Power Commander

Friden

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2005
Hoj
07 KTM 690 sm
Jag har en tl 1000s

Vad för sorts Power Commander ska jag köpa ?
Om någon kan förklara vad den gör.......( med änkla ord ) :tummenupp och om någon har en till salu

Friden skrev:
Jag har en tl 1000s

Vad för sorts Power Commander ska jag köpa ?
Om någon kan förklara vad den gör.......( med änkla ord ) :tummenupp och om någon har en till salu

Powercommandern kopplas ihop med insprutet och justerar bränslet så att du alltid har så optimalt förhållande som möjligt. Justeringen ska göras i en Dynojet bromsbänk som är speciellt framtagen för att tuna PC. Vad du än gjort för mods så kan PC "fixa" bränslet så att du får nytta av ditt nya avgassystem eller luftfilter(läs högflödes).

J

Hoztic skrev:
Varför börjar jag tänka på Vi i femman? :va :hihi

Ring runt till skrotarna om du vill komma billigt undan, det är ju samma PC till dom flesta hojar, bara mapparna som skiljer, och PCn är ju inte det första som går sönder vid en marksyning! :tummenupp

Tror knappast den som kvaddar sin hoj lämnar den/inlösen med sin powercommander i, vore ju jävligt dumt, för man säljer ju av den senare.

Alex 6R skrev:
Tror knappast den som kvaddar sin hoj lämnar den/inlösen med sin powercommander i, vore ju jävligt dumt, för man säljer ju av den senare.

OM nu den som klotade hojen fortfarande kan skruva loss saker ur hojen ja... Eller så kanske man bara lessnar fullständigt å skiter i hojen...

Hoztic skrev:
Varför börjar jag tänka på Vi i femman? :va :hihi

Ring runt till skrotarna om du vill komma billigt undan, det är ju samma PC till dom flesta hojar, bara mapparna som skiljer, och PCn är ju inte det första som går sönder vid en marksyning! :tummenupp

Du menar att vem som helst kan tjuvkoppla en power commander för att passa en annan hoj???
Och jag tror på tomten....

Hoztic skrev:
...det är ju samma PC till dom flesta hojar, bara mapparna som skiljer, och PCn är ju inte det första som går sönder vid en marksyning! :tummenupp

Är det inte olika kontakter till olika modeller?

slangarn skrev:
Du menar att vem som helst kan tjuvkoppla en power commander för att passa en annan hoj???
Och jag tror på tomten....

Med ett kopplingsschema över hojen så borde det inte vara några större problem, klurigare saker har nog gjorts i dom svenska hojgaragen...
Fast kanske inte för vem som helst, lika lite som vem som helst portar toppar, slipar om kammar eller bygger avgassystem i rostfritt...

kontakterna är oftast väldigt special
och alltså väldigt dyra och svåråtkomliga

inte värt besväret alltså

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...