Power commander

Rs typen

Ny medlem
Gick med
30 Oct 2003
Hoj
R1-05, Suzuki rm250 -05
Har en r1 -05 med powercommander, slip on och luftfiltrer. Den är justerad i bänk så funderar nu om alla inställningar behålls fast man skulle ta bort powercommandern en stund och sedan läggs typ en vecka senare tillbaka? Kan inställningarna som är gjorda försvinna på något sätt? samt vad kan modifieringarna ge för effektökning på min hoj?

ang pc3 så är det värt att ta backup på mappen om ngr skulle hända..

Koppla upp en dator med powercommanders mjukvara och spara ner en kopia på mappen.

Om pc´n håller inställningarna vid ett långvarigt strömuppehåll har jag ingen koll på, undrar om det finns ngt internt batteri som håller inställningarna ett tag i alla fall..??

bollar frågan vidare..

En gissning är att alla mappar sparas i ett minne som inte behöver ström för att minnas, annars skulle ju mappningen fara åt h-vete om man plockar ur batteriet.

Är det bara powercammandern du ska plocka bort, eller ska orginal luft och avgas på samtidigt?

Annars ser jag en risk att det går magert om du kör med orginalmap och slip on och luftfilter av öppen typ.

Det borde rimligtvis vara ett flashbart minne av EPROM-typ eller liknande som lagrar mapen. Som ett BIOS i en dator ungefär :)

skulle byta till original pipor med isåfall, anledninget till detta är att allt satt på hojen när jag köpte den så skulle vilja prova köra lite med den som original så man kan få en uppfattning om vad pc3 + slipon ändrar på motorkaraktären. Men om mappningen försvinner så e det ju knappast lönt det

skulle byta till original pipor med isåfall, anledninget till detta är att allt satt på hojen när jag köpte den så skulle vilja prova köra lite med den som original så man kan få en uppfattning om vad pc3 + slipon ändrar på motorkaraktären. Men om mappningen försvinner så e det ju knappast lönt det

Nej, mappningen försvinner inte :tummenupp

Men om du vill så kan du läsa upp mapningen och spara på din dator
och tanka ner en 0-mapp, så slipper du montera av den eller koppla bort den.

Nyheter
Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd