Portugal?

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Funderar på att dra iväg en vecka i juli.
Såg någon resa till Portugal, någon som har varit där?
Är det något att ha?

Eller vart ska man åka för en veckas sol och softande?
Troligen blir det att ta en sista minuten.

Bästa landet i Europa. Lissabon är väldigt fint. Algarve mer badvänligt kanske.

Ta semestern i Albufeira, ca 20 mil från Lissabon. Fina stränder & väldigt nära den nya Portimão-banan.

Vill du till en stad är egentligen Lissabon enda alternativet. Annars håller jag med om att det är Algarve som gäller. Har släkt där så sticker rätt ofta dit när man har några lediga dagar. Däremot tycker jag inte det har nån större betydelse var längs kusten man slår sig ner. Faro, Albufeira, Lagos osv är alla fina ställen.

Finns massvis med fina golfbanor om man är lagd åt det hållet. Annars är det ju nära att sticka över till Spanien över dagen om man vill. Europas västligaste punkt Cabo da Roca kan vara rätt mäktigt att spana in.

Tack så mycket för alla svar =)

Cabo da Roca verkar häftigt!

Varit där ett antal gånger, tagit restresa o sedan hängt runt med bil! Varit där o vågsurfat, så tyvärr kan jag inte ge mer tips än på sköna stränder, bra surf och go lokal mat på de mindre ställena! Mycket tonfisk :)
Var mest på sydöstra udden o uppåt...
Åk dit, lapa sol, testa surfa och njut! Jag betalade 6400kr för 2, inkl hotel med frukost. kanske 1500 för bilen... På restresan kan du ju även försöka komma på algarve-kusten, den som ligger längst söderut. Där är det mkt turism och tyvärr inga vågor, men stränder hela vägen!

Bifogat

• IMG_0002.jpg
    IMG_0002.jpg
    85.8 KB · Visningar: 42
  • IMG_0043.jpg
    IMG_0043.jpg
    51.7 KB · Visningar: 42
Last edited:
En kompis blev in dragen i en bil där på vägen hem från krogen och kördes mitt ut till ett öken liknande ställe där dom tog hans mobil, plånbok och någon ring :näsblod
Som tur var kom det en bil efter 25-30 min som han fick stopp på, men ändå... Efter jag hörde det så blev man inte så sugen på att åka dit :gnissla

(Edit: kommer dock inge ihåg vart han var, några år sen)

En kompis blev in dragen i en bil där på vägen hem från krogen och kördes mitt ut till ett öken liknande ställe där dom tog hans mobil, plånbok och någon ring :näsblod
Som tur var kom det en bil efter 25-30 min som han fick stopp på, men ändå... Efter jag hörde det så blev man inte så sugen på att åka dit :gnissla

(Edit: kommer dock inge ihåg vart han var, några år sen)

Samma hände mig, fast i Stockholm. Plånbok, klocka och mobil blev borta, och så blev det ngt blåmärke. Men detvar en svarttaxi. Fick traska hem sen :mad:

Fanns nåra najsa strand resturanger i praia da rocha me gött käk, har bott i albifeira, alvor å potimao när jag vart där.

finns många fina stränder som e väldigt glesa på folk om man letar lite å har nåt slags fordon å ta sig iväg me..

Länge sen jag var där nu men ska nog bege mig neråt på hojjen om nåra år på en långsemester.. :-)

ha en skön tripp i fall du kommer iväg..

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg