Powercommander fråga

farty

Prylgalen!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Z1000 -08 Svart som natten!
Tjena.
Har idag en PCIII till CBR´en.
Kör med en "map" från hemsidan. Blir det stor skillnad om man lämnar in den och får en egen "map" gjord. Det kan ju kosta en slant att göra det.

/Martin

Märkte du någon märkbar skillnad med den "map" du använder från hemsidan?

Jag har likadan hojj som dig och sedan en tid tillbaks även en PCIII.

F.Ö tror jag inte du kommer märka så stor skillnad om du lämnar in den, duger nog alldeles utmärkt med "mapen" från hemsidan men de e min åsikt..

Last edited:
Det blev skillnad. Helt klart.
Den blev starkare i mellanregistret. Mycket bättre gasrespons, "mjukare" gång, mindre "glapp" vid gassläpp/pådrag.
Plus att den drar 1 dl mindre soppa per mil...

Vad kör du med för "map"? Blev det skillnad för dig?

farty skrev:
Det blev skillnad. Helt klart.
Den blev starkare i mellanregistret. Mycket bättre gasrespons, "mjukare" gång, mindre "glapp" vid gassläpp/pådrag.
Plus att den drar 1 dl mindre soppa per mil...

Vad kör du med för "map"? Blev det skillnad för dig?

Nu är det en -01 jag har men de ska väl inte vara någon större skillnad så (och jag har ett devil-highmount sb2 + KN-filter) och mappen M108-017.map som passar mitt slipon och luftfilter... man kanske skulle ta o testa den map du använder :)

Visst märkte jag en "finare gång" men jag tycker fortfarande att de inte har hänt något i mellanregistret som jag trodde men däremot på högre varv så märker man väl en viss skillnad.

När du sätter på tändningen och vrider på rullen, går den där lampan ända upp för dig?

Bränsleförbrukning är nog den samma för mig som tidigare.. efter 22-23 mil så börjar alltid min reserv o lysa.

Gör en sökning på pc eller power commander och finn svaret.
Klart det skiljer mellan en färdig mapp och en specialmapp.

Åk och få den bänkad för 300pix och se svart på vitt hur er air/fuel kurva ser ut.

Så slipper ni "känna" efter vad som är bra för det är jävligt godtyckligt.

/KetogaN

Är den mappen anpassad för en europeisk modell. Kanske inte är någon skillnad men ändå. Jag kör M108-506.
Innan jag satte på PCIII´an så fick min reserv in efter max 18 mil.

Blev det skillnad med K&N filtret? Har inget än men funderar på att skaffa det också.

KetogaN skrev:
Gör en sökning på pc eller power commander och finn svaret.
Klart det skiljer mellan en färdig mapp och en specialmapp.

Åk och få den bänkad för 300pix och se svart på vitt hur er air/fuel kurva ser ut.

Så slipper ni "känna" efter vad som är bra för det är jävligt godtyckligt.

/KetogaN

Vart kan man få den bänkad för 300 kr?

Jag utgick bara efter vad andra med CBR600FS/f4i hojjar har nämnt, självklart är det väl skillnad men frågan är om man känner så jättestooor skillnad just på denna hojj med ett slipon och möjligtvis ett annat luftfilter. Jag tror inte det iaf... men kostar de bara 300 spänn så då spelar de väl ingen roll... nämn gärna något ställe :)

Är den mappen anpassad för en europeisk modell. Kanske inte är någon skillnad men ändå. Jag kör M108-506.
Innan jag satte på PCIII´an så fick min reserv in efter max 18 mil.

Blev det skillnad med K&N filtret? Har inget än men funderar på att skaffa det också.

Hade det i åtanke också¨. Men de stod varken "amerikansk" eller "europeiskt" på just den mappen medans det gjorde det på de andra, så jag antar att den även passar europeiska hojjar.

Jag köpte PCIII och luftfiltret samtidigt och monterade båda samtidigt så jag jag vet inte hur de är och köra hojjen med pCIII och originalluftfiltret, fast lite borde de väl göra. :)

Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back