Postkodslotteriet

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Men förihelvete! nu orkar jag inte se massa blekfeta svenssons stå på en scen & få checkar på 10.000.000:- av Sjöberg...:mad: ja, jag är bitter!

Är det någon här som vunnit på det där masshysterilotteriet eller?

Inte jag men en arbetskollega vann 100 000, hans fru 200 000 och deras son 200 000. Alla vid samma dragning...han såg nöjd ut då han berättade....

Jag vann 1000:- för en vecka sedan, alltid något. Då har jag å andra sidan betalat in ca 8000:-till dem men det går ju ändå till välgörande ändamål :vdlönalaNiclasKjellströmMatseke

OCH de har ett bra tv-program, något som som är ovanligt nu för tiden.

Gillar inte sådant som utnyttjar välgörenhetsgrejen som orsak att vara med i lotteri när sådan stor andel går bort till löner och administrativa avgifter. Galenskaper. Att samtidigt nyttja välkända profiler, för att än mer locka till sig de som köper den typen av marknadsföring. Usch. Blä. Tycker hela skiten är omoralisk.

Bättre att de skulle göra TV om hur deras slutsumman som faktiskt går till välgörenhet, spenderas och vad det bidrar till.

Det är idag en idiotiskt stor summa som skänks bort, både genom lotteri, bidragsorganisationer och andra sätt. Men vi vet inte vad dessa miljarder egentligen gör. Det känns som det röks upp på ingenting, då aldrig får man höra talas om någon förbättring någonstans i världen. Bara försämringar.

Min svägerskas moster vann typ 21 millar. Min svägerska är nog bittrare än alla här innte tilsammans fast hon försöker att inte visa det.

Gillar inte sådant som utnyttjar välgörenhetsgrejen som orsak att vara med i lotteri när sådan stor andel går bort till löner och administrativa avgifter. Galenskaper. Att samtidigt nyttja välkända profiler, för att än mer locka till sig de som köper den typen av marknadsföring. Usch. Blä. Tycker hela skiten är omoralisk.

Bättre att de skulle göra TV om hur deras slutsumman som faktiskt går till välgörenhet, spenderas och vad det bidrar till.

Det är idag en idiotiskt stor summa som skänks bort, både genom lotteri, bidragsorganisationer och andra sätt. Men vi vet inte vad dessa miljarder egentligen gör. Det känns som det röks upp på ingenting, då aldrig får man höra talas om någon förbättring någonstans i världen. Bara försämringar.

Lite cynism så här på morgonkulan e aldrig fel! :tummenupp
Håller med dig i det omoraliska men man kan inte blunda för att det e ett vinnande koncept. Kändisar som läser manus, igenkänningsfaktorn när en bekant till en bekant sitter å svettas i heta stolen, grannstaden vinner miljoner. Lite flugor i ögonen på en burgundisk liten unge. Farsan jublar över 38 insprungna spänn på travet, å morsan ringer upp en femhundring.
Alla som orkar får fredagsunderhållning.
En risdumpning på savannen hade nog inte vart lika kul.

Det ÄR en sekt. Kolla in deras ögon bara. Helt glanstomma.

Jag vann tändmaterial till öppna spisen så det räcker i fjorton år. Det levereras hem till min brevlåda ungefär varannan dag.

Dom är inte så snåla med att skicka färgglada kuvert med stora jävla annonsblad i. Jösses, tror den här familjen fått flera kilo av deras skit. Inte har vi köpt en endaste lott heller. RÄTT många träd dom måste fälla bara för att allt ska bli kastat utan att ens blivit öppnat.

Jaja, posten får ju iaf. nåt att göra...

Tycker hela skiten är omoralisk.

Ah fakkit, hur många köper lotter för välgörenhetens skull? =) Alltså lika goda kålsupare i båda ändar (merparten i mitt tycke) så det var väl sak skitsamma.

Sen kan jag hålla med om misstron till allt vad välgörenhet heter men det är en annan femma.

Jaja, posten får ju iaf. nåt att göra...

För att Posten ska få ännu mer att göra såhär i brevbriststider brukar jag riva sönder hela försändelsen, trycka ner den i det portofria svarskuvertet och skicka tillbaka skräpet till Postkodlotteriet. Om jag fått annan spam samma dag brukar jag trycka ner den också. Ibland blir kuverten VÄLDIGT tjocka, förhoppningsvis får de även betala för övervikten då :tummenupp

Jag har vunnit 5ggr även om det bara är småsummor, mamsen vann 1000:- för någon vecka sedan och innan dess tror jag att hon har vunnit 3ggr. En dag så kanske det blir en större vinst:)

Nyheter
Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey