Posten kommer tre gånger i veckan

Vad skare stå här?

• Antal röstningar
    0

Obantteg

En bra arbetare har tur.
Gick med
20 Jun 2008
Hoj
Upcoming
Hur skulle det påverka dig om posten endast kom måndag onsdag fredag?

Samtalade om detta ikväll, och en bekant som kör tidningsbilen menade att det skulle räcka, och jag tycker att det låter som en inte alltför dålig idé. Den ekonomiska besparingen borde vara ganska så stor, men skulle infrastrukturen bli allt för haltande?

Om utkörningarna blir färre, skulle kanske Olle slippa gå de femhundra halkiga metrarna till sin brevlåda som det va förr i tiden?

själva posten 1 gång i veckan skulle räcka bara paketen kommer varje dag, det mesta kan man ju få elektroniskt.

Kass! Längre väntetid på delar!

Vad skulle hända med besparade pengar?

Last edited:
För mig skulle det räcka om räkningarna delades ut en gång i månaden.

Seriöst, brev utöver räkningar och reklam? kan inte minnas ?

För mig skulle det räcka om räkningarna delades ut en gång i månaden.

Seriöst, brev utöver räkningar och reklam? kan inte minnas ?

Satt o tänkte på det härom dagen, fan vad bra det skulle vara om alla räkningar trillade in samma dag, någon dag före lön.
Skulle ju helt klart minska risken att någon räkning kom bort hemma.

Iofs så skulle jag vara rätt nöjd om det aldrig kom några räkning :hihi

Till privatperson har jag aldrig sett nödvändigheten med post varje dag. En till två ggr i veckan borde gott och väl räcka. Vad får man i lådan? Reklam, reklam, några räkningar och mer reklam.

Företag däremot där skulle jag ha svårt att få "sämmre" utdelning.

Till privatperson har jag aldrig sett nödvändigheten med post varje dag. En till två ggr i veckan borde gott och väl räcka. Vad får man i lådan? Reklam, reklam, några räkningar och mer reklam.

Företag däremot där skulle jag ha svårt att få "sämmre" utdelning.
Om posten delats ut 2 ggr i veckan hade behövts min 2-3 brevbärare extra på varje runda vilket hade lätt till att det hade jobba lika många brevbärare som innan bara det att du hade fått vänta på din brev/paket/whatever 2 dagar extra:)

//Brevbäraren

Om posten delats ut 2 ggr i veckan hade behövts min 2-3 brevbärare extra på varje runda vilket hade lätt till att det hade jobba lika många brevbärare som innan bara det att du hade fått vänta på din brev/paket/whatever 2 dagar extra:)

//Brevbäraren

Okey. Då lägger vi ner utdelningen helt. Alla får hämta sin post på sitt närmaste postkontor. Dit körs den varje måndag.

Kan vi sparka alla tröttmössor nu?

Fast faktum är att citymali och posten cyklar väldigt mycket här runt omkring. Jag tycker det är skitbra, inte nog med att en cykel är billig i drift, den är miljövänlig och ser till att den som kör/cyklar inte dör av fetma. Win win läge så att säga.

Post är helt värdelöst. Finns väl ingen anledning till att någonting skulle skickas med papper nu för tiden?

Om man får sin post av Bring Citymail eller vad fan de nu heter så ska man vara glad om man får dem varannan dag som de delar ut. De är experter enligt dem själva, synd bara på att de är experter på att vara sämst...

Det där redan fakta om du bor på landet. Hos oss började det med att posten bara kom 3 dagar i veckan till att sluta komma helt... Nu har jag som allternativ att sätta upp en brevlåda en halvmil med båt från huset för o få posten till landet. Ja landet ligger på en ö, ja det är ett sommarställe, men känns ändå skumt från o ha postbåt 6 dar i veckan till o inte ha någon post alls...

Det där redan fakta om du bor på landet. Hos oss började det med att posten bara kom 3 dagar i veckan till att sluta komma helt... Nu har jag som allternativ att sätta upp en brevlåda en halvmil med båt från huset för o få posten till landet. Ja landet ligger på en ö, ja det är ett sommarställe, men känns ändå skumt från o ha postbåt 6 dar i veckan till o inte ha någon post alls...

Shit vilket problem. Du bor ute på en Ö mitt ute i stora havet och posten har inte vett nog att åka dit 5 dagar i veckan!!!!!!! Fram för mer pengar till posten så alla som väljer att bo i långtbortistan får en egen brev bärare som levererar varje dag. :) När man är där på helgerna och semester.

Shit vilket problem. Du bor ute på en Ö mitt ute i stora havet och posten har inte vett nog att åka dit 5 dagar i veckan!!!!!!! Fram för mer pengar till posten så alla som väljer att bo i långtbortistan får en egen brev bärare som levererar varje dag. :) När man är där på helgerna och semester.

Dessutom bor han väl inte där, det är väl en sommarstuga?

Hmm ja, Men varför har det funkat i 50 år innan? Varför funkar det inte nu?? En annan grej e ju att iomed att postbåten försvann så gick även möjligheten att beställa mat o apoteksvaror bort.. Trist när det tar en timme båt o en halvtimme bil o åka o handla Enkel resa.... 3 timmar för o ta sej till o från affären... Trist att postbåten försvann:(

Hmm ja, Men varför har det funkat i 50 år innan? Varför funkar det inte nu?? En annan grej e ju att iomed att postbåten försvann så gick även möjligheten att beställa mat o apoteksvaror bort.. Trist när det tar en timme båt o en halvtimme bil o åka o handla Enkel resa.... 3 timmar för o ta sej till o från affären... Trist att postbåten försvann:(

Ja, visst fan är det trist, men om underlaget av bofasta försvinner, då försvinner också service.

Hur mycket tycker du att vi andra ska betala för att du ska ha hemkörning av apoteksvaror, när tant Agda måste beställa färdtjänst och åka på apoteket själv?

Ja, visst fan är det trist, men om underlaget av bofasta försvinner, då försvinner också service.

Hur mycket tycker du att vi andra ska betala för att du ska ha hemkörning av apoteksvaror, när tant Agda måste beställa färdtjänst och åka på apoteket själv?

Hmm ja... kan inte argumentera där.. o det var väl inte det som va huvudfrågan igentligen.. Men det e skumt att det fanns pengar förr o serva landsbygden med tidningar post mat apotek service men inte idag? Man kan ju knappast skylla på krisen.. vid förra krisen vid 90 talet rulla posten på som vanligt... vad har hänt nu?

Frågan är nog om de inte redan tillämpar något åt det hållet, i alla fall i mitt område.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg