x som ja ska ha den på

Hej !

Jag sitter ungefär i samma situation då jag behöver ett nytt tändsystem till min gamla harv. Moto speed tar det dubbla för ett Dyna 2000 jämfört med i USA. Jag har kompisar vars päron bor i NY och jag kan beställa det till deras adress men då kanske jag inte får hit grejorna förrän till nästa sommar när dem kommer hit.(Om dem inte åker över till jul).
Man kanske ska kolla i Tyskland där dem "bara" är ca 50% dyrare.
För om man beställer från ngn firma i USA som skickar hit grejorna så är risken stor att man åker på att momsa skiten i tullen.
Eller så tar man upp beställningar på Power commanders och tändsystem här på sporthoj, löser en t/r till miami eller NY och blåser över och tar hem ett gäng grejor .

Detta tål att funderas på !!!!!!!!!!!!

Swensson skrev:
Vill ni veta en sjuk sak, ja blir fan tokig bara ja tänker på saken.

men dom får inte skicka till sverige, dom har en general agent här
som är www.motospeed.se som för det första inte har min hojj i sin lista
och för det andra så tar dom 3995:- (539,54USD @ Forex.se) (för alla andra modeller så man får anta samma spris om dom skakar fram en till min hojj)

Så för denna enkla tjänst att fixa en Power Commander till oss hojj åkare i sverige tar motospeed.se blygsamma 289,59USD Dyr frakt? Vill tjäna lite på affären givetvis?...... !!!!!290$!!!!! fan ge er... av en general agent...

:kocko​

Så om nån vet vart man kan få tag på en billigare får ni gärna höra av er!

Swensson

ps. Har en XT660x som ja ska ha den på

Tjabba!
Jag har ett företag där import är huvudsaken. Det är inte så lätt som du tror....det tillkommer fraktkostnader på priset, försärkringskostnader(transport), o därefter tillkommer 4% tullavgift och 25% moms, på HELA kostnaden, ink frakt,försärkring,kostnaden för att skicka pengar till säljaren etc.....O så har de självkart en vinst på det hela!

p.s Jag vet vart du kan få tag i billigare! jag är nämligen själv sugen :D
Kanske kan beställa ihop?

Hmm.....jag kanske kan ta en beställning här över SH och ta hem sakerna via mitt företag? JAg importerar ju "skräp" varje dag så det borde gå smidigt....
Tull o moms åker man på men det blir ändå billigare juh...
Vilka e sugna!
Ska bara leta fram sidan som sålde "billigt"....

bivven skrev:
Tjabba!
Jag har ett företag där import är huvudsaken. Det är inte så lätt som du tror....det tillkommer fraktkostnader på priset, försärkringskostnader(transport), o därefter tillkommer 4% tullavgift och 25% moms, på HELA kostnaden, ink frakt,försärkring,kostnaden för att skicka pengar till säljaren etc.....O så har de självkart en vinst på det hela!

p.s Jag vet vart du kan få tag i billigare! jag är nämligen själv sugen :D
Kanske kan beställa ihop?

Vart kan man få tag i det billigare? Jag kanske sticker till Miami nu i slutet av November eller januari nästa år, vet ej med säkerhet dock...

E jäkligt sugen på ett undertail exhaust från hotbodiesracing.com till gsxr600_04

maxximus skrev:
Vart kan man få tag i det billigare? Jag kanske sticker till Miami nu i slutet av November eller januari nästa år, vet ej med säkerhet dock...

E jäkligt sugen på ett undertail exhaust från hotbodiesracing.com till gsxr600_04

tjabba!
Ska kolla upp det imorgon...har det på datorn...
Måste iaf sova nu....ska till älvsjömässan imorgon....07:30 (sux :arsele )

hörs....

Last edited:
Swensson skrev:
men dom får inte skicka till sverige

Varför ska du prompt köpa från Dynojet? Köp den från Schnitz Racing eller nån annan firma för precis samma pris (eller billigare). Då slipper du iaf den Svenske handlarens pristillägg men får räkna med att betala $50 i frakt, dvs $300 plus 25% + 4%, dvs runt 2900 SEK totalt.

bivven skrev:
Tjabba!
Jag har ett företag där import är huvudsaken. Det är inte så lätt som du tror....det tillkommer fraktkostnader på priset, försärkringskostnader(transport), o därefter tillkommer 4% tullavgift och 25% moms, på HELA kostnaden, ink frakt,försärkring,kostnaden för att skicka pengar till säljaren etc.....O så har de självkart en vinst på det hela! QUOTE]

Dom har garanterat rabatt på ursprungliga priset då dom är generalagent.. så några övriga på lägg för utom frakt , tull och moms bör dom inte ha...

Jag beställde ett Dyna 2000 i fredags från Star-racing i USA som kostade 342 $ och polarens morsa tar med det hit till jul när hon kommer .
Jag hade fått betala det dubbla här i Sverige.

MVH Leif

Jag har blivit lack på samma sak, specielt när dollarn står så lågt. Har just beställt PC3 och Yoshi helsystem till min 600RR, istället för c 20 lax totalt i sverige vart de 7 lax inkls frakt till polarn som bor i washington.
Han plockar hem pc3´n till mig i november och helsystsemet tar jag båtfrakt (4-6 veckor) som är rätt billigt.

men som sagt på grejjerna man skickar blir det tull o moms, men man tjänar på det ändå, specielt om man känner nån som kan ta hem det.

Tipps är oxo att skriva ned värdet lite så blir moms+tull lite mindre, tullen i sverige har nog rätt svårt o bedöma exakt värde på nåt.

/Niklas

Passar alla Pc 3 rakt av från USA? Det snackas ibland om USA-modeller som skiljer sig från dom europeiska.

Gixxer 1000 skrev:
Passar alla Pc 3 rakt av från USA? Det snackas ibland om USA-modeller som skiljer sig från dom europeiska.

Med PC III USB, får du med (CD) program där du ställer om exakt hur du har bestyckat din hoj. 48 stater har samma spec som EU, det är inga problem att använda PC direkt från USA.

Ny PC3-usb order

Hej!

Om en månad kommer jag att ha hemma ett par stycken splitternya Power commanders 3 - USB, finns till de flesta sporthojar. Jag vill ha 2800 kr/st

Kan bara fixa max 5 st totalt eftersom jag åker till USA, finns det nån som e intresserad så PM:a mig ASAP.

OBS!! Endast seriösa svar!!

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...