Power Commander

Speedy84

STENHÅRD MC
Gick med
12 May 2006
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R 1000-03 GSX-R 750(såld)
Tänkte hör om det är nån som vet vart man kan få tag på en Power Commander till en gixxxer 750-98 och ifall det är nån som vet exakt vad man får ut av den samt hur den kopplas in. Tack för svar och tips på förhand.
 
har hört att det kan bli problem på vissa suzuki med detta något om nålar och för hög förbrukning har jag läst någonstans hittar inte länken nu bara detta

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=88249

Tror du (MacMarine) tänker på Dynojet. På Speedy84:as 98:a har du insprutning så då är det Power commander som gäller. Verkar hojen gå bra och är relativt otrimmad (typ bara slipon) tror jag inte PowerCommandern är värd pengarna. Lägg pengarna på däck och en bankörning istället.
 
Tror du (MacMarine) tänker på Dynojet. På Speedy84:as 98:a har du insprutning så då är det Power commander som gäller. Verkar hojen gå bra och är relativt otrimmad (typ bara slipon) tror jag inte PowerCommandern är värd pengarna. Lägg pengarna på däck och en bankörning istället.


Hmmm är välidgt snurrig nu av allas tips och olika förslag. har även frågat på det här forumet http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=2787392#2787392 och där har jag fått höra att jag ska bänka med orginalboxen. att jag får samma effekt som om jag skulle skaffa en pcIII eller power commander eller om det är samma. en del dom förklarar att man inte ska byta box om man inte har slipon,helsystem luftfilter etc etc... andra säger att dom har hört att det kan bli nått fel med nån nål som beskriv på det här forumet. http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=88249
ja man kan verkligen säga att man inte vet riktigt vad man ska göra.:confused:


Nån som vet om det här fungerar?? http://www.bikersneed.se/Prodc/SWtrem.htm
 
Last edited:
Tänkte hör om det är nån som vet vart man kan få tag på en Power Commander till en gixxxer 750-98 och ifall det är nån som vet exakt vad man får ut av den samt hur den kopplas in. Tack för svar och tips på förhand.

Åk till Mc-xpress i Piteå istället så mappar han om orginalboxen om de skulle behövas. Billigt å bra:tummenupp
 
björkman har rätt bra däck är viktigare och jag har blandat ihop med och utan sprut för min del tror jag japanska ingentinggörer är duktiga på få det rätt från början

pillar man går dom oftast sämre har kört min

surstandard segsuzuki tilsammans med dom som påståtts vara fixade på alla möjliga sätt och trots att jag e en riktigt fet typ har det inte varit några problem hänga med

slutsats laga inte det som inte är sönder
 
Last edited:
Kan man vinna två hästar för 5000 spänn. Aldrig i livet.
Gör som Ante M, mappa om orginalboxen för ett par hundringar hos Marklund.
Men har du bara slipon så ger det knappt märkbar skillnad. Om hojen toppar 271 eller 272 spelar liten roll, det är ju i kurvorna man ska va snabb. :)
 
Försts vill ja säga att jag är:
1 kopmis 2 arbetskompis 3 granne osv osv.. till trådskaparen

visst, däck och fjädring i all ära men varför då slänga ut dyra pengar på däck när man ändå inte kan använda dom som man kan.
men effekt är kul och kan man få mer effekt blir de roligare. hellst när man vet att de är mer.:)
att gasa på kurviga vägar kräver en viss erfarenhet medans köra rakt fram inte är spec svårt, så länge de inte uppstår hinder. sen om den toppar 260 eller 270 kvittar ju
förstår ni vart ja vill komma?
bankörning är säkerligen skitkul, som ja för övrigt ska testa
att säga "köp däck istället" kanske inte är de bästa svaret på hur man ska få mer effekt.. :va :D
 
att säga "köp däck istället" kanske inte är de bästa svaret på hur man ska få mer effekt.. :va :D[/QUOTE]

Helsystem + KN Filter
och om hojen inte går riktigt rent så mappar man om orginalboxen:tummenupp
Att köpa en Power Commander är inte värt pengarna.
 
Last edited:
Försts vill ja säga att jag är:
1 kopmis 2 arbetskompis 3 granne osv osv.. till trådskaparen

visst, däck och fjädring i all ära men varför då slänga ut dyra pengar på däck när man ändå inte kan använda dom som man kan.
men effekt är kul och kan man få mer effekt blir de roligare. hellst när man vet att de är mer.:)
att gasa på kurviga vägar kräver en viss erfarenhet medans köra rakt fram inte är spec svårt, så länge de inte uppstår hinder. sen om den toppar 260 eller 270 kvittar ju
förstår ni vart ja vill komma?
bankörning är säkerligen skitkul, som ja för övrigt ska testa
att säga "köp däck istället" kanske inte är de bästa svaret på hur man ska få mer effekt.. :va :D


Effekt är jätteroligt, men en powercommander är fel ände att börja i, du märker ingen skillnad och det kostar pengar. Det finns tyvärr inga genvägar för att få mer effekt, och det är ganska dyrt.
Vart man ska börja är individuellt, men jag personligen skulle inte lägga pengar på vare sig PC eller Dynojet. Helsystem, portning och en mappning av orginalsprut är en början, sen blir det mer kubik som gäller.
Ett begat helsystem till en gixxer 750 kostar väl som en PC?
Slipon ger ca 2-3 hästar med mappning(orginal eller PC), sämre effekt utan mappning. 2-3 hästar är som att ta bort några kilo på hojen.
Fast de allra flesta säger att dom fått mer att köra med sen de satte på slipon men våra bänkningar visar på motsatsen, men ljudet gör mycket...:)
 
Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Back
Top