Power Hit radio blev Bandit? (sthlm)

HasseTT

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Såld...
Alltså, är det nån som fattar den här soppan? Power blev uppköpt av NRJ, så långt e jag med. Men sen spelade de(106.3) Hiphop oavbrutet i en månad,ca 10 000låtar i rad utan reklam...Och nu idag när jag lyssnade hette kanalen plötsligt Nya Bandit(106.3)...Fattar liksom inte varför de spelade hiphop i en månad däremellan...jaja, skitkanaler iaf//Hasse

Last edited:
Om man bor i sthlm så finns det ju en riktigt vettig kanal. Rock kanalen, vet ej det riktiga namnet men den som bara lirar bra rock.

acura skrev:
Om man bor i sthlm så finns det ju en riktigt vettig kanal. Rock kanalen, vet ej det riktiga namnet men den som bara lirar bra rock.

Det e Rock klassiker 106.7 Man blir rätt less på den med...
Misstänker att den nya 106.3 kommer spela liknande musik.

acura skrev:

Rock klassiker

HasseTT skrev:
Det e Rock klassiker 106.7 Man blir rätt less på den med...
Misstänker att den nya 106.3 kommer spela liknande musik.

Efter att ha lyssnat idag tycker jag Bandit är grymt mycket bättre än Rockklassiker. Rockklassiker har varit den ständiga stationen för mig till idag men de är så förbannat insnöade på de riktiga klassikerna.. Bandit kör Rock, hårdrock från alla år och mycket "nyare" jämfört med rockklassiker..
De spelade Ramstein, Pearl Jam, Alice in Chains, Marilyn Manson, Guns And Roses med mera.. en blandning som passar mig som är född i slutet på 70:talet... Jag hade alltså blöja då lirarna på rockklassiker skaffade sig sina musikaliska favoriter.. Samma favoriter som de ältar om och om och om och om och om igen....

Bandit 105.5 var den BÄSTA kanalen alla kategorier. Äntligen lite musik där textraderna inte enbart bestod av "Girl, I love you, Girl, I need you, Giiiiiirl" eller "Uh, Yeah, Uh, Grab mah balls, uh, yeah, shizzle to da wizzle".

Måste GENAST hitta en radio och börja spela.

HasseTT skrev:
Nya Bandit(106.3)...Fattar liksom inte varför de spelade hiphop i en månad däremellan...jaja, skitkanaler iaf//Hasse

VAFFAN säger du..... är Bandit tbx....??

Om dom kör samma koncept som gamla Bandit 105,5 med Dave o dom...då jävlar har det skett ett mirakel...!!! :bow :tummenupp

Madhonda skrev:
VAFFAN säger du..... är Bandit tbx....??

Om dom kör samma koncept som gamla Bandit 105,5 med Dave o dom...då jävlar har det skett ett mirakel...!!! :bow :tummenupp

Förutom att de spelat Franz Ferninand 3 gånger på mindre än ett dygn under de tre gånger jag startat radion så verkar de rocka på bra.. Hoppas bara jag haft otur så detta inte är hur det kommer bli.. alltså låtar som sönderspelas konstant..

Den kommer bli riktigt riktigt dålig den där nya bandit-kanalen. Det stod på MTG's hemsida att "...första låten ut i etern i morse var Tainted Love med Marilyn Manson..." Detta skulle alltså ha hänt kl 0600. När jag åkte till jobbet så spelade de samma låt, kl 0745.
Power som levde i en månad var sannolikt den bästa kanalen som existerat sedan Carl Bildt släppte lös frekvenserna - oavsett vilken musik man gillar. Det som var bra? Att det var ingen jävla medianörd som pratade i 5min mellan varje 3min-låt och att de körde Hip Hop endast. De som inte gillar Hip Hop behöver inte lyssna, och förhoppningsvis hade de dödat den i särklass sämsta kanalen "Voice", som var Radio City med Jesse fram tills i Februari kanske, dagen efter var det The Voice of Hip Hop and R&B with Big Jay smoking some shit in the gettho (samma kille som dagen innan var mys-Jesse). Jag blir så jävla trött, och nej - det är inte Dave & Co som återuppstått.

Markus skrev:
Den kommer bli riktigt riktigt dålig den där nya bandit-kanalen.

Var inte en sådan evig pessimisst... Än så länge har jag bara hört musik på Bandit och ingen djävel som snackar sönder sändningarna... Men visst.. två låtar har jag redan hört mer än en gång.

Min poäng är att en kanal som spelar rock ur hela det utbud som skapats genom åren har ju potential att bli bra..

korvgubbe skrev:
Var inte en sådan evig pessimisst... Än så länge har jag bara hört musik på Bandit och ingen djävel som snackar sönder sändningarna... Men visst.. två låtar har jag redan hört mer än en gång.

Min poäng är att en kanal som spelar rock ur hela det utbud som skapats genom åren har ju potential att bli bra..

Hade de kört över någon av Rix, Metro, NRJ, Voice, Mix så hade de inte gjort det på bekostnad av en renodlad musikkanal - i stort sett den enda förutom 107,5 och 91,6.

Det mest tragiska av allt är att den kommer inte hålla, det fanns tydligen inte utrymme för en till Hip Hop kanal (som kidsen gillar :hihi ) då kommer det definitivt inte gå runt med en till rockkanal. Sedan blir det NRJ igen på den frekvensen och sedan kommer Power Hip Hop tillbaka.

Jag deltog i en musik undersökning förra veckan. Vi fick lyssna på över 600 låtar och betygsätta dom med 6st olika alternativ.

Linkin Park
Rammstein
Guns N Roses
80-tals hårdrock
Ja, i kort lite Bandit-musik som man kunde höra förr.

Efter alla låtar var uppspelade och vi var klara (rätt jobbigt kan jag säga) så fick vi se några olika tilltänkta slogans, "bara rock, rockar fett, vi spelar vad vi vill" osv... så jag är inte ett dugg förvånad att det dyker upp en ny radiostation som lirar rock och fyller ut platsen på radiobandet med lite musik som saknas.

There´s a new kid in town, and it rocks!

jag tror det är samma ägare som drar igång Rock106,3. Banditen kallas han eftersom han bara har en arm (enarmadbandit) Ni kan läsa lite mer ang. det på www.onair.nu

Och första låten som dom spelade va Amerika med Rammstein.

Ny Bandit är iallafall klart mycket bättre än 106,7 .... inget snack, bara musik. och mycket större variation än 106,7

Nya Bandit :tummenupp

Här på jobbet lyssnas det bara på P3-Rockster å ingen jämra reklam. Slår allt i längden - utom den egna skivsamlingen.

hmmm ja det låter bättre än när man är hos mamma och får lyssna på p4:ra helst då finska timmen på kvällarna (nepp hon kan inte ett ord finska)

andersbrink skrev:
Här på jobbet lyssnas det bara på P3-Rockster å ingen jämra reklam. Slår allt i längden - utom den egna skivsamlingen.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back