Postväxel hjälp!!!!

Geten

"JesperN"
Gick med
8 Feb 2004
Hoj
Triumph
De ringde nyligen från mcfirman och sa att jag kunde hämta min nya motorcykel imorgon. Då jag igår fick beskedet att det inte gick att ordna innan påsk har jag ju inte skaffat fram någon postväxel.

Så nu undrar jag om man kan få ut en postväxel från vilken swedbank som helst? Tycker det borde gå men enligt farsan (som fortfarande lever i stenåldern) måste det vara från min egen bank, Färs & Frosta Sparbank (Swedbank).
Bankerna har ju lite knepiga öpettider imorn.

/Jesper

Försök att gå in och läs på deras hemsida, eller ännu bättre ring till ditt lokala bankkontor.
/mvh jonas

De ringde nyligen från mcfirman och sa att jag kunde hämta min nya motorcykel imorgon. Då jag igår fick beskedet att det inte gick att ordna innan påsk har jag ju inte skaffat fram någon postväxel.

Så nu undrar jag om man kan få ut en postväxel från vilken swedbank som helst? Tycker det borde gå men enligt farsan (som fortfarande lever i stenåldern) måste det vara från min egen bank, Färs & Frosta Sparbank (Swedbank).

/Jesper

Såvitt jag vet ska det bara vara att traska in på valfritt Swedbankkontor och köpa en bakväxel. Bör ta ca 5 minuter att få kirrat....:)

Försök att gå in och läs på deras hemsida, eller ännu bättre ring till ditt lokala bankkontor.
/mvh jonas

Hittar inget på deras hemsida och och där är stöngt nu så jag kan inte ringa. Skulle behövt veta idag så jag vet om jag ska köra till jobbet imorn.

@Skalman:

De föredrog postväxel.

Såvitt jag vet ska det bara vara att traska in på valfritt Swedbankkontor och köpa en bakväxel. Bör ta ca 5 minuter att få kirrat....:)

Perfekt. Då ska jag bara hitta till nån bank från jobbet. Har ju knappt lärt mig hitta till jobbet ju :gnissla

Last edited:
Men vaffan, lever vi inte på 2000 talet, låna en dator där och för över stålarna via internet medans dom ser på.

Men vaffan, lever vi inte på 2000 talet, låna en dator där och för över stålarna via internet medans dom ser på.

De var tydligen kvar i 90-talet. Var tvungen att göra det 2 dar innan isf för att pengarna säkert skulle komma fram i tid. :va

Är det en annan bank så tar det 2-3 dagar... Eller iaf en hel dag. Så det är inte så jävla flashigt...

Är det en annan bank så tar det 2-3 dagar... Eller iaf en hel dag. Så det är inte så jävla flashigt...

Jo, men sen du har startat överföringen på din bank kan du inte ta tillbaka den, det är banken som håller stålarna, så dom listas direkt hos MC firmans bank som stålar på väg in....

Annars kan du gå in till svensk kassa-service (posten) och köpa en postväxel.
Ställ ut den på mc-firman bara.

/Jesper

Då kan jag kanske bidraga med hur jag gjorde i tisdags.
Min bank är också Färs & Frosta som är knuten till Swedbank.
Jag knatade ner på lokala Swedbankkontoret här i hbg och
frågade om det gick att lösa på dagen.
Inga problem. Man tar ut beloppet man vill ha postväxeln på
varpå de skriver ut papperna.
Tog inte fem minuter och var kostnadsfritt. :tummenupp

Tillägg: Postväxeln ställer du på firman alternativt på dig själv
och skriver över den på firman vid överlämnandet.

Tack för alla svar. Har nu fått reda på att det inte är några problem bara jag har mit konto nummer från färs & frosta med mig.

"Färs och Frosta"?
Det var det roligaste namn jag hört på en bank nångång.
Jag vill också ha mina pengar där!!!

Då kan jag kanske bidraga med hur jag gjorde i tisdags.
Min bank är också Färs & Frosta som är knuten till Swedbank.
Jag knatade ner på lokala Swedbankkontoret här i hbg och
frågade om det gick att lösa på dagen.

Var det du?
http://www.aftonbladet.se/vss/helsingborg/story/0,2789,1039089,00.html

:ajabaja

:hihi Fick nog upprepa namnet tre gånger förra året när jag börjadde jobba i kunsgbacka. Chefen där sa samma sak som du.

Ligger den i skåne? Jag älskar skåne! :romantik

Last edited:

Ligger den i skåne? Jag älskar skåne! :romantik

Precis, fick precis reda på varför det heter färs och frosta.
Från början hette banken i Sjöbo Färs sparbank och banken i Hörby hette Frosta sparbank och när det slog ihop blev det färs och frosta sparbank :)

"Färs och Frosta"?
Det var det roligaste namn jag hört på en bank nångång.
Jag vill också ha mina pengar där!!!

Första dagen här i lund knata jag in på föreningssparbankens fastighetsbyrå för att fråga efter vägen till närmaste föreningssparbank. Första damen säger är att "Här i Lund heter det Fäärss och Frjååschta sparbank". (groov skånska) "Hopp" tänker jag, "var ligger den då?"

Dem tog inte kort vid mcförsäljning.
Klent. Så har jag betalat två av de hojar jag köpt från firmor. Mycket smidigt och man slipper ränna runt med en postväxel eller en hög sedlar i onödan.

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon