isse skrev:Det vore jevligt trist om det är som du säger, men jag kan inte riktigt köpa att dem skulle vara så oförsiktiga i vårdandet av sitt varumärke & produkt.
Sen om funktionen verkligen gör nån skillnad utan att vara proffisigt inställd för just cykeln ifråga är en annan femma.
Skall söka lite på amerikanska forum och se vad man får fram, samt utvärdera lite till.
/N
Jag är väldigt skeptisk till att det behövs någon accpump på MC sprut, på bilsprut där man styr bränslet efter MAP så är det förståligt då responstiden på MAP sensorn är en evighet i samanhanget. Däremot så är ju MC sprut baserade på att man känner av trottelägen (TPS) samt motorvarvtal och anpassar sprutet efter det, uppdateringsfrekvensen på dessa parametrar är många gånger bättre altså är där kanppt någon tid mellan att man slängt upp trotteln och att datorn har fattat galoppen och fetar.
http://home.hetnet.nl/~speed4/bikes/955i/2002_fuel_map.gif
Här är en bränslemapp till en Triumph 955.
Tänk dig att du ligger och cruisar vid 3500 varv med lite lagom trottelöppning. Dina spridare pumpar in lite lagom med soppa du befinner dig i det lila området på bränslemappen.
2. Du får akut racingabstinens och brassar upp trotteln i topp. Datorn inser detta blixtsnabbt och har nu ställt om så att du är längst upp i det rosa fältet på mappen.
Altså om mappen är rättgjord så har du i varje läge rätt mängd bränsle insprutat och du får perfekt gassvar, då ser jag ingen anledning till att man skulle ha en accpump då den inte kan reagera på trottelöppning snabbare än sprutet i sig.