Fick idag veta att man ska tydligen behöva ytterligare en detalj till den europeiska varianten av z1000 2008 för att pc3 usb ska fungera fullt.
Detta borde väll dom stå för?
när jag köpte kitet som så många andra skulle det räcke med en 02 eliminator för att få stopp på lambdan så ecu:n inte skulle försöka ändra på bränslet mot pc3:ans karta.
Men nu verkar det som man även ska behöva en 02 controller för att under 33% eller 4500 rpm så kopplas kartan ifrån utav ecu:n vilket ger mager blandning.
Frågan är nu om det räcker med den för att bukt med det hela eller om man måste mappa om, gjorde nämligen en full mappning på rullande bänk där jag ser nu på kartan att dom ändrat så lågt som 1000rpm 0%gaspådrag men hur kunde dom det ifall det inte fungerar...fattar inget just nu, men har mailat dynojet i UK sammt Motospeed i Sverige
Detta borde väll dom stå för?
när jag köpte kitet som så många andra skulle det räcke med en 02 eliminator för att få stopp på lambdan så ecu:n inte skulle försöka ändra på bränslet mot pc3:ans karta.
Men nu verkar det som man även ska behöva en 02 controller för att under 33% eller 4500 rpm så kopplas kartan ifrån utav ecu:n vilket ger mager blandning.
Frågan är nu om det räcker med den för att bukt med det hela eller om man måste mappa om, gjorde nämligen en full mappning på rullande bänk där jag ser nu på kartan att dom ändrat så lågt som 1000rpm 0%gaspådrag men hur kunde dom det ifall det inte fungerar...fattar inget just nu, men har mailat dynojet i UK sammt Motospeed i Sverige