PowerComander 5 Yamaha fz1 N

MetalMachine

Ny medlem
Gick med
10 Jan 2011
Hoj
Yamaha Fz1 N - 08 / Honda CRF 250 -11/ KTM 660-06
Hej

Jag har som sagt installerat en PC5 på min Yamaha Fz1-N men hittar inga bra färdiga Mappar. De jag har laddat in i PC modulen gick bara att varva till 6k varv och max hastighet 130 KM/h. Någon som har erfarenhet av PC5 som har lite tips ? Eller är det vara att bänka den för att använda PC5 ordentligt ? ( Går som en 125.a nu, och det är inte kul )

MVh Stephan

Hej

Jag har som sagt installerat en PC5 på min Yamaha Fz1-N men hittar inga bra färdiga Mappar. De jag har laddat in i PC modulen gick bara att varva till 6k varv och max hastighet 130 KM/h. Någon som har erfarenhet av PC5 som har lite tips ? Eller är det vara att bänka den för att använda PC5 ordentligt ? ( Går som en 125.a nu, och det är inte kul )

MVh Stephan

Fyfan, vad e detta??? Har du laddat från hemsidan?? (Powercommander.com) Jag ska installera på min fz6 . Lär ju tänka om ifall man måste bänka...

Stephan, det låter mer som om att något har blivit fel under installationen. Gör så här:
1 - ladda en "noll-mapp", d v s alla värden satta till noll
2 - ut och prova. Går den fortfarande inte bra? Då är det något som inte är mapprelaterat.

Med programmet igång och PC:n uppkopplad kan Du läsa av värdena på trottelposition och varvtal. Kolla att det fungerar som det ska.

En annan vanlig orsak till att hojen inte går bra på högre belastning är att Du klämt avluftningsslangarna till tanken när Du återmonterat den. Öppna tanklocket på glänt och prova. Om den då går som den ska får Du lyfta på tanken och kolla vad som ligger och klämmer.

Är det något annat lyser förmodligen motorlampan och Du har ett felmeddelande. Isärdragna vacuum-kablar till MAP-sensorn är ett inte helt ovanligt fel, men då går den som en påse nötter på tomgång/lågbelastning och det är ju inte problemet i Ditt fall.

Lycka till!
...hittar inga bra färdiga Mappar. De jag har laddat in i PC modulen gick bara att varva till 6k varv och max hastighet 130 KM/h. Någon som har erfarenhet av PC5 som har lite tips ? Eller är de abluftningsslangarna t vara att bänka den för att använda PC5 ordentligt ? ( Går som en 125.a nu, och det är inte kul )

MVh Stephan

Jag hämtade maparna från deras hemsida. ska pröva roffe_s förslag och återkomma, Tack så länge :)

Har du monterat allt rätt så åk till närmaste firma som har dynojetbänk och betala för att få den bänkad! Värt varenda krona.

Det folk inte inser med färdiga mappar är att dom kassa! Din hoj har inte samma förutsättningar som den hojen mappen är skapad till. Dessutom skiljer sig klimatet åt här i sverige och där mappen är utvecklad vilket troligtvis är holland om det är en eu-mapp du fått. I annat fall är det nog yankee doodleland och då är det ännu större skillnad.

Kan säga att när jag mappade min yamaha r6-06 så fick jag mycket bättre effektkurva och lite mer toppeffekt även fast den är orginal. Trottelresponsen är bättre och cykeln mår bättre.

Hej igen

Jag prövade ditt förslag roffe_s och du hade rätt det var en vakuumslang som såg lite i kläm. så du går den som en 1000 igen :) ska bänka den snarast, lät som ett bra förslag. Tack för hjälpen och hade gott.

Mvh Stephan W

Nyheter
Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...