Power meet i Västerås

Att supa och knulla som ett svin och bete sig allmänt illa bara.. Vad tror du själv? :fyllisar

tycker dom förklarade "grejjen" ganska bra i programmet :va

tycker dom förklarade "grejjen" ganska bra i programmet :va

Jag såg inte hela programmet utan endast ett par minuter på slutet. Tydligen ett av världens största möten av det här slaget.

För dom som har det intresset är det grejjen.

Det är vi överens om. Jag menade inte att låta nedlåtande på något sätt. Jag vet inte så mycket om den här träffen. Hört talas om det i folkmun, men nog inte insett storleken av det hela. Folk verkar verkligen vallfärda dit.

Last edited:
Jag såg inte hela programmet utan endast ett par minuter på slutet. Tydligen ett av världens största möten av det här slaget.

Det är vi överens om. Jag menade inte att låta nedlåtande på något sätt. Jag vet inte så mycket om den här träffen. Hört talas om det i folkmun, men nog inte insett storleken av det hela. Folk verkar verkligen vallfärda dit.

Varit på Vallåkraträffen någon gång? Typ samma sak fast utan stylade volvos. Fast det är enormt mycket med bilar och människor.

Det är Europas största bilträff, som har hållts sen sjuttiotalet. varav i västerås sen åttiotalet.

bra blandning av skitiga raggarbilar och fina showvinnare.

Varit på Vallåkraträffen någon gång? Typ samma sak fast utan stylade volvos. Fast det är enormt mycket med bilar och människor.

Tyvärr har jag varit där, men till mitt försvar var det väldigt länge sedan. Hade bytt ut den till vilken klassiker utställning som helst.

Största behållningen var när deltagarna körde ner i stan och hade lekstuga, men det har polisen effektivt satt stopp för under senare år. De är väl rädda att någon ska förlora kontrollen över sitt fordon och skada publiken som samlas längst sidorna av gatan.

Det är Europas största bilträff, som har hållts sen sjuttiotalet. varav i västerås sen åttiotalet.

bra blandning av skitiga raggarbilar och fina showvinnare.

Det är väl ändå VÄRLDENS största bilträff? I sitt slag då, med inriktning på klassiska bilar...

För oss som gillar gamla bilar och uppskattar dessa så är det en grymt bra träff, även om det medföljande kvällsröjet är ett jävla skit men då poliserna gör ett grymt jobb så brukar det vara förhållandevis städat om man ser till mängden folk som samlas på en så liten yta.
Men träffen är ju så mycket mer än själva cruisingen, hela flygfältet är ju fullt av delar och dylikt och sen har man ju själva tävligen också.

Tyvärr så kommer det dit en jävla massa drägg men det är ju även en del av "charmen"...

Ser ni en snygg blond kille i någon av dessa bilar så kan ni ju vinka :krama

Bifogat

• firebird2.jpg
    firebird2.jpg
    147.1 KB · Visningar: 129
  • powermeet.jpg
    powermeet.jpg
    96.7 KB · Visningar: 346
  • Gilla
Reaktioner: SGM
Det är väl ändå VÄRLDENS största bilträff? I sitt slag då, med inriktning på klassiska bilar...

För oss som gillar gamla bilar och uppskattar dessa så är det en grymt bra träff, även om det medföljande kvällsröjet är ett jävla skit men då poliserna gör ett grymt jobb så brukar det vara förhållandevis städat om man ser till mängden folk som samlas på en så liten yta.
Men träffen är ju så mycket mer än själva cruisingen, hela flygfältet är ju fullt av delar och dylikt och sen har man ju själva tävligen också.

Tyvärr så kommer det dit en jävla massa drägg men det är ju även en del av "charmen"...

Va lite osäker på om det är världens största så jag tog Europas största, för det är det nog garanterat. men som du säger, med inriktning klassiska jänkare kanske det är det.

har bara fått för mig att en del träffar i USA är gigantiska

har bara varit dit en gång med bilen, och det va jäkligt roligt iaf :D

snygga bilar :yoparty kör en Nova-66 själv:tummenupp

Nä, det är det fan inte.
Det kan ha varit för många år sedan då träffen fortfarande drog bilintresserat folk.

Nu är det, enligt min uppfattning, en jäkla massa drägg/raggare som ska leva satan, supa som idioter och föra ett jäkla liv.
Det verkar nästan, för dom, som att träffen går ut på att supa ner sig totalt i någon gammal mattsvart rollad Valiant med rak sexa som går på fyra.

Var där för 3-4 år sedan och satt 4 timmar i kö dit och hem. Aldrig mer.

Vill man åka på en bra bilträff för jänkare, rods och koola byggen ska man bege sig till Wheels Nat´s i Umeå. Ska enligt utsago vara en grym träff!
Antingen det eller American Car Show i Norrtälje. :tummenupp

Nä, det är det fan inte.
Det kan ha varit för många år sedan då träffen fortfarande drog bilintresserat folk.

Nu är det, enligt min uppfattning, en jäkla massa drägg/raggare som ska leva satan, supa som idioter och föra ett jäkla liv.
Det verkar nästan, för dom, som att träffen går ut på att supa ner sig totalt i någon gammal mattsvart rollad Valiant med rak sexa som går på fyra.

Var där för 3-4 år sedan och satt 4 timmar i kö dit och hem. Aldrig mer.

Vill man åka på en bra bilträff för jänkare, rods och koola byggen ska man bege sig till Wheels Nat´s i Umeå. Ska enligt utsago vara en grym träff!
Antingen det eller American Car Show i Norrtälje. :tummenupp

Säker på att du inte bara har varit på själva cruisingen på stan då :va
För inne på området är det ju grymt mycket fina bilar och visst finns det skinnvästar i överflöd men det är inte där drägget samlas kan jag lova då de sitter på campingen och laddar inför fyllerejset på cruisingen.
Att det är köer kommer man ju inte ifrån, svårt att undvika med så mycket folk.
Men ett tips är att parkera bilen på någon av de stora parkeringarna på Erikslund och sen tar man bussen till flygfältet och spanar in spektaklet.

För återigen, inne på området finns det inga ölhäckar :mattias

I år är det den 2'a Juli, cruisingen är i år omlaggd för att skapa bättre flyt/mindre köer, utställningen behöver fler coola motorcyklar bara, så åk upp och visa upp era byggen!

Säker på att du inte bara har varit på själva cruisingen på stan då :va
För inne på området är det ju grymt mycket fina bilar och visst finns det skinnvästar i överflöd men det är inte där drägget samlas kan jag lova då de sitter på campingen och laddar inför fyllerejset på cruisingen.
Att det är köer kommer man ju inte ifrån, svårt att undvika med så mycket folk.
Men ett tips är att parkera bilen på någon av de stora parkeringarna på Erikslund och sen tar man bussen till flygfältet och spanar in spektaklet.

För återigen, inne på området finns det inga ölhäckar :mattias

Japp, strosade omkring inne på området och tyckte dräggen hopade sig i varje hörn.
Det har blivit alldeles för stort tycker jag, men självklart finns det mycket balla bilar om man orkar sortera ut dom. :)

Går inte att sitta och snacka om, måste upplevas!

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år