Positivt Med Krimminella mc-gäng?

svanberg00

Ny medlem
Gick med
20 Nov 2007
Hoj
Söker!
E så att vi håller på med ett litet "projekt" i skolan angående krimminalitet och hur det på verkar samhället osv. Nu har vi som uppgift att få fram possitiva följder av mc-gäng :huvet

Någon som har tips att ge ?

Hjälp mej !!!!

Last edited:
Bor man granne med deras klubbhus kan man be dom att vattna blommorna och ta in posten medans man är på semester?

Fokusera på rättstavning i skolan istället.

Svaret är att det inte finns något positivt (obs stavning) med kriminella (obs stavning) mc-gäng.
Inte för nån.

Du ville säkert höra hur nöjda grannar är då dessa gäng skapar lugn i grannskapet, och att de inte ger sig på gemene man och att de egentligen alla är helyllegrabbar som bara busar lite, och att det ju iaf inte är SÅ farligt då de ju har nåt vettigt trots allt att göra då de iaf håller på med mc. Det hade ju varit värre om de bara drev omkring osv osv för då hade det ju blivit ÄNNU fler brott :rolleyes: , men nej, det finns inget positivt alls, kan du rapportera till din lärare.

Bor man granne med deras klubbhus kan man be dom att vattna blommorna och ta in posten medans man är på semester?
Samtidigt som de dricker upp din öl, pissar på parkettgolvet och deras rivaler råkar beskjuta ditt hus med ett p-skott?

Det finns två böcker man kan läsa om man vill veta mera om mc-relaterad organiserad brottslighet: "Svensk Maffia" och "Dödens Änglar". "Svensk Maffia" finns även som ljudbok på cd nu.

Och förövrigt så verkar dyslexidiagnoser vara något som delas ut med Frostiespaketen nu för tiden. Ett litet tips om man vet med sig att man stavar som en kratta är att köra Mozilla Firefox med plug-in för rättstavningsfunktion och svensk ordlista.

Fins inga, det är som med fotbolls hulliganer, det handlar inte om fotboll/hojar utan bråk, brot och slagsmål och mord.

Låt er inte luras, de där asen har ingen känsla als för någonting.

Samtidigt som de dricker upp din öl, pissar på parkettgolvet och deras rivaler råkar beskjuta ditt hus med ett p-skott?

Det finns två böcker man kan läsa om man vill veta mera om mc-relaterad organiserad brottslighet: "Svensk Maffia" och "Dödens Änglar". "Svensk Maffia" finns även som ljudbok på cd nu.

Och förövrigt så verkar dyslexidiagnoser vara något som delas ut med Frostiespaketen nu för tiden. Ett litet tips om man vet med sig att man stavar som en kratta är att köra Mozilla Firefox med plug-in för rättstavningsfunktion och svensk ordlista.

har börjat läsa svensk maffia lite grann men e så jävla jobbit sen så har faktist vart tionde människa har faktist dyslexi..

Läs "svensk maffia" ..köp eller låna på biblotek! Och skapa dig en egen uppfattning..

Personligen tycker jag det är pinsamt att folk åker runt i gynekologstol, och spelar ball med skinnfransar...det är en falsk image för att begå brott, mc-intresset tycks spela mindre roll, deras kriminella prylar och inkomster är deras väsentliga. Hojjar tycks vara en biroll för de flesta pajas-typer med väst.

Läs "svensk maffia" ..köp eller låna på biblotek! Och skapa dig en egen uppfattning..

Personligen tycker jag det är pinsamt att folk åker runt i gynekologstol, och spelar ball med skinnfransar...det är en falsk image för att begå brott, mc-intresset tycks spela mindre roll, deras kriminella prylar och inkomster är deras väsentliga. Hojjar tycks vara en biroll för de flesta pajas-typer med väst.

Jag tror bestämt att jag har en bild på dig på en fet gynekologstol ;)
Iofs inte så mycket fransar men... :tungan

Så länge det finns luckor i lagen, dålig uppföljning av brott, dåligt med resurser för organiserad brottslighet, så kommer folk utnyttja det, sen om de människorna kallar sig MC gäng eller whatever spelar ju inte så stor roll.
Det finns många kromsläde-klubbar och Sporthojklubbar som bedrivs med ett seriöst hojintresse utan kriminell inblandning (bortsett från fortkörning då), frågan är vad du är ute efter? Kriminella MC-gäng eller MC-gäng i allmänhet?

I Karlskoga, t.ex så hyrde man in den lokala kromsläde-klubben "United MC" som vakter vid Strandfestivalen, och vid andra evenemang och det gick ju lugnt och fint till. Nu är de väl inget "kriminellt" MC-gäng utan bara hojintresserade bonngrabbar med biceps som en normal människas midja.

Ponera att ett gäng hojåkare samlas och sedan sticker iväg och övar bakhjulsåka på en allmän väg. Eftersom bakhjulsåka på allmän väg är kriminellt så blir det väl då ett kriminellt mc-gäng? Det positiva då? Ja... glädjespridningen blir ju enorm. Så vitt jag vet så blir väl alla glada när 5-10 hojar åker förbi på slangen?

Ponera att ett gäng hojåkare samlas och sedan sticker iväg och övar bakhjulsåka på en allmän väg. Eftersom bakhjulsåka på allmän väg är kriminellt så blir det väl då ett kriminellt mc-gäng? Det positiva då? Ja... glädjespridningen blir ju enorm. Så vitt jag vet så blir väl alla glada när 5-10 hojar åker förbi på slangen?

Klart alla blir glada :2cool

Dom skapar jobbtillfällen.... Journalister Poliser Sjukvårdspersonal psykologer mm mm

Inte i Stockholm.

Prova och kör en slangning förbi vilken brat-tjej som helst och du hör det syrliga ordet "TÖNT!" eka i efterdyningarna av ditt sliponvrål.

Hör du vad hon säger så gasar du för dåligt = Töntigt kört!

Last edited:
Mitt garage ligger granne med en sådan MC-klubb... och jag har aldrig haft inbrott i garaget. :näsblod
Rätt lugnt i området så att säga. :tummenupp
De brukar dessutom ha rätt grymma fester, hehe.

Sen var det väl slut på det positiva. Har hänt både en och två gånger att det varit fler polisbilar på innergården än gruskorn. :gnissla

Det är många som gillar såna hojar/kläder, många fler än oss. Och alla av dom är ju inte kriminella, det kallas ju inte enprocentare för intet.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman