Power commander

Min cykel gick kanonbra original och drog bara 0,55 liter milen... Tills jag mappade den och fick AF- värdena justerade från mellan 15-17,5 ner till runt 13. Nu går den bättre över hela registret och jag kan köra bana på en växel högre än tidigare och tycker mig ha motsvarade vrid.

Störst skillnad i mellanregistret. Nu Hr min hoj ingen lambdasond original så det är väl inte 100% jämförbart.

Jag förstår inte riktigt tråden, TS har köpt en cykel för antagligen +110 000 och en försäkring som säkert kostar multum, och nu ska man spendera massa tid för att spara in några kronor på att leta efter absolut billigaste stället som säljer power commander? :va

Last edited:
om man har lagt över 100 lök på en hoj och lika mycket på försäkring på ett par år så är ju förmodligen pengarna slut och man måste bli vaken på hutlösa priser...

Köper du från USA t,ex så straffar MotoSpeed dig med 1000 kr om de ska bänka din hoj, och glöm garantin om det är nya grejer från icke EU-land.

har en liten fråga ang. PC, när behöver man mappa/bänka hojen. pcIII, k&n filter, slipon, har läst att det finns mappar att ladda ner så man kan ändra mapp via sin egen dator hemma, men är det att rekomendera eller ska man lämna bort hojen till firma och mappa och vad kostar en individuel mappning?

har en liten fråga ang. PC, när behöver man mappa/bänka hojen. pcIII, k&n filter, slipon, har läst att det finns mappar att ladda ner så man kan ändra mapp via sin egen dator hemma, men är det att rekomendera eller ska man lämna bort hojen till firma och mappa och vad kostar en individuel mappning?

Om du ska ha glädje av en PC mappar du hojen. Standardmapparna brukar inte vara någon höjdare.

Jag skulle säga att man alltid har nytta av en PC med bra mapp. Hojen går finare om operatören är bra.

De standardmappar som medföljde eller gick att ladda ner från PC:s hemsida var rena skiten. Alla mappar jag kollade ignom var ställda snålare än original som redan den är för snålt ställd.

okej tack för info, vet någon vad individuel mappning kostar?

Jag förstår inte riktigt tråden, TS har köpt en cykel för antagligen +110 000 och en försäkring som säkert kostar multum, och nu ska man spendera massa tid för att spara in några kronor på att leta efter absolut billigaste stället som säljer power commander? :va

Eftersom du är orolig för mitt välbefinnande så kan jag meddela att jag gav 90k för hojen
med 69 mil på mätaren, 9300 för försäkringen hel/hel. Sen vet jag inte varför jag ska
betala 3500:- för en PC V om jag får ett bra tips om någon som säljer billigare.
(jag fick ett tips svensksåld 2600:-) :tummenupp
Hojen ska även mappas för den blir helt jävla underbar över hela registret. :)
Det är värt varenda krona (ca 2000:-)

Eftersom du är orolig för mitt välbefinnande så kan jag meddela att jag gav 90k för hojen
med 69 mil på mätaren, 9300 för försäkringen hel/hel. Sen vet jag inte varför jag ska
betala 3500:- för en PC V om jag får ett bra tips om någon som säljer billigare.
(jag fick ett tips svensksåld 2600:-) :tummenupp
Hojen ska även mappas för den blir helt jävla underbar över hela registret. :)
Det är värt varenda krona (ca 2000:-)

Men då har du ju sparat in en masa pengar som du kan spendera på en power commander! :tummenupp

Köper du från USA t,ex så straffar MotoSpeed dig med 1000 kr om de ska bänka din hoj, och glöm garantin om det är nya grejer från icke EU-land.

Strider mot lagen att göra så!
Hur kan dom avgöra var en pc är köpt när den sitter på hojen?
Om jag köper en begagnad pc som är köpt i usa hur gör de då?

Skulle aldrig befatta mig med en handlare som gjorde så!

Njae , Det är väl snarare så att dom flesta gör ett paketpris om du köper Pc utav dom och bänkar på samma ställe

Kommer du med egen Pc så får dom väl ta vilken prislapp dom vill

Även om osar lite kartellbildning ( likartade priser hos dom flesta)

Njae , Det är väl snarare så att dom flesta gör ett paketpris om du köper Pc utav dom och bänkar på samma ställe

Kommer du med egen Pc så får dom väl ta vilken prislapp dom vill

Även om osar lite kartellbildning ( likartade priser hos dom flesta)

Paketpris kan jag förstå och att de lägger på lite för enbart bänkning!

Oavsett så spelar det ingen roll då jag vet vem jag vill ska bänka mina framtida hojar :7peta

Det är väl inte ett dugg märkligt att man får en bättre deal om man både köper pc och mappar på samma ställe. Det är väl inte konstigare än att man får paketpris på utrustningen när man köper hoj?

Det är väl inte ett dugg märkligt att man får en bättre deal om man både köper pc och mappar på samma ställe. Det är väl inte konstigare än att man får paketpris på utrustningen när man köper hoj?

Min tveksamhet som du ser i första inlägget var att de la på 1000:- på mappning om pc kom från ett icke eu-land!

Paketpris är såklart inga konstigheter!

Strider mot lagen att göra så!
Hur kan dom avgöra var en pc är köpt när den sitter på hojen?
Om jag köper en begagnad pc som är köpt i usa hur gör de då?

Skulle aldrig befatta mig med en handlare som gjorde så!

Frågade de på MC-Mässan förra året, fast de sa ju att de som handlar MotoSpeed grejer får 1000 kr rabatt så jag som köpt en begagnade pc3 skulle alltså betala 3000 kr för en bänkning hos de,,, VA, var ju min kommentar,,,,,, och så pratar vi om nått annat.
ca: 2000 kr var då ordinarie pris.

Last edited:
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!