Postadress Gelleråsen
Efter att ha bott på Gelleråsen i tio dagar har vi nu åter flyttat hem. Det hela började den 24:e med Stordebutant. Jag kvalade in på PB 15.3 och startade från 29:e plats. Som vanligt gjorde jag några riktigt usla varv i början av racet och kom naturligtvis efter, slutade på en 25:e plats. Ingevidare men det var dock skönt att äntligen i år fått slutföra en tävling.
Veckan fortsatte med mycket träning och mycket ljug med alla roliga rr-folk, verkligen kul att träffa alla igen. En ny bekantskap var Anders # 85 R1000, en riktig gammal rr-räv. Hans historier om hur det var förr var helt sanslösa, jag skrattade så jag grät. På fredagen var det åter dags för tävling. Efter att ha kört ganska ojämnt under veckan lyckades jag desto bättre under första kvalet. Jag låg på jämna låga 15:tider och bästa tid blev 14.5, nytt PB. Jag var klart nöjd med det men visste att jag borde förbättra mig i nästa kval eftersom jag stod som nr 13 i min grupp. Nästa kval var TIDIGT, allt för tidigt för min smak. Ut på banan kändes det som om jag fortfarande sov. Det blev ingen förbättring utan lyckades bara med samma tid 14.5. Jag förstod redan direkt efter kvalet var avflaggat att jag inte gått vidare till A-final. Lite surt kändes det men efter ett tag insåg jag att jag kommer starta i första led i B-finalen, vilket skulle bli en ny upplevelse.
Senare på lördagen var det så dags för race. Jag stod på tredje startplats och kan väl inte förneka att jag kände en svag vitring av pokal. Starten gick perfekt och jag var nog först iväg. Jag bromsade för tidigt in i Tröset och ramlade bak till fjärde plats. Som VANLIGT gör jag usla, FÖRBENAT USLA
varv i början av racet och tappar kontakt med de tre i täten. Jag åker ett antal varv lite för mig själv och har svårt att få upp något tempo. Då dyker plötsligt #48 upp och bromsar sig förbi in i Ejes. Detta kunde inte accepteras. Full fart efter nu, nu började det bli kul och jag upptäckte plötsligt att det gick att vrida mer på gasrullen. Efter 2-3 varv var jag och nosade i hans bakhjul och försökte komma om flera gånger men fick backa av. Jag visste att det inte var många varv kvar och att det kanske till och med var det sista. Min fjärdeplats skulle jag ha tillbaks. Med bra fart ut ur Hårnålen kände jag att nu var det dags. Slänger in mitt framhjul in i ingången i snabbvänstern och jag är förbi. Högerkanten på banan närmar sig otäckt snabbt men jag lyckas hålla mig kvar och kastar mig in i depåkurvan. Jag hänger ut som aldrig för och känner bara att det går för långsamt, får dock en bra utgång och till med glädje möts jag av en viftande svartvit flagga. Jehooo, fjärdeplatsen är min.
Visst hade en pokal smakat bra men jag är helt klart nöjd ändå. Förra året startade jag sist i samma tävling så nog går det framåt, dock inte i den takt jag vill.
Efter att ha bott på Gelleråsen i tio dagar har vi nu åter flyttat hem. Det hela började den 24:e med Stordebutant. Jag kvalade in på PB 15.3 och startade från 29:e plats. Som vanligt gjorde jag några riktigt usla varv i början av racet och kom naturligtvis efter, slutade på en 25:e plats. Ingevidare men det var dock skönt att äntligen i år fått slutföra en tävling.
Veckan fortsatte med mycket träning och mycket ljug med alla roliga rr-folk, verkligen kul att träffa alla igen. En ny bekantskap var Anders # 85 R1000, en riktig gammal rr-räv. Hans historier om hur det var förr var helt sanslösa, jag skrattade så jag grät. På fredagen var det åter dags för tävling. Efter att ha kört ganska ojämnt under veckan lyckades jag desto bättre under första kvalet. Jag låg på jämna låga 15:tider och bästa tid blev 14.5, nytt PB. Jag var klart nöjd med det men visste att jag borde förbättra mig i nästa kval eftersom jag stod som nr 13 i min grupp. Nästa kval var TIDIGT, allt för tidigt för min smak. Ut på banan kändes det som om jag fortfarande sov. Det blev ingen förbättring utan lyckades bara med samma tid 14.5. Jag förstod redan direkt efter kvalet var avflaggat att jag inte gått vidare till A-final. Lite surt kändes det men efter ett tag insåg jag att jag kommer starta i första led i B-finalen, vilket skulle bli en ny upplevelse.
Senare på lördagen var det så dags för race. Jag stod på tredje startplats och kan väl inte förneka att jag kände en svag vitring av pokal. Starten gick perfekt och jag var nog först iväg. Jag bromsade för tidigt in i Tröset och ramlade bak till fjärde plats. Som VANLIGT gör jag usla, FÖRBENAT USLA
varv i början av racet och tappar kontakt med de tre i täten. Jag åker ett antal varv lite för mig själv och har svårt att få upp något tempo. Då dyker plötsligt #48 upp och bromsar sig förbi in i Ejes. Detta kunde inte accepteras. Full fart efter nu, nu började det bli kul och jag upptäckte plötsligt att det gick att vrida mer på gasrullen. Efter 2-3 varv var jag och nosade i hans bakhjul och försökte komma om flera gånger men fick backa av. Jag visste att det inte var många varv kvar och att det kanske till och med var det sista. Min fjärdeplats skulle jag ha tillbaks. Med bra fart ut ur Hårnålen kände jag att nu var det dags. Slänger in mitt framhjul in i ingången i snabbvänstern och jag är förbi. Högerkanten på banan närmar sig otäckt snabbt men jag lyckas hålla mig kvar och kastar mig in i depåkurvan. Jag hänger ut som aldrig för och känner bara att det går för långsamt, får dock en bra utgång och till med glädje möts jag av en viftande svartvit flagga. Jehooo, fjärdeplatsen är min. Visst hade en pokal smakat bra men jag är helt klart nöjd ändå. Förra året startade jag sist i samma tävling så nog går det framåt, dock inte i den takt jag vill.