Powercommander fråga?

ThomasS

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
zx10r
Har nu i vinter köpt ett Leovince slipon, och funderar på att antingen ställa in den utan powercommander eller försöka få tag på en begagnad och sedan bänka den.

Är det någon större risk att hojen går för magert om man inte ljusterar den efter montering av slipon, även om den går bra och jämnt över hela registret?

Hur upplever ni som monterat powercommander mm att hojen går?

Jag menar om det är värt dom pengarna, det viktigaste tycker jag är att få ett bra register och inte dom sista pållarna på topp.

Finns det ingen mappning att ladda ner till din hoj för med Leovince slipon? Finns massor med mappar på pc's sida. Det är ju bättre än att köra på orginalmappning iaf.

Ursäkta om jag lånar en del av din tråd.
Men jag funderar på hur ett powercommander system fungerar??

HanneZ skrev:
Finns det ingen mappning att ladda ner till din hoj för med Leovince slipon? Finns massor med mappar på pc's sida. Det är ju bättre än att köra på orginalmappning iaf.

Fast jag har ju ingen powercommander i dagsläget.

Inställning!

Om det bara är ett "slipon" som har monterats på ett org.system så behövs nog ingen "bänkning" Men har du även bytt till ett tex. KN-luftfilter så kan det tänkas att en bänkning behövs, då blandningen blir för mager. Men det är aldrig fel att bänka sin hoj för att se hur den mår!

//Fredric

De går fett från fabrik. om du mappar den så kommer de troligen att ge den mindre soppa.

print_screen skrev:
Ursäkta om jag lånar en del av din tråd.
Men jag funderar på hur ett powercommander system fungerar??

Powercommandern sitter mellan orginaldataboxen och
insprutningsventilerna och moddar signalen till ventilerna.

norrlansguld skrev:
Jag menar om det är värt dom pengarna, det viktigaste tycker jag är att få ett bra register och inte dom sista pållarna på topp.

Kolla på starcycle.com, om du bestämmer dig för att du vill ha en. Köpte min pcIII:a där och fick hem den för sammanlagt 2066kr.
:banana

svampe skrev:
De går fett från fabrik. om du mappar den så kommer de troligen att ge den mindre soppa.

Eller inte med dagens avgaskrav och prestandakrav går cyklarna tämligen optimalt med dragning åt det magra hållet absolut inte för fett.

Borsiin JR skrev:
Eller inte med dagens avgaskrav och prestandakrav går cyklarna tämligen optimalt med dragning åt det magra hållet absolut inte för fett.
När min mappades med en yoshi box så ställdes sprutet på -5 på fullgas för en bättre air/fuel kurva :fakta

Tror avgasnormerna är lite olika beroende på årsmodell. Förut fanns inga
krav gällande fullgas, men kraven skärps ju hela tiden.

Så jag tror inte det finns ett enkelt svar som gäller alltid på frågan om
stdhojar går snålt eller fett. Det blir till att kolla sin hoj om man vill VETA.
/u

När jag monterade på ett par LeoVince på cykeln
gick den extremt magert på lågfart, nästan okörbar.
Efter lite trixande med Powercommandern i datorn,
mest på känn, blev den bättre men till våren ska jag
bänka den.

Bänkade min 750-99a med yoshi-slipon och fick en bränsleluftkurva som låg mellan 12,5-12,8 så lite feta verkar de ju vara från fabrik.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman