Power Commander fråga

TomasG

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Vit/Röd R1:a 09:a
Hej alla barn i stugan.

Köpte ny hoj i helgen.

Blev en R1:a 06:a med lite moddningar. KN filter, kattersättningsrör, gpr slip on samt powercommander.

Döm till min förvåning när nya hojjen gick sämre än min R1:a 05:a.

Det har tydligen sin enkla förklaring att hojjen inte är mappad alls. Den pc3:an är bara ipluggad.

Är det någon som har nån mappning som ni har lust att dela med er?

Sugen på testa lite.

Tänkte lämna in den för bänkning senare.

TomasG skrev:
2374762 Hej alla barn i stugan.

Köpte ny hoj i helgen.

Blev en R1:a 06:a med lite moddningar. KN filter, kattersättningsrör, gpr slip on samt powercommander.

Döm till min förvåning när nya hojjen gick sämre än min R1:a 05:a.

Det har tydligen sin enkla förklaring att hojjen inte är mappad alls. Den pc3:an är bara ipluggad.

Är det någon som har nån mappning som ni har lust att dela med er?

Sugen på testa lite.

Tänkte lämna in den för bänkning senare.
Det är väl lättast att gå in på powercommanders hemsida och leta upp en lämplig map. De är dock sällan perfekta.

Ja min hoj går kasst oxå då min PCIII gick sönder och jag kör på originalmappen. Behöver bänka den. Någon med kontakter??!? :)

Swedie skrev:
2374867 Ja min hoj går kasst oxå då min PCIII gick sönder och jag kör på originalmappen. Behöver bänka den. Någon med kontakter??!? :)

Kanske ska klargöra...

Alltså.. dåligt går hojjen inte... Den axxar bra o allt. Det är bara vridet man märker på att den är lägre. Vridet är ung. som min kompis R6:a 06:a.

Vilket iof var rätt bra i helgen när vi var ute o körde på slingebulten.

Har en kille på Mc Varuhuset som man kan deala lite "efter arbete" jobb med.
Hör av dig om det är intressant så kan jag kolla "paketpris"

Typ: kom 2 betala för 1.. :D

När jag monterade PC3:an på min hoj så fanns det en mapp att ladda ner som stämde exakt med dom prylarna som satt på min hoj.....problemet var bara att hojfaen gick sämre än med grundmappen....fattades väl en 15 häst jämfört med original eller nåt...:arsele

Bänkar man inte kan man nog lika gärna åka utan pc.....:rolleyes:

Zephro skrev:
2375654 När jag monterade PC3:an på min hoj så fanns det en mapp att ladda ner som stämde exakt med dom prylarna som satt på min hoj.....problemet var bara att hojfaen gick sämre än med grundmappen....fattades väl en 15 häst jämfört med original eller nåt...:arsele

Bänkar man inte kan man nog lika gärna åka utan pc.....:rolleyes:

Ok... hur blir hojjen efter bänkning? Vilket sätt märks det mest på? mer effekt? mer vrid? bättre effekt/vridkurva?

TomasG skrev:
2377737 Ok... hur blir hojjen efter bänkning? Vilket sätt märks det mest på? mer effekt? mer vrid? bättre effekt/vridkurva?

Har inte bänkat hojen jag har idag men bänkade min förra gixxer 750. Laddade ner passande mapp men märkte i stort sett ingen skillnad på hojen. Lämnade då in hojen för bänkning+mappning. Hojen gick efter det jämnare och bättre över hela registret, mellanregistret kände jag mest skillnad. Fick 7 extra hk och 10 nm. Är det värt 2000:-? Jodå jag tycker det iaf :tummenupp.

Vad kostar en bänkning/justering? Min hade en PCIII när den köptes, samt en vanlig bolt-on. Vill inte ha helsystem, har mer nytta av bra vrid vid normal gatkörning. Men har alltid undrat om mappningen är optimalt. Inget jag frågade vid köp eftersom säljaren glömt säja att det ingick en PC :) Funderade på att låta MC-varuhuset göra det i samband med stora 2400 service.

Airborne skrev:
2378104 Vad kostar en bänkning/justering? Min hade en PCIII när den köptes, samt en vanlig bolt-on. Vill inte ha helsystem, har mer nytta av bra vrid vid normal gatkörning. Men har alltid undrat om mappningen är optimalt. Inget jag frågade vid köp eftersom säljaren glömt säja att det ingick en PC :) Funderade på att låta MC-varuhuset göra det i samband med stora 2400 service.

Mc varuhuset tar 2500kr för en bänkning "under arbetstid"

Kan man hitta någon som gör det utanför arbetstid kan det bli billigare...

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien