Power commander?

Honda forever

livet börjar vid 14000rpm
Gick med
4 Apr 2003
Hoj
Honda CBR1000RR
Har en CBR600FS med lite smågodis som ett helsystem och KN-filter, funderar nu på att låta montera en powercommander, men dom kostar ju en liten slant och en del säger att effekt ökning är så marginell att det INTE är värt sitt pris. Är det någon som har erfarenhet om detta, alltså hur mycket det kan göra meds en P.C
ska tilläggas att hojen går bra nu, ger ca: 104hk på slangen, men mycket vill ha mer.... :confused:

Hej!

Har hårt att det även går att dreva hojjen för att lättare få upp den på bakhjulet när du sitter på tanken...så det är inte alltid mer effekt som krävs...*ss

Ok! har även drevar hojen både fram o bak ,ochär fortfarande kass på wheelies, men nu var ju frågan ang, power commander....

äsch...vi är lika kassa bägge två....men på bana är det väl bara Rossi som slår oss...*ss

Tjena

Jag kör med en PCIII och tycker helt klart att det var värt pengarna. Det beror ju på hur mycket du får betala för den. Jag köpte min begagnad.
Den stora skillnaden jag märkte var att den blev starkare i mellanregistret, den drar även mindre bensin (ligger på 0,6-0,65 hyffsat hård körning, 0,7 som mest mot 0,75 innan). Jag kör med en "map" ifrån hemsidan och har inte lämnat in den för inställning än. Jag har dock inget helsystem än utan kör med en Micron Slip.

/Martin

Du har helt rätt, en PC ger inte så jättestor effektökning på topp. Däremot har du med en sådan monterad fördelen av att kunna justera var någonstans i registret du vill ha effekt. Justera upp mellanregistret, förbättra bottendraget osv. Om den är ordentligt mappad så kanske den ger 5-10 hp på topp.

Tack "farty" !!! det var precis vad jag ville höra, för mellanregistret behöver verkligen "stärkas" :bow känner mig väldigt lättpåverkad, måste nog köpa en trots allt

Vad har du för helsystem?
Ska bli ett köp under vintern...
Märkte du någon skillnad med K&N filtret?

/Martin

Vad PC gör är att optimera insprutningen
för de modifieringar du gjort vilket kan ge
mycket lr lite beroende på hur mycket
bättre dina modningar är jmft med orginal
vad gäller luftgmströmning.

En viktigare grej är att att mer luft utan
att justera insprutningen ofta gör att det
går magert vilket gör att det går varmt
och du kan bränna avgasventiler etc.

För att få maximalt ut ur din PC-investering
så bör du bänka och skapa en mappning som
är optimerad för min motor.
Atom Racing (Bergnäset), Eriksson i Boden
och Erik Marklund har bänkar och program.

farty skrev:
Vad har du för helsystem?
Ska bli ett köp under vintern...
Märkte du någon skillnad med K&N filtret?

/Martin

Har ett Hindle system titan ( låter mycket gött)
Stor skillnad när jag bytte filtret, inte direkt utan det tar allt mellan 10-50mil (insprutningen är självjusterande till viss mån) Pratade med mintonga racing och dom rekomenderade att byta till ett KN filter (måste få mer luft), dom berättade även att skillnaden inte kommer direkt utan att det tar en tid.
Däremot när det gäller att dreva om så spara dina pengar, skillnaden är väldigt marginell.

*/ ?>
Nyheter
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Back