Power commander 3 - behålla?

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Jag har en power commander som jag tog ur den andra hojen som blev skrotad. Nu har jag en likadan hoj men ingen power commander i den. Nu är frågan hur pass stor skillnad gör p.c om man bara kör gata?

Om jag jämnför denna hojen utan med den som hade p.c så känner ja ingen större skillnad, den förra hojen ska ha varit mappad men vet inte hur den var inställd. Kan inget sånt allls. Tycker nästan att denna som jag har nu går lite bättre.

Ska jag behålla p.cn till framtida användning eller ska ja sälja den? Vad tycker ni? Ge mig gärna en förklaring till varför spara. :tummenupp

Frågan är ju hur den var mappad, om det var en fulmapp från nätet, eller om den verkligen var körd i bänk, och om det var något annat gjort, tex KN-filter och annat slip on. Hursom så måste ju din nya hoj upp i bänk för att du ska få ut något av PC'n.

Du kan ju prova med nollmap i pc3an och sedan feta på låg och mellanregister med grovjusteringsfunktionen på knapparna - märker du skillndad då är det ju kanske läge att behålla.

Du eller nån annan kan då fixa till en mapp i datorn där du har original och därmed låg förbrukning på crusingvarv men får lite extra när du gasar.

Det är på låg och mellan du kan få en markant förbättrad vridkurva + några pållar extra.

Har du öppnare slipon så gör det ännu mera över hela registret.

Frågan är ju hur den var mappad, om det var en fulmapp från nätet, eller om den verkligen var körd i bänk, och om det var något annat gjort, tex KN-filter och annat slip on. Hursom så måste ju din nya hoj upp i bänk för att du ska få ut något av PC'n.

jag har ju inget sånt intresse överhuvudtaget. har papper med två olika kurvor på den förra hojen, så d verkar som om den e bänkad. men som sagt, ja fattar inget sånt.

jag är inte alls intresserad av att bänka min hoj, och skulle ja få fär mig att byta något så är det bara till ett snyggare slipon. skulle ja vilja ha mer effekt så bytar ja till en r1, är helnöjd med mina fjuttiga hästkrafter. :)

jag har ju inget sånt intresse överhuvudtaget. har papper med två olika kurvor på den förra hojen, så d verkar som om den e bänkad. men som sagt, ja fattar inget sånt.

jag är inte alls intresserad av att bänka min hoj, och skulle ja få fär mig att byta något så är det bara till ett snyggare slipon. skulle ja vilja ha mer effekt så bytar ja till en r1, är helnöjd med mina fjuttiga hästkrafter. :)

Och därmed har du väl svarat på din egen fråga.. Sälj den och köp något glittrigt till helgen..

Och därmed har du väl svarat på din egen fråga.. Sälj den och köp något glittrigt till helgen..

jo jag förstår att ja egentligen svarar mig sjlv men ja menar så att ja inte ångrar mig i framtiden o då måste punga ut ett par tusen för att ja gjorde mig av med den. därför ja ville kolla om någon hade något bra att komma med varför ja INTE ska sälja den. :D

har grubblat på det ett tag men inte kommit fram till något vettigt.

jo jag förstår att ja egentligen svarar mig sjlv men ja menar så att ja inte ångrar mig i framtiden o då måste punga ut ett par tusen för att ja gjorde mig av med den. därför ja ville kolla om någon hade något bra att komma med varför ja INTE ska sälja den. :D

har grubblat på det ett tag men inte kommit fram till något vettigt.

PHP:

Spara den. När du tycker att R6an känns lite trött så drevar du ner, sätter på öppnare luftfillter, öppnare ljuddämpare och monterar in PCIIIan. Upp i bänk o vips så har du lite mer att köra med för lite mindre pengar än att byta hela hojen.

Sälj den och köp öl för pengarna. Ring när jag ska komma förbi!

PHP:

Spara den. När du tycker att R6an känns lite trött så drevar du ner, sätter på öppnare luftfillter, öppnare ljuddämpare och monterar in PCIIIan. Upp i bänk o vips så har du lite mer att köra med för lite mindre pengar än att byta hela hojen.

gör ju så lite.. så pc:n kan hon ju skippa.. räcker bra till henne ändå.. hon kör ju inte så fort ändå:P bara poserar i stan ju:hihi

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...